1399-07-13 13:01
433
0
70758
حجت الاسلام اصحابی در نشست خبری :

اربعین نماد همگرایی جهان اسلام حول امام حسین است / برخی موکب ها در خدمت رسانی از دولت هم جلوترند

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان با اشاره به اینکه شعار اربعین امسال "الحسین سفینه النجاه "می باشد ، افزود : اربعین نماد همگرایی و همدلی جهان اسلام حول امام حسین (ع) است .

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اصحابی مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان و مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان صبح امروز یکشنبه 13 مهر در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص برنامه های اربعین امسال اظهار داشت : اربعین امسال با توجه به بیماری کرونا دچار محدودیت هایی شده که مهمترین آن عدم برگزاری راهپیمایی  به سمت عراق و داخل شهرهای ایران است .

حجت الاسلام اصحابی با اشاره به اینکه شعار اربعین امسال "الحسین سفینه النجاه "می باشد ، افزود : اربعین نماد همگرایی و همدلی جهان اسلام حول امام حسین (ع) است ، اربعین مختص شیعه نیست ، امروز اهل سنت و مسیحیان نیز به ایشان ارادت دارند و حتی در راهپیمایی اربعین موکب برپا کرده اند .

وی تصریح کرد : دشمنان با پمپاژ اخبار نادرست رسانه ای سعی دارند راهپیمایی اربعین را کم اثر و کم اهمیت جلوه دهند اما همه ساله بر عظمت این روز افزوده می شود .

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان گلستان خاطرنشان ساخت : در مراسم اربعین امسال باید یاد و خاطره شهدا از جمله حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی مهندس گرامی داشته شود چرا که این دو نماد وحدت دو ملت ایران و عراق بوده و طی این سالها زحمات زیادی در محور مقاومت کشیده اند.

اصحابی اضافه کرد : پویش مهر اربعین که امتداد رزمایش کمک مومنانه است با همکاری موکب و ها و خیرین  امسال در داخل استان انجام می شود و طی آن نیازمندان شناسایی و به آنها بسته معیشتی و فرهنگی داده می شود .

وی ادامه داد : در زندان گرگان و گنبد نیز در فضای روباز و با رعایت نکات بهداشتی مراسم اربعین با سخنرانی و مداحی برگزار می شود ضمن اینکه طی هماهنگی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان روز 19 و 20 صفر از سیستم صوتی در سطح شهر پخش مداحی داریم .

حجت الاسلام اصحابی یادآور شد : پویش هر خانه یک حسینیه نیز مانند دهه اول محرم در دستور کار ماست همچنین روضه تلفنی نیز به دلیل شیوع کرونا جزو برنامه های ماست و آنهایی که تقاضا دارند می توانند با شماره 09111781440 تماس بگیرند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان گلستان بیان داشت : سال قبل 16 موکب از استان گلستان در اربعین حضور داشته و فعال بودند و امسال طی مراسمی از آنها تجلیل شد ، امسال نیز قرار است همین موکب ها و خیرین فعال شوند و موکب ها را مستقر نمایند .

اصحابی ادامه داد : برخی از این موکب ها در خدمت رسانی به مردم خصوصا در سیل و زلزله از دولت هم جلوتر بودند و مردم حساب وِیژه ای روی آنها باز می کنند و خیرین نیز اقدامات خوبی در این حوزه انجام داده اند .

انتهای پیام /

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.