1399-08-19 15:15
371
0
71493
حسینی در دیدار با هیئت تحریریه گلستان ما عنوان کرد؛

تعیین پلاک و موافقت کارفرما تنها مشکلات تاخیر در صدور سند خانه های گمیشان/ گلستان ما در امیدآفرینی و پیگیری مطالبات مردم موفق عمل کرده است

مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص مشکلات اهدای سند به زمین ها در گمیشان، اظهار کرد: سرعت نقشه برداری در گمیشان بالا بود بخشی از کار به اداره ثبت باز می گردد و یکی دیگر از دلایل کندی در حوزه تعیین پلاک و تایید بنیاد علوی بعنوان کارفرما است که اگر با سرعت بیشتری پیگیری شود مشکلی نخواهد بود.

به گزارش گلستان ما، سیدمحمد حسینی در بازدید از تحریریه این پایگاه خبری ضمن خداقوت به خبرنگاران، اظهار کرد: آسیبی که الان داریم برخی از مدیران کارها را زمانی انجام می دهند که رسانه ها مدیران را تحت فشار قراردهند.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: نگاه بنیاد در تمام کارها فنی است و بازوی توانایی برای دولت ها بوده است به همین جهت یکی از کارهای ما بازسازی مناطق آسیب دیده بوده است.

وی افزود: سیل سال 98، 22هزار واحد مسکونی خسارت خورد که جزو سه استان اول از جهت وسعت خسارت بودیم و در بین 25 استان درگیر بازسازی ها قرار داشتیم.

حسینی با بیان اینکه اولین استانی بودیم که خسارات را به پایان رساندیم، اذعان کرد: چهار حادثه سیل، رانش و زلزله را امسال داشتیم، فرآیند تامین اعتبار کمی طولانی و سخت است که ما نیز به عنوان ارزیاب فعالیت می کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به حضور گلستان در بین ده استان اول حادثه خیز تصریح کرد: 56درصد از واحدهای مسکونی ما فرسوده شده است که ما نیز در سال 3 هزار واحد را وظیفه مقاوم سازی داریم که در  بین سال های 95تا 98 گلستان توانست 18 هزار خانه را مقاوم سازی کند.

وی ادامه داد: با وجود اینکه چند ماه از حوادث طبیعی گلستان می گذرد و طی آن ها هزار واحد در گلستان حادثه دید اما هنوز اعتباری از جانب هیئت دولت به ما اختصاص نیافته هر چند ما توانستیم 100درصد اعتبارات را به میزان 80 میلیارد تومان جذب کنیم.

حسینی با اشاره به این که "گلستان ما" در امیدآفرینی و پیگیری مطالبات مردم موفق عمل کرده است، یادآورشد: در گلستان 24 ساعت بعد از حادثه ما سعی کردیم برای بازسازی ورود پیدا کنیم تا امید آفرینی در جامعه داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: بعد از زلزله رامیان کمتر از یک ماه اولین واحد را تحویل مردم دادیم، امروز نیز بیشتر واحدها معرفی به بانک شده اند و پروانه های آن ها نیز صادرشده است.

وی با اشاره به اختصاص تسهیلات 80میلیون تومانی برای خسارت دیدگان متذکرشد: هیچ نگرانی از بابت تامین اعتبار نداریم چرا که بیش از آن چه خسارت وارد شده تامین اعتبار صورت گرفته است.

حسینی عنوان کرد: برای روستاییان نیز اعتبار ده هزار واحد روستایی تامین شده که بخش عمده ای از آن ها تشکیل پرونده صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه طرح هادی برای تمام روستاهای گلستان طراحی شده، بیان کرد: از 933 روستا حدود 21درصد آن اصلاحات ارضی است اما گمیشان برای بنیاد علوی است در صورتی که ما در حوزه اصلاحات ارضی به صورت کامل ورود پیدا کرده ایم.

وی افزود: 21درصد را به صورت کامل ورود پیدا کرده ایم و بالغ بر 95 هزار جلد سند صادرشده و در اختیار صاحبان آن ها قرار داده شده است اما 600روستا در اختیار بنیاد علوی است که امسال با دستور مقام معظم رهبری با سرعت به تعیین تکلیف اراضی این روستاها ورود کرده است.

حسینی ابراز کرد: بر اساس دستور رهبری تا 800 متر زمین در این اراضی بنیاد علوی رایگان داده می شود و برای مابقی هزینه ناچیزی گرفته می شود، ما نیز تفاهم نامه داشتیم با بنیاد علوی که کارهای نقشه برداری را برای مردم انجام دهیم که چند امتیاز برای مردم محاسبه می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن در خصوص مشکلات اهدای سند به زمین ها در گمیشان، اظهار کرد: سرعت نقشه برداری در گمیشان بالا بود بخشی از کار به اداره ثبت باز می گردد که باید تعیین محدود کند با مدیرکل ثبت صحبت هایی شده که در این اداره به کارها سرعت بخشیده شود.

وی گفت: یکی از دلایل کندی در حوزه تعیین پلاک و تایید بنیاد علوی بعنوان کارفرما است که اگر با سرعت بیشتری پیگیری شود مشکلی نخواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.