1399-07-22 10:20
360
0
70964
گزارش گلستان ما از جشن پایان خانه های سیل زده؛

اختصاص 4800میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل به گلستان/۱۷۰۰ میلیارد تومان بلاعوض به واحدهای سیل زده کشور پرداخت شد

روحانی گفت: حادثه سیل ۹۸ یک حادثه تلخی برای همه ما بود، ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که مجدداً ساخته شد و ۹۰ هزار واحد هم ترمیم شد.

به گزارش گلستان ما، با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور جشن پایان بازسازی مناطق سیل‌زده کشور و آیین بهره برداری از 66 هزار و 719 واحد مسکونی احداثی و 90 هزار و 464 واحد تعمیری سیل سال ۹۸ به میزبانی استان گلستان در روستای چن سبیلی آق قلا برگزار شد.

این پروژه ها با اعتبار 490 میلیارد تومان و تسهیلات کمک بلاعوض یک هزار و هشت میلیارد تومانی انجام شد.

بازسازی تأسیسات 950 روستا و شهر مناطق سیل زده در فروردین 98 با اعتبار 746 میلیارد تومان انجام شده است.

بر اثر سیل سال 98 بالغ بر 22 هزار واحد مسکونی در استان گلستان دچار خسارت شد.

ما از لحاظ نرم افزاری و سخت‌افزار باید بیشتر تلاش کنیم. 

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم افتتاح طرح‌های ملی نوسازی و بازساز مناطق سیل زده گفت: مسئولین استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان در سیل سال گذشته زحمات بسیاری کشیدند.

وی ادامه داد: حادثه سیل ۹۸ یک حادثه تلخی برای همه ما بود، ۶۶ هزار واحد مسکونی و تجاری از بین رفت که مجدداً ساخته شد و ۹۰ هزار واحد هم ترمیم شد.

رئیس جمهور گفت: مردم بزرگ ایران در طول چند سال گذشته در حوادث مختلفی سرافراز بودند، در مساله تحریم هم که از ابتدای سال ۹۷ جنایتکاران کاخ سفید بر ما تحمیل کردند مردم ما سرافراز بیرون آمدند.

وی بیان داشت: بعد از سیل ۹۸ دولت با سختی روبرو بود اما در عین حال در همان روزهای اول تصمیمات خوبی گرفته شد، در حادثه سیل سال گذشته مشخص شد وقتی با بی رحمی با طبیعت برخورد می‌کنیم، طبیعت چگونه با ما برخورد می‌کند، درست است که حوادث سیل در سال‌های اخیر، در ۵۲ سال گذشته در ۹ سال بوده که ما بارندگی بالای ۳۰۰ میلیمتر داشتیم. 

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه قبل از حادثه باید سراغ حادثه برویم، گفت: از پیش باید خودمان را آماده کنیم، ساختمان‌های ما باید برای مقاومت در مقابل زلزله‌های کشور از ابتدا درست ساخته شود.

وی با اشاره به سخنان وزیر نیرو اظهار داشت: کشورهای اروپایی برای سال‌های آینده پیش‌بینی منابع بیشتری را کرده‌اند. من گروهی را مکلف کرده‌ام بر روی سیل ۹۸ کار کنند و ۱۷ جلد کتاب تدوین شده که در آنجا نقص و نقاط قوت آمده است. 

روحانی بیان داشت: ساختمان‌هایی که در آذربایجان و کرمان و در حادثه زلزله قبلی تخریب شده بود و بنیاد مسکن آن‌ها را دوباره ساخته شده بود مشکلی پیش نیامد، ما در برخی از مناطق مجبور شدیم مکان روستا‌ها را عوض کنیم. 

رئیس جمهور ضمن تشکر از دستگاه‌های مختلف از جمله استانداری‌ها، سپاه و ارتش، تصریح کرد: بازسازی‌ها، تعمیرات، احداث بناها، زیربناها و زیر ساخت‌ها بر مبنای آینده بسیار حائز اهمیت است. ما از لحاظ نرم افزاری و سخت‌افزار باید بیشتر تلاش کنیم. 

۱۷۰۰ میلیارد تومان بلاعوض به واحدهای سیل زده کشور پرداخت شد

علیرضا تابش در جشن پایان بازسازی مناطق سیل زده کشور که به صورت متمرکز در آق قلا برگزار شد، اظهارکرد: ۶۶ هزار و ۷۱۹ واحد مسکونی در سیل سال گذشته دچار خسارت ۱۰۰ درصد شد که امروز کل واحدها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه این بیش از ۹۰ هزار واحد هم در ۲۲ استان تعمیر شد، افزود: در ابتدای سیل چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات و هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان هم بلاعوض پرداخت شد.

تابش گفت: همراه بازسازی واحدها، تاسیسات روبنایی و ابنیه هم با ۷۴۶ میلیارد تومان در ۹۵۰ روستا در ۲۸ استان بازسازی شد.

وی بیان کرد: ۱۸۰ میلیارد تومان کمک مردمی توسط هلال احمر به واحدهای مسکونی اختصاص یافت د ۵۰۰ هزار تن سیمان رایگان بین واحدهای خسارت دیده توزیع شد.

وی همچنین از کمک ۳۰ میلیارد تومانی بنیاد برکت به نوسازی واحدها خبرداد، گفت: هزار و ۵۰۰ واحد هم توسط سپاه تعمیر و تکمیل شد.

4800میلیارد تومان برای جبران خسارت های سیل به گلستان اختصاص یافت

هادی حق شناس در آیین افتتاح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهر آق قلا اظهار کرد: در هنگام وقوع سیل و برای بازسازی خسارت‌های آن در استان، همه دستگاه‌های اجرایی و نهادها برای کمک به مردم سیل‌زده پای کار آمدند.

استاندار گلستان افزود: بخشی از این اعتبارات در قالب تسهیلات کم بهره، کمک‌های بلاعوض، لوازم خانگی و سیمان رایگان، تهیه نقشه و صدور پروانه رایگان به استان اختصاص یافت.

وی ادامه داد: امروز 7 هزار و 700 واحد مسکونی جدید در استان ساخته شده و 14 هزار خانه نیز تعمیر شده است که می‌تواند اتفاق خوبی در استان باشد.

حق شناس بیان داشت: هم چنین در بخش کشاورزی، صنعت، گردشگری و غیره نیز اقدامات خوبی برای جبران خسارت‌های سیل انجام شده است.

وی گفت: باید از گروه‌های جهادی که در سیل کمک کردند و از سپاه و بسیج و وزارت خانه‌های مختلف قدردانی کنیم که شاهد یک کار بزرگ در منطقه هستیم.

در پایان این مراسم، از رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن، روسای استان های معین بازسازی مناطق سیل زده استان در شهرستان های گنبد و گمیشان، مدیرکل بنیاد مسکن استان و خانواده مهندس زمانی نژاد، مدیرکل فقید بنیاد مسکن استان به جهت مساعدت در بازسازی مناطق سیل زده استان تقدیر شد.

انتهای پیام/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.