1398-07-10 08:26
579
0
65730
فرمانده انتظامی گلستان خبرداد

افزایش 112 درصدی سرقت در ششماهه نخست سال/ کوچ جرایم به سمت فضای مجازی/ 43 درصد تماس گیرندگان با 110 گرگانی هستند

فرمانده نیروی انتظامی گلستان  ازافزایش 112 درصدی سرقت در ششماهه نخست سال در گلستان خبرداد و گفت: کوچ جرایم به سمت فضای مجازی است و در شش ماه گذشته ۹۳ درصد جرایم توسط پلیس فتا کشف شده است .

به گزارش گلستان ما؛ سردار روح الامین قاسمی امروز  درنشست خبری که به مناسبت هفته ناجا برگزارشد، اظهار کرد:  پلیسی هوشمند است که مطالبات مردمی را بداند و جامعه محوری داشته باشد ، اقدامات پیش‌دستانه در جهت پیشگیری داشته باشد ، امنیتی که پایه مردمی داشته باشد ، پایداری دارد.

وی افزود: هفته ناجا از فردا یازدهم مهرماه شروع و تا هیجدهم با اجرای برنامه های متنوع برگزار خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی گلستان  با بیان اینکه در ششماهه ابتدایی امسال ۵۳ درصد سرقت های بوقوع پیوسته را کشف کردیم ، تصریح کرد: در این مدت  شاهد افزایش ۱۱۲ درصدی سرقت در استان هستیم که ۲۶ درصد جزو سرقتهای مهم بوده اند که ۵۵ درصد آن کشف شدند.

وی ادامه داد: چاقوکشی در استان در شش ماه گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته که ما دستور برخورد شدید و جدی را با قمه کش ها و چاقوکشی دادیم و در این زمینه ۲۱۳ درصد افزایش دستگیری چاقوکش ها را داشته ایم و قول می دهم هر چه جلوتر برویم با شدت برخوردهای ما این رقم کمتر شود .

قاسمی بیان کرد: در پلیس فتا شاهد افزایش پرونده ها و افزایش ۲۴۹ درصدی وقوع جرم هستیم و باید گفت که کوچ جرایم به سمت فضای مجازی است و در شش ماه گذشته ۹۳ درصد جرایم توسط پلیس فتا کشف شده است .

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماهه گذشته ۴۲۹ هزار و ۲۹۸ نفر با مرکز فوریتهای پلیس ۱۱۰ تماس داشتند که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته است که ۱۸ درصد آن عملیاتی شده و ۱۷۶ هزار و ۹۸۶ نفر نیز راهنمایی شدند که این نشان از مشارکت پذیری مردم در تامین نظم و امنیت دارد.

وی یادآورشد: شهرستان گرگان با ۴۳ درصد بیشترین تماس را با ۱۱۰ داشته و بعد از آن گنبد ، علی آباد ، آزادشهر و کردکوی بیشترین تماس را داشته اند .

فرمانده نیروی انتظامی گلستان گفت: در بخش پلیس ۱۹۷ که مردم پلیس ما هستند ۱۰۳۸۹ مورد تماس داشتیم که ۱۱۲۵ مورد انتقاد ، ۴۵۱مورد پیشنهاد ، ۳۹۱۰ تقدیر ۵۴۰۹ مورد عملیاتی شده ، ۴۹۸۰ ارشادی و ۲۳ شکایت بوده است .

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.