1399-07-27 10:32
322
0
71071
سلیمانی فرد خبر داد :

گلستان با رتبه 5 کشوری پیشگام در وقف / احیا دامداری 2500 راسی به همت اوقاف / وقف 10 میلیاردی در حوزه درمانی آزادشهر

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت : گلستان در سامانه جامع وقف با ثبت بیش از 5600 موقوفه و 70 هزار رقبه رتبه پنچم کشور را دارد که نشان از روحیه ایثارگری مردم این خطه دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام روح الله سلیمانی فرد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد : در سامانه جامع وقف 5600 موقوفه و 70 هزار رقبه وقفی از استان گلستان ثبت شده است .

سلیمانی فرد افزود : این آمار نشان می دهد ما در کشور رتبه پنجم را به لحاظ تعداد وقف داریم که نشان از روحیه ایثارگری ، گذشت و عمل به دستورالت دینی و قرانی مردم شریف این سامان دارد.

وی تصریح کرد : طی چهل سال گذشته 1310 مسجد ، حسینه ، تکیه و .. در استان ساخته و وقف شد ، همچنین یک سوم اماکن مذهبی پس از پیروزی انقلاب وقف شده است .

این مدیر کل ادامه داد : وقف یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی به شمار می رود، بیش از 450 مرکز آموزشی موقوفه در استان گلستان از مقطع ابتدای تا سطح عالی آموزشی وجود دارد.

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد : یکی از برنامه ها و ماموریت اصلی اوقاف احیاء وقف است و باید در راستای نیات واقف بتوانیم بهره برداری از آن را افزایش دهیم.

وی بیان کرد : یک واحد دام سنگین دو هزار و 500 راسی که به دلیل مشکلات مالی و حقوقی در پنج ساله گذشته تعطیل شده بود با همت اوقاف و امور خیریه و همکاری دستگاه های اجرایی و پیگیری های انجام شده در دست احیاء است ، 113 میلیارد تومان ارزش این مجموعه اقتصادی برآورد می شود و سازمان اوقاف و امور خیریه در این پروژه دام سنگین 58 میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد کرد و به زودی این پروژه به بهره برداری می رسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه 25 درصد از اماکن درمانی کشور موقوفه است، افزود: در جهت پاسداشت خدمات سلامت سلطانعلی ابراهیمی یکی از خیران نواندیش در روزهای گذشته مرکز درمانی و توانبخشی با یک هزار و 700 متر مربع با ارزش 10 میلیارد تومان وقف کردند.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.