1394-08-20 11:06
2168
1
23408
بازرس خانه مطبوعات استان:

رسیدگی به شکایت خبرنگاران وظیفه ذاتی بازرس طبق اساسنامه است / به مدیر کل ارشاد مشاوره غلط می دهند/ انتشار کاندیداهای خانه مطبوعات ثلمه ای وارد نمی کند

بازرس خانه مطبوعات استان گفت : زنجیره درهم تنیده ای وجود دارد که به مدیر کل ارشاد استان اطلاعات نادرست و مشاوره غلط می دهند و می خواهند ایشان را در مقابل برخی رسانه ها و افراد قرار دهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند .

به گزارش گلستان ما ؛ عبدالجواد عموزاد خلیلی ظهر امروز در نشست خبری هیئت مدیره خانه مطبوعات استان گلستان در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اظهار کرد: بازرس یکی از 4 رکن اصلی خانه مطبوعات است و بنده نیز سال گذشته با رای خبرنگاران و اعتماد آنها به این سمت نایل شدم و وظیفه خود می دانم که به آنها خدمت کنم .

عموزاد افزود: در این راستا مشکل دو تن از فعالین رسانه ای استان که تا حد شکایت پیش رفته بود ختم بخیر شد و به سایر مشکلاتی که به بنده گزارش شد نیز رسیدگی شد ، چه اینکه چون بنده در بدنه خبرنگاری استان هستم از ریز مشکلات و دردهای آنها نیز مطلع هستم .

برای پیگیری مشکلات خبرنگاران منتظر اجازه کسی نخواهم بود

وی در جواب عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات در خصوص اینکه پیگیری مشکلات خبرنگاران که وظیفه بازرس نیست گفت : طبق بند 3 ماده 41 اساسنامه قانون مطبوعات رسیدگی به شکایات اعضاو گزارش آن به مجمع عمومی از وظیفه بازرس است پس این سخنان عضو هیئت مدیره کاملا مردود است .

بازرس خانه مطبوعات استان تصریح کرد: حق الناس خبرنگاران بر گردن من است و من چه بازرس باشم و چه نباشم برای حل مشکلات آنها اقدام می کنم چون آنها را از خودم می دانم و در این راه منتظر اجازه کسی نخواهم نشست .

عموزاد خلیلی تاکید کرد: بنظر من زنجیره درهم تنیده ای وجود دارد که به مدیر کل ارشاد استان اطلاعات نادرست و مشاوره غلط می دهند و می خواهند ایشان را در مقابل برخی رسانه ها و افراد قرار دهند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند .

دولتی کردن و سیاسی کردن انتخابات از خود ارشاد شروع شد

وی افزود: بحث سیاسی و دولتی کردن انتخابات از خود ارشاد شروع شد ، جایی که برای تعویق بار اول انتخابات خانه مطبوعات گفتند جمعی از مدیران مسئول اصلاح طلب درخواست لغو مجمع را دارند و بار دوم نیز یک عضو هیئت مدیره که از نظر ارشاد اصولگرا خوانده شد ، درخواست تعویق را دارد.

عموزاد در خصوص انتشار لیست کاندیداهای ثبت نام شده نیز افزود : این مرسوم است که در هر انتخاباتی حتی سطح خبرگان رهبری و ریاست جمهوری اسامی گزینه های احتمالی ، ثبت نام شده و تایید یا رد صلاحیت شده توسط رسانه ها درج می شود و هیچ کجای اساسنامه نیز نیامده که اسامی کاندیداها منتشر نشود.

از انتشار اسامی کاندیداهای خانه مطبوعات ثلمه ای به اسلام وارد نمی شود

وی تصریح کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد چند روز پیش در نمایشگاه مطبوعات گفتند که از نیامدن چند رسانه منتقد ثلمه ای به اسلام وارد نمی شود ، حال از انتشار لیست کاندیداهای انتخابات یک تشکل صنفی مثل خانه مطبوعات با چند صد تا عضو چه صدمه ای ممکن است به اسلام و کشور و ارشاد استان وارد شود که دوستان را بر آشفته کرده است .

بازرس خانه مطبوعات طبق وظیفه ذاتی خود در تذکری جدی به مدیر خانه عنوان کرد : حال که انتخابات عقب افتاده لیست 127 نفره ای که منتشر شده را با دقت بررسی کند چون برخی افراد در لیست وجوددارند که شغل خبرنگاری ندارند و حتما اعضای رای دهنده باید معرفی نامه جدید از رسانه معتبر و دارای مجوز و 5 اثر در ماههای گذشته داشته باشند.

چه کسانی باید باشند و چه کسانی نه !

وی افزود: در این جلسه بحث هایی در خصوص بازرسی از خانه مطبوعات توسط نمایندگان ارشاد مطرح شد و به نظر من خبرنگاران باهوش استان ما از تاکید ارشاد گلستان روی بحث اینکه پایگاه های خبری تحلیلی هم می توانند عضو خانه و هیئت مدیره شوند یا نمی توانند یا اینکه با تهران نامه نگاری شود که آیا کارمندان هم می توانند در قسمت مدیران مسئول و خبرنگاران ثبت نام کنند یا نه ، متوجه شدند که این جریان مرموز می خواهد چه کسانی باید باشند و چه کسانی نباید !

بازرس خانه مطبوعات در پایان تاکید کرد: بنده از بهمن ماه 93 تا 94 بازرس قانونی خانه مطبوعات هستم و همین جا می خواهم حال که انتخابات به فرصتی با وقت بیشتر موکول شده نسبت به بازبینی پرونده ها اعضا و تعیین خبرنگاران واقعی برای رای دادن توسط خانه مطبوعات و ارشاد اقدام شود.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار

مثل اینکه اعضای خانه مطبوعات (خصوصا بازرس فکر می کند خانه مطبوعات جایی برای مطرح شدن است) خودشان با هم متحد نیستند . آقای عموزاد! دعوا که نداری. شما اگر واقعا رسیدگی به مشکلات و شکایات خبرنگاران از وظایفت است چرا در موقعی که بیمه خبرنگاران قطع شده بود کاری نکردی؟ قطع بیمه خبرنگاران با سابقه استان، مشکل نبود؟ بازهم خدا پدر بچه های ارشاد را بیامرزد که کار بیمه خبرنگاران را پیگیری کردند و با ارائه راهکار ، توانستند بیمه بچه های خبرنگار را تمدید کنند.

0
0
پاسخ
1394-08-20 21:13

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.