1403-04-25 11:48
191
0
90700
نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی:

پیام عاشورا بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان تکثیر می‌‌شود

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: نکته مهم عاشورا این است که خداوند متعال در جبران این فداکاری امام حسین(ع)، بعد از ۱۴۰۰ سال از حادثه کربلا، همه مردم را عاشق آن امام(ع) کرده است.

رمضان علی سنگدوینی در حاشیه برگزاری مراسم تاسوعای حسینی در گرگان، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، گفت: مهم‌ترین پیام عاشورا آزادی و آزادگی است.

وی تأکید کرد: مهمترین چیزی که در جهان داریم جان است و امام حسین (ع) با آگاهی کامل از اینکه کوفیان پس از آمدن وی به کوفه از حمایتش دست خواهند کشید، اما برای خدا و دین خدا و برای باز کردن مسیری برای اسلام، جان، مال و فرزندان خود را فدا کرد.

نماینده مردم گرگان ادامه داد: نکته مهم این است که خداوند متعال در جبران این فداکاری، بعد از ۱۴۰۰ سال از حادثه کربلا، همه مردم را عاشق امام حسین (ع) کرده است.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی متعدد و عشق مردم که با وجود گرمای تابستان در مراسم‌ها شرکت می‌کنند، نشان می‌دهد وقتی خدا دوستت داشته باشد، خدویند نیز تمام عالم را عاشق تو خواهد کرد.

سنگدوینی افزود: تمام ادیان دنیا عاشق امام حسین (ع) و حرکت آزادی‌خواهی وی هستند، به خصوص شیعیان که به واسطه این اقدام، یکی از مسیرهای مهم اعتقادی و مذهبی آنها شکل گرفته است.

وی همچنین اشاره کرد: هیئت‌های مذهبی و مراسم عزاداری امام حسین (ع) نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان برگزار می‌شوند و این نشان از جهانی بودن پیام عاشورا دارد.

وی گفت: حرکت امام حسین (ع) نه تنها یک واقعه تاریخی بلکه یک جنبش جهانی است که تمامی انسان‌های آزاده را به سمت خود جلب می‌کند.

سنگدوینی تصریح کرد: این عشق و ارادت به امام حسین (ع) به دلیل فداکاری و ایستادگی وی در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.

وی در پایان گفت: امیدوارم که همه ما بتوانیم از این پیام بزرگ عاشورا درس بگیریم و در مسیر حق و عدالت گام برداریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.