1399-07-15 16:47
376
0
70820
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان؛

مهرماه آخرین فرصت تشکیل پرونده طرح اقدام ملی مسکن/ جشن پایان بازسازی مناطق مسکونی سیل زده در آق قلا برگزار می شود

حسینی گفت: تاکنون از این تعداد 212نفر افتتاح حساب کردند و 75 نفر نیز وجه واریز کرده اند اما کسانی که تا پایان مهرماه نسبت به افتتاح حساب و تشکیل پرونده اقدام نکنند ثبت نام آن ها به صورت کامل لغو می شود.

به گزارش گلستان ما، سید محمد حسینی ظهر امروز در نشست خبری بنیاد مسکن به مناسبت روز روستا، اظهار کرد: گلستان دومین استان از نظر جمعیت روستایی پس از سیستان و بلوچستان است که طرح هادی در تمام روستاهای گلستان اجرا شده است.

مدیرکل بنیادمسکن گلستان با بیان اینکه 933 روستا در گلستان داریم، خاطرنشان کرد: بالغ بر 650 عملیات را برای پروژه های اجرایی شروع کرده ایم.

وی افزود: سال 98 بالغ بر 104 میلیارد تومان اعتبار روستایی داشته ایم که این موضوع 5 برابر سال های قبل بوده است و برای اعتبارات 99 نیز منتظر ابلاغ بودجه از اعتبارات استانی هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه روستاهای گلستان در معرض آسیب های جدی هستند، ابراز کرد: در سال قبل 18هزار واحد مسکونی روستایی را بهسازی و مقاوم سازی کرده ایم که با این وجود 110 هزار واحد کم مقاوم در گلستان داریم که برنامه داریم تا 5 سال آینده این واحد ها را مقاوم سازی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن اذعان کرد: بنا داریم در سال جاری 3 هزار واحد مسکونی محرومین را بهسازی کنیم و 10 هزار واحد مسکونی کم مقاوم را داریم.

وی ادامه داد: در سیل سال ٩٨، ٢٢ هزار واحد مسکونی خسارت دیدند که بیشتر واحد‌های خسارت دیده در شهرستان آق قلا قرار داشته است.
 
حسینی خاطرنشان کرد: برای این مناطق در بخش مسکن ٨١۵ میلیارد تومان کمک بلاعوض و تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شد و برای هر واحد ٨ تن سیمان اهدا شد.
 
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان تصریح کرد: برای حدود ٣٨۴ هزار متر مربع طراحی و نقشه برای واحد‌های روستایی و ١٠٠ هزار مترمربع توسط طراحان به صورت رایگان برای واحد‌های شهری تهیه شده است.

وی در خصوص ساخت مسکن برای ایتام و خانواده های دارای دو معلول اظهار کرد: سهم گلستان 71 واحد در زمینه مسکن ایتام است و برای خانواده های دارای دو معلول نیز برای اسامی که به ما اعلام کرده اند خانه ساخته ایم و منتظر اعلام 45 نفر دیگر هستیم.
حسینی با بیان اینکه گلستان استان پایلوت طرح مسکن جوانان است، بیان کرد: جشن پایان بازسازی مناطق مسکونی خسارت دیده از سیل ٩٨با حضور مسئولان کشوری21 مهر در یکی از مناطق محروم شهرستان آق قلا برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان با اشاره رسیدگی به زلزله زدگان رامیان و مراوه تپه بیان کرد: به 294خانه زلزله زده رامیان و آزادشهر خسارت وارد شد که 250 واحد مسکونی خسارت جدی دیدند و در حال حاضر نیز 100 خانه ها آوار برداری شده و افراد خسارت دیده به بانک ها برای دریافت تسهیلات معرفی شدند.

وی ادامه داد: تاکنون برای 250 واحد مسکونی در زلزله های مراوه تپه ثبت خسارت شده که 210 واحد نیازمند احداث هستند.
حسینی تصریح کرد: در طرح ملی مسکن 11 شهر زیر 100هزار نفر و دو شهر بالای 100هزار نفر از گلستان گلستان مشارکت داده شدند که 1700 نفر صلاحیتشان برای حضور در طرح تایید شد.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: تاکنون از این تعداد 212نفر افتتاح حساب کردند و 75 نفر نیز وجه واریز کرده اند اما کسانی که تا پایان مهرماه نسبت به افتتاح حساب و تشکیل پرونده اقدام نکنند ثبت نام آن ها به صورت کامل لغو می شود.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.