1399-07-23 10:07
1609
0
70987
فرمانده مرزبانی گلستان :

تنشی در مرز با ترکمنستان نداریم / پایش تصویری مرز اولویت ماست

سرهنگ بهزاد ابراهیمی گفت : بحث پایش تصویری کل مرز به عنوان یک اولویت از سوی ما مطرح است و با پیگیری خوب استانداری و رایزنی با وزارت کشور در صورت تامین منابع مالی طی یکسال آتی انجام می شود.

به گزارش گلستان ما ؛ سرهنگ بهزاد ابراهیمی به مناسبت هفته نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد : استان گلستان 458 کیلومتر نوار مرزی دارد که از این مقدار 85 کیلومتر ساحل ، 11.5 کیلومتر مرز دریایی ، 91 کیلومتر رودخانه ، 121 کیلومتر نیمه بیابانی و دشت و 135 کیلومتر نیز کوهستانی است ، بدین ترتیب ترکیبی از اقلیم های مختلف را در مرز داریم .

ابراهیمی با تاکید بر لزوم هوشمندسازی پلیس مرزبانی افزود : نیروی مرزبانی باید بدون وقفه خود را با شرایط حساس روز وفق بدهد و کوچکترین تعلل باعث می شود که از قافله عقب بمانیم و کارها درست انجام نشود .

وی ادامه داد : تمام پایگاه های مرزی ما و حتی آخرین پاسگاه ما نیز به شبکه های امن ارتباطی متصل است .

فرمانده مرزبانی گلستان اشاره کرد : اواخر سال گذشته بحث پایش تصویری کل مرز به عنوان یک اولویت از سوی ما مطرح شد و با پیگیری خوب استانداری و رایزنی با وزارت کشور در صورت تامین منابع مالی طی یکسال آتی انجام می شود.

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد : ماموریت مرزبانی در قانون مشخص است  ،ما ماموریت برای اشتغال مرزنشینان نداریم اما هر کمکی از دست ما برای کمک به مرزنشینان بر بیاید انجام می دهیم ، بارها شده نامه های آنها را به مسئولان رسانده و جواب آن را پیگیری کردیم ، در جریان سیل نیروها و تجیهزات ما به کمک مردم آمدند ، اقدامات پزشکی هم انجام دادیم .

وی تا کید کرد : مرزبان و مرزنشین جدای از یکدیگر نیستند و در واقع دو بال و دو مکمل یکدیگرند .

بنا به گفته فرمانده مرزبانی استان گلستان ؛ اگر چه در گذشته حواشی در مرز با ترکمنستان داشتیم اما در دو سه سال گذشته هیچ تنشی نداشتیم و مرزبانان دو کشور در نهایت حسن همجواری ارتباط خوب و دوستانه دارند ، آنها هر وقت با هم کاری دارند پرچم نشان می دهد و بعد کارشان را انجام می دهند .

ابراهیمی بیان داشت : نشست های مرزبانان تابع قوانین بین المللی است و سلیقه ای نیست که یک کشور اجرا کند و یکی نه ، ما تا بحال مشکلی برای گرفتن ارتباط و نشست با طرف مقابل نداشتیم .

وی یادآور شد : مرز گلستان به دلیل اینکه طرف مقابل وضعت اقتصادی مناسب و کالایی برای تبادل نداشته و از طرفی کوهستانی بودن و صعب العبور بودن چندان مناسب قاچاق نیست .

سرهنگ ابراهیمی گفت : در سالهای گذشته روند کشفیات سلاح در مرز افزایش داشته و عمده سلاح های کشف شده نیز شکاری و ساچمه ای بوده که با هدف شکار تهیه شده اند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.