1400-05-18 11:12
569
0
75672
مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان:

ضعف تربیت نیروی کار ماهر چالش پیش روی گلستان/مهارت آموزان فنی و حرفه ای هم واکسینه شوند

حسینی طلب گفت: چنانچه نیروی کار ماهر در گلستان تربیت نشود و مهارت آنان ارتقا نیابد استان دچار چالش می شود.

 به گزارش گلستان ما؛ سید علیرضا حسینی طلب امروز با حضور در دفتر این پایگاه خبری اظهار کرد: فعالیت مرکز تخصصی کشاورزی در خان ببین در بیش از 72 بخش ارتقاء می بابد.

وی بر ضرورت افزایش مراکز فنی و حرفه ای و فرهنگ سازی به سمت مهارت آموزی در جامعه تاکید کرد و افزود: با توجه به قطب کشاورزی بودن استان گلستان 18 درصد حوزه آموزش فنی و حرفه ای به این بخش اختصاص دارد و تربیت نیروی ماهر در اختیار ما است.

مدیرکل فنی و حرفه ای گلستان تصریح کرد: بسیاری از بیکاران در جامعه فاقد مهارت و دانش هستند لذا باید آنها را به سمت مهارت آموزی سوق داد تا آمار بیکاری کاهش یابد.

وی تاکید کرد: حدود 7هزار مهارت آموز در استان گلستان وجود دارد که هزار نفر آن دانش آموز هستند.

حسینی بیان کرد: ارتقای بهره وری نیروی کار بسیار مهم است و طبق ماده 110 قانون کار همه واحدهای صنعتی و نهادها و غیره  باید آموزش های مداوم و مستمر داشته باشند .

ضعف تربیت نیروی کار ماهر چالش پیش روی استان

وی اضافه کرد: درهمین راستا تا سال گذشته تنها یک مرکز بین کارگاهی (شرکت شیر پگاه) داشت اما امسال 12 واحد به آن اضافه شده است.
حسینی متذکرشد: چنانچه نیروی کار ماهر  در گلستان تربیت نشود و مهارت آنان ارتقا نیابد استان دچار چالش می شود.

وی اذعان کرد: برای فرهنگ سازی این رسانه ها هستند که می توانند در کنار سیاست گذاران باشند و حضور آنان کار مهارت آموزی را به پیش می برد.

مدیرکل فنی وحرفه ای گلستان گفت: با مکاتباتی که با مسئولان بهداشتی و ستاد کرونا انجام شد شاغلان و استادان  و مهارت آموزان در اداره کل فنی و حرفه ای که ارتباط مستقیم با مهارت آموز دارند واکسینه خواهند شد.

انتهای پیام/

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.