1402-01-24 10:51
398
0
84455
گلستان ما گزارش می‌دهد:

دعوت علمای اهل سنت گلستان برای حضور باشکوه مردم در راهپیمایی روز قدس

علمای اهل سنت استان گلستان روز قدس را زمینه‌ای برای نابودی رژیم صهیونیستی برشمردند و از مسلمانان جهان درخواست کردند که در برابر دشمن مشترک مسلمین روز قدس به میدان بیایند.

به گزارش گلستان ما، روز قدس مسلمانان جهان و مردم آزادی‌خواه از سراسر این کره خاکی به میدان می‌آیند و انزجار خود را از استکبار جهانی نشان می‌ذهند، این روز بیانگر آن است که اسلام زیر سیطره مستکبران جهانی نیست و به نوعی یک رزمایش و مانور بزرگ در جهان اسلام به شمار می‌رود.

از این رو گروه‌های مختلف و اقشار مختلف مردم نسبت به اهمیت این روز بارها و بارها تاکید کردند و علمای اهل سنت نیز در بیانیه‌ها و گفتگو‌های مختلف از مسلمانان جهان درخواست کردند که این روز به میدان بیایند.

آخوند عصام الدین گوکلان با اشاره به موفقیت‌های جبهه مقاومت اسلامی در عرصه‌های مختلف و اهمیت حضور مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: با تلاش سرداران و رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت اسلامی این گروه امروز به نقطه‌ای رسیده که دشمنان حساب ویژه‌ای روی آن باز می‌کنند.

 
به گفته وی؛ فرهنگ مقاومت قدمتی به درازای زندگی بشر در روی زمین و ظهور انبیاء و مصلحان اجتماعی برای ارشاد و هدایت انسان‌ها دارد.

 
مدرس حوزه علمیه ربانیه چنارلی، روز جهانی قدس را زمینه‌سازی برای نابودی دشمن صهیونیسم دانست و گفت: گرامیداشت سالانه روز جهانی قدس در ایران و کشور‌های دیگر در واقعص هیونیست‌ها وقتی به فکر ایجاد اغتشاش، ناآرامی و اعتراض خیابانی در ایران بودند فکرش را نمی‌کردند این توطئه‌ها برای تضعیف ایران اسلامی گریبان خودشان را خواهد گرفتی کی از اقدامات برای نابودی دشمن صهیونیسم است.

وی، افزود: درگیری‌های داخلی صهیونیست‌ها فراتر از یک اختلاف سیاسی است، بحران فراگیر به بهانه تصویب یک طرح قضایی که‌امیدواریم زمینه ساز فروپاشی رژیم منحوس کودک‌کش صهیونیستی شود.

به گفته وی؛ صهیونیست‌ها وقتی به فکر ایجاد اغتشاش، ناآرامی و اعتراض خیابانی در ایران بودند فکرش را نمی‌کردند این توطئه‌ها برای تضعیف ایران اسلامی گریبان خودشان را خواهد گرفت.

آخوند گوکلان با عنوان اینکه روز جهانی قدس یک رویداد جهانی و نماد وحدت بین مسلمانان دنیا تبدیل شده است، ابراز کرد: برگزاری روز جهانی قدس و انجام راهپیمایی در این روز همه امت اسلامی را به این نکته فرا می‌خواند که صهیونیست‌ها دشمن مشترک مسلمانان هستند این دقیقاً همان چیزی است که قرآن کریم هم به صراحت به آن اشاره کرده است.

وی ادامه داد: مسلمانان در این روز می‌توانند به همگرایی جهت انجام اقدام مشترک علیه رژیم اشغالگر قدس برسند و مقدمات فروپاشی این رژیم را فراهم کنند.


آخوند محمد‌امین گفت: در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در جهت حمایت از مظلومین عالم و مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین به میدان آمده و فریاد و انزجار خود را از رژیم غاصب صهیونیستی و استکبار جهانی اعلام خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان کلاله قومیت‌های مختلف با آرامش و همدلی در کنار هم زندگی می‌کنند، افزود: اما متأسفانه امروز مشاهده می‌کنیم که بعضی از افراد جامعه برخلاف دستورات خدایی کار‌های خود را انجام می‌دهند.

امام جمعه پیشکمر افزود: خداوند متعال پرهیز از نزاع و اختلاف را در سوره انفال به عنوان حکم کلی بیان کرده است، بیان کرد: خداوند در این آیه فرموده است که از خدا و رسولش اطلاعت کنید و با هم نزاع و اختلاف نداشته باشید که اگر اختلاف و نزاع داشته باشید قطعاً دشمن برشما غلبه خواهد کرد.

آخوند آدینه با تأکید براینکه، صبر داشته باشیم که براستی خدا با صابرین است، تصریح کرد: اطاعت از فرامین الهی و شریعت اسلام راهی هدایت‌گرایانه است. خداوند متعال در سوره احزاب خطاب به پیامبر (ص) می‌فرمایند که شما به همسران و دختران و همسران مؤمنین بگویید که حجاب خود را رعایت کنند و بدن خود را بپوشانند تا این کار باعث می‌شود با آن‌هایی که در دلشان بدگمانی باشد مقابله کنند.

وی تأکید کرد: رعایت حجاب دستور الهی است و امروز کسی که بدحجابی و بی‌حجابی می‌کند با خدا مبارزه می‌کند.

آخوند آدینه با اشاره به نقش بزرگ علما در هدایت جامعه افزود: علما و روحانیون باید مسائلی را که خلاف اسلام و شریعت است را برای نوجوانان و جوانان توضیح و توجیه کنند.

آخوند ابوبکر خوجملی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: رژیم اشتغالگر صهیونیستی از درون درحال از هم پاشیدن است و برای سرپوش گذاشتن روی این موضوع جسارت خود را افزایش داده و با زور وارد مسجد الاقصی شده و حرمت این مکان مقدس را شکست.

وی بابیان اینکه حرمت شکنی رژیم غاصب صهیونیستی نشان داد که این رژیم سفاک و سردمداران آن هیچ وقت به مسلمین و مقدسات آن‌ها احترام نمی‌گذارند گفت: این بی‌احترامی‌ها، اهمیت حضور پرشورتر از سال‌های قبل مردم در راهپیمایی روز قدس را دوچندان کرده است.

آخوند خوجملی افزود: ذات رژیم غاصب صهیونیستی، ظلم و ستم و جنایت و آدمکشی بالاخص در سرزمین فلسطین و مردم مظلوم آن است بنابراین وظیفه شرعی همه امت اسلامی است که از مردم فلسطین حمایت و در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر از توابع شهرستان آزادشهر همچنین اضافه کرد: از مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان انتظار داریم امسال هم با وحدت و انسجام همیشگی خود حضوری پرشورتر از سال‌های قبل در راهپیمایی روز قدس داشته باشند.

وی بیان داشت: امسال پیام حضور پرشور مردم ایران و استان گلستان در راهپیمایی روز قدس به رژیم اشغالگر و آدمکش اسرائیل این خواهد بود که ملت ایران همچنان حامی مردم فلسطین تا آزادی قدس شریف خواهند بود.

آخوند عبدالحی میرزاعلی ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: بیت المقدس و مسجد الاقصی جزء جدانشدنی دین مبین اسلام هستند و در شرایط کنونی وحدت و انسجام ملت‌های مسلمان برای آزادی و آزادسازی قدس به تنها نقطه‌امید ملت مظلوم فلسطین برای ر‌هایی قدس شریف و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی از دست جنایتکاران صهیونیستی تبدیل شده است

 

وی بیان کرد: حمایت از قبله اول مسلمین و مسجدالاقصی وظیفه آحاد مسلمین جهان و آزادی خواهان است که امروز به عنوان نماد وحدت و هم‌بستگی علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه، رژیم صهیونیستی بیش‌از هفتاد سال است که قبله اول مسلمین را در سلطه خود قرار داده و هر روز شاهد آن هستیم که مردم فلسطین را به خاک و خون می‌کشد، گفت: آنچه رژیم اشغالگر در مسجدالاقصی انجام می‌دهد، تصویر واقعی استکبار جهانی و دشمنان است و این اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی نقض آشکار حرمت مؤمنان و بیت المقدس بوده و به تمامی آزادی خواهان و مسلمانان جهان آسیب می‌زند.

آخوند میرزاعلی در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز همه ما وظیفه داریم ضمن محکوم کردن جنایات استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی، از اسلام عزیز و از قبله اول مسلمین و قدس شریف دفاع کنیم و حمایت قاطع خود را اعلام نماییم.

آخوند عبدالباسط قره باش در خصوص روز قدس و وحدت و مقاومت گفت: روز قدس یادگار گران سنگ حضرت امام خمینی (ره) و میراث گرانبهای‌ایشان برای همه مسلمانان بلکه همه آزادمردان و آزادگان جهان است.

وی با بیان اینکه، روز قدس روز بزرگی است که نمی‌توانست جز از شخصیتی فقیه، عارف و فیلسوفی حکیم و نواندیشی چون امام راحل پی‌ریزی گردد، افزود: روز قدس روزی است که اصل و ریشه‌اش عرشی و قدسی است و از ایام الله می‌باشد و توجه به چیستی و چرایی این روز بزرگ و نگاه ماهوی به آن خود گویای ابعاد گسترده و پیش برنده آن در مبارزه با صهیونیست غاصب و ایادی آن است

.

این مدرس علوم دینی با تأکید براینکه، روز قدس محور‌اندیشه‌ای و بروز عملی از فهم مشترک همه مسلمانان و آزادمردان جهان است، بیان کرد: روز قدس، یک روز جهانی است. روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز مقابلۀ مستضعفین با مستکبرین است. روز قدس روز اسلام است. روز قدس روزی است که اسلام را باید احیا کرد و احیا بکنیم و قوانین اسلام در ممالک اسلامی اجرا بشود. روز قدس روزی است که باید به همه ابرقدرت‌ها هشدار بدهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما، به واسطه عمال خبیث شما، واقع نخواهد شد

 

آخوند قره باش اظهار کرد: روز قدس، روز حیات اسلام است. درواقع روز قدس پراکندگی را جمع و کثرت را به وحدت تبدیل می‌کند. روز قدس همان نقطه متمرکز و کانونی است که همه مسلمانان برای در کنار هم بودن و فشار حداکثری بر صهیونیست زیاده خواه و خونخوار بدان نیاز دارند و در واقع حضرت امام خمینی (ره) با نامگذاری جمعه آخر ماه مبارک رمضان به نام قدس لشکری واحد از مسلمانان و آزادگان را به گستردگی و جغرافیای جهان در برابر صهیونیستی‌ها سامان داد.

وی با اشاره به اینکه، روز قدس پهنه جغرافیایی و انسانی و معنوی فلسطین را جهانی کرد و مرز‌های آن را تا اقصی نقاط جهان گسترش داد، تصریح کرد: انشاالله این روز عرشی و قدسی تا نابودی رژیم منحوس صهیونیستی ادامه خواهد داشت و به فضل خدا و به زودی همه مسلمانان در بیت المقدس نماز خواهند خواند.

وی در خاتمه سخنان خود گفت: همه ساله حضور میلیونی مردم جهان در آخرین جمعه ماه رمضان به حمایت از مردم مظلوم فلسطین در خیابان‌ها لرزه بر اندام دشمنان میاندازد و امسال نیز با اتکال به این قدرت معنوی و لبیک به ندای حکیمانه مقام معظم رهبری در روز جمعه ۲۵ فروردین ماه سال ۱۴۰۲ برابر با روز ۲۳ رمضان المبارک سال ۱۴۴۴ به خیابان‌ها آمده و از اسرائیل غاصب و مستکبرین جهان اعلام انزجار می‌کنیم

.

آخوند گلدی کمالی عضو این شورا و مدیر مدرسه علمیه خادمیه اهل سنت روستای‌امانلی شهرستان راز و جرگلان از توابع خراسان شمالی نیز بیان کرد: امروز نتانیاهو و رژیم غاصب صهیونیستی منزوی شده و دیگر حتی استکبارجهانی هم حاضر نیست همانند گذشته از آن‌ها حمایت کند و ما از طریق رسانه‌ها شاهد هستیم که و خشم و اعتراضات گسترده مردمی این رژیم جهت فروپاشی از داخل در بین آن‌ها روز به روز افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حمله به مسجد الاقصی و ضرب و شتم نمازگزاران در ماه مبارک رمضان؛ عجز و ناتوانی رژیم جعلی را در بین عظمت مسلمین و به وِیژه فلسطینیان نشان می‌دهد که در این برهه از زمان باید سران کشور‌های اسلامی بیش از پیش ید واحده داشته و از فرمایشات مقام معظم رهبری تبعیت کنند.

عضوشورای برنامه‌ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت همچنین تصریح نمود: توافق ایران و عربستان و همچنین توافق دیگر کشور‌های عربی با نظام مقدس جمهوری اسلامی و سوریه نیز موجب خشم گسترده نتانیاهو گردیده و باعث شده که این شیطان همچون حیوانات درنده رفتار کند و دست به چنین اقداماتی بزدلانه بزند و به نمازگزاران حمله کنند.

روحانی شاخص اهل سنت استان بیان داشت: همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، نابودی این رژیم سفاک حتمی و قطعی است و برای نابودی زودتر آن باید جوامع اسلامی متحدتر از گذشته بشوند و به یاری برادران و خواهران خود در فلسطین بشتابند.

آخوند کمالی همچنین ضمن اشاره به فرارسیدن راهپیمایی روز جهانی قدس اضافه کرد: مسلمانان جهان و به وِیژه مردم ایران درخواست می‌کنم که حضورحداکثری و دشمن شکن در این راهپیمایی که یک تکلیف الهی و وظیفه دینی است داشته باشند و با حضور حماسی ضمن تجدیدبیعت بااولی الامر مسلمین و آرمان‌های انقلاب، حامی فلسطینیان مظلوم بوده و خشم و انزجار خود را از‌یهودیان در جهان فریاد بزنند.

آخوند عبدالجبار میرابی با اشاره به حملات وحشیانه رژیم غاصب و جنایتکار صهیونیستی به مسجد الاقصی گفت: هتک حرمت و حملات وحشیانه به مسجد الاقصی قبله اول مسلمین آن هم در ماه مبارک رمضان و نمازگزاران به شدت محکوم است.

وی با اشاره به آیه ۱۱۳ سوره هود “وَلَا تَرْکَنُوا إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ وَمَا لَکُمْ مِنْ دُونِ اللَّهِ مِنْ أَوْلِیَاءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ” گفت: شما مؤمنان هرگز نباید با ظالمان هم دست و دوست و به آن‌ها میل داشته باشید و هر کس به سمت ظالمان میل کرد، در این دنیا بدبخت شده و در قیامت جهنمی خواهند شد.

آخوند میرابی افزود: خداوند متعال به ما مؤمنان دستور داده است که بر علیه ظالمان قیام کرده و انزجار و تنفر خود را به ظالمان و ستمگران اعلام و نشان دهیم.
وی با بیان اینکه، همه ظالمان یک طرف، اما ظلم و ستم صهیونیسم آخر ظلم و جنایت است: تصریح کرد: خصوصاً در ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و برکت چنین بر مسجد الاقصی قبله اول مسلمین هتک حرمت کرده و اذیت و آزار رساندند، به شدت محکوم کرده و نفرت و انزجار خود را از ظالمان اعلام می‌کنیم و در این ایام ماه مبارک رمضان از خداوند متعال درخواست می‌کنیم که آن‌ها را سرنگون کرده و سربلندی مسلمانان را میسر کند

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.