1400-03-07 16:42
720
0
74768
امامان جمعه گلستان:

داوطلبان راهکار عملی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم بدهند /مشارکت در انتخابات موجب وحشت دشمنان می شود

امامان جمعه گلستان بر ارائه راهکار عملی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشت مردم، روی کار آمدن رییس جمهور و مدیران قوی که با فساد، رانت و مافیاهای اقتصادی بشدت برخورد کنند از مطالبات مهم مردم عنوان کرده و تاکید کردند: اگر مردم چنین ویژگی‌هایی را در داوطلبان و برنامه‌های آنها مشاهده کنند، حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت.

به گزارش گلستان ما، امام جمعه این هفته در سراسر استان گلستان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در مرکز استان گلستان حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: انتخابات مهمی در پیش روی داریم که حضور و مشارکت حداکثری مردم در آن حائز اهمیت است.

وی افزود: حضور در انتخابات سبب اتحاد و یگانگی شده و در دل دشمن، رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: برنامه‌های دشمن برای ایجاد دلسردی و ناامیدی در بین مردم لذا با سیاه نمایی و ایجاد شایعه تلاش می‌کنند مردم را از شرکت در پای صندوق‌های رای بازدارد.

برقرار بیان کرد: متاسفانه عده‌ای هم از درون نظام به خواسته یا ناخواسته با دشمن همراهی می‌کنند.

امام جمعه موقت گرگان با بیان اینکه دشمن دیگر توان مقابله نظامی با ایران را ندارد، اذعان کرد: آنها  با توجه به نزدیکی انتخابات، وارد دنیای شایعه‌سازی و تهمت شده است و با  جعل و ایجاد شایعه و پخش جنگ روانی را طرح ریزی کرده اند  و دامن زدن به این مسائل سبب پژمرده و دلسرد شدن افکار عمومی جامعه می‌شود.

امام جمعه گالیکش در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گالیکش بیان کرد:  تایید صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان نشانگر رعایت مُرّ قانون و عمل به وظیفه آنهاست.

وی اذعان کرد: ما باید به کسی رای بدهیم که معیار های وفاداری به دین، اجتناب از سلطه کافران، پرهیز از هماهنگی با کفار و منافقین، پرهیز از طرفداران فساد، عدم همراهی با ظالمان، حق طلبی و نه ریاست طلبی، راستگویی، حفظ آبروی مومنین و نظام اسلامی، شایسته سالاری، پرهیز از خود برتر بینی، پرهیز از اتلاف اموال بیت المال را داشته باشد که اینها از جمله ویژگی هایی است که ما باید مدنظر داشته باشیم.

وی ادامه داد: ان شالله که مردم خوب کشورمان باحضور حداکثری خود و انتخاب اصلح خرمشهر دیگری را فتح می کنند و مشت محکمی را در دهان یاوه گویان می کوبند .

حجت الاسلام سید محمد دلبری گفت: در قضایای سیاسی هم باید عدالت را رعایت کنیم، برخی به خاطر وابستگی به حزب و جناح عدالت را فراموش می کنند و ظلم آنها را نمی بینند.

وی ادامه داد: در گفتار هم باید عدالت را رعایت کنیم، نباید نظرات شخصی بدهیم، باید ببینیم آن چیزی که در مسیر عدالت است چیست و همان را مطرح کنیم .

به گفته دلبری، عدل باعث حیات جوامع بشری و حفظ ایمان انسان می شود و اینها از آثار فراوان عدالت است و انسان عادل کسی است که امین و امانت دار و عادل باشد و گفتار و کردارش باهم مطابقت داشته باشد..

وی اضافه کرد: از هواهای نفسانی تبعیت نکنیم، آن کسی که نفسش سالم تر است عدالتش بیشتر است، لذا عدالت یک موضوع فراگیر است و اختصاص به قاضی و دستگاه قضایی ندارد.

وی افزود: لجاجت آن است که انسان بر سخن باطل یا طریقه‌ی نادرستی که بُطلان او برایش ثابت شده است اصرار بورزد و همان را دنبال کند.

حجت الاسلام دلبری بیان کرد: در ایام فتح خرمشهر عزیز امسال، ما شاهد فتح خرمشهر دیگری در عرصه محور مقاومت در فلسطین بودیم و پیروزی محور مقاومت در جنگ ۱۲ روزه بود که پیام های بسیار مهم و بزرگی را به جهانیان نشان داد و فهماند و برای آنها بیان کرد که با عدّه‌ی کم ولی توکل برخدا می توانیم در مقابل دشمنی که مسلح است بایستیم و پوزه‌ی آن را به خاک بمالیم .

امام جمعه گالیکش گفت: مهمترین مشکلات کشور در دو عرصه اقتصاد و عدالت در مدیریت اقتصاد است که راهی جز تحول وجود ندارد و تشکیل دولت جوان حزب اللهی بهترین راه حل ممکن بر غلبه به مشکلات است.


وی اذعان کرد: انسان باتقوا طمّاع نبوده و دنبال فزون طلبی نیست و کارهایش عاقلانه است و بسیار خوب است همه‌ی ما انسانهای با تقوایی باشیم و تقوای الهی را رعایت کنیم واهل اجرای عدالت باشید و عدالت را اقامه کنید، این یکی از دستورات خداوند متعال عز و جل است و در قرآن مجید علت فرستادن انبیای الهی را اجرای عدالت دانسته است.

وی بیان کرد: دشمنی دشمن باعث نشود که شما عدالت را زیر پا بگذارید، چرا که اولین فرمانده عدالت خود خداوند عزوجل است.

دلبری گفت: همه ی ما باید در زندگی فردی، اجتماعی و سیاسی خودمان باید عدالت را اجرا کنیم، از هواهای نفسانی بپرهیزیم، دستورات الهی را تحریف نکنیم و بدانیم که خداوند نسبت به همه‌ی اعمال ما آگاه و واقف است و باید روز قیامت در محضر آن حضرت جوابگوی اعمالمان باشیم.

وی بیان کرد: پیروزی بشار اسد در ریاست جمهوری سوریه فتح خرمشهر دیگری برای محور مقاومت بود.

امام جمعه گالیکش در بخشی از سخنان خود تاکید کرد: مهمترین مشکلات کشور در دو عرصه اقتصاد و عدالت در مدیریت اقتصاد است که راهی جز تحول وجود ندارد و تشکیل دولت جوان حزب اللهی بهترین راه حل ممکن بر غلبه به مشکلات است.

امام جمعه گنبدکاووس گفت که لازمه مشارکت بالای مردم در انتخابات ۲۸ خرداد امسال، ارائه برنامه‌های عملی و منطقی برای رفع مشکلات کشور بالاخص در حوزه اقتصادی است که داوطلبان احراز صلاحیت شده باید به آن اهتمام ویژه داشته و از دادن وعده‌های غیرعملی پرهیز نمایند.

حجت الاسلام محمود ترابی درخطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته مردم گنبدکاووس اظهار داشت: مردم اگر ببینند که برنامه‌های داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در چارچوب و مسیر انقلاب بوده و به رفع مشکلات جامعه بویژه معیشت و اقتصاد و بزرگتر شدن سفره آنها کمک می‌کند، بدون توجه به جناح و گروه سیاسی، در پای صندوق‌های اخذ رای حضوری بالایی خواهند داشت.

وی افزود: برخی ها گمان می‌کنند که مشارکت بالای مردم صرفا با زیرسوال بردن نظام و خطوط قرمز و زیرساخت‌های آن به دست آید که این تصور سخت در اشتباه است و قطعا چنین افرادی خیرخواه و دلسوز مردم نیستند.

حجت الاسلام ترابی اضافه کرد: روی کار آمدن رییس جمهور و مدیران قوی که با فساد، رانت و مافیاهای اقتصادی بشدت برخورد کنند از مطالبات مهم مردم استرو اگر آنها چنین ویژگی‌هایی را در داوطلبان و برنامه‌های آنها مشاهده کنند، حضوری گسترده در انتخابات خواهند داشت.

وی با استناد به برخی سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری درجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیچ آدم عاقلی نمی‌تواند در خانه بنشیند و در انتخابات که اثر آن تا چند سال آینده بر کشور باقی خواهد ماند، شرکت نکند.

  امام جمعه گنبدکاووس همچنین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به توصیه‌های مقام معظم رهبری بویژه سفرهای استانی و با مردم بودن و نیز تلاش برای رفع مشکلات مردم توجه و عمل نمایند.

وی گفت: همان‌گونه که رهبری انقلاب فرمودند، عملکرد مجلس انقلابی یازدهم برخلاف سخنان برخی‌ها که می‌گویند که این مجلس کاری نکرده، بسیار خوب بوده و این رویه باید همچنان با قدرت ادامه یابد.

حجت الاسلام ترابی همچنین به انتخابات سوریه و رای ۹۵ درصدی مردم این کشور به بشار اسد اشاره کرد و گفت: انتخاب مجدد بشار اسد با رای بالای مردم یک پیروزی فوق العاده، روشن و امید بخش برای محور مقاومت و پیامی برای همه مخالفان و دشمنان این کشور اسلامی است که سال‌هاست آنرا درگیر جنگ کردند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.