1394-09-28 17:51
2958
5
24676

پشت صحنه انتخابات خانه مطبوعات استان چیست ؟ / چرا با حیثیت خبرنگاران استان بازی می شود؟

یک روز می گویند هر نوع بیمه ای داشته باشید می توانید عضو خانه مطبوعات شوید و یک روز می گویند باید بیمه خبرنگاری و رسانه مطبوع را داشته باشید .

به گزارش گلستان ما ؛ کم کم به آستانه برگزاری انتخابات خانه مطبوعات استان گلستان نزدیک می شویم ، بعد از چند بار عدم برگزاری این انتخابات با توجیهات بی اساس گویا قرار است این انتخابات دوم دیماه برگزار شود .

اما باز هم متاسفانه هر از چند گاهی اخباری می شنویم که  واقعا خبرنگاران استان را کلافه کرده و به نوعی آنها را دچار سرگردانی کرده و بیراه نیست اگر بگوییم برخی متولیان این کار اعم از خانه مطبوعات و ارشاد با حیثیت این قشر زحمتکش بازی می کنند.

حجت الاسلام فضیلت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمسک به قانون خود را موظف به اجرای آن می داند و چشم خود را به حاشیه های ایجاد شده بسته است . یک روز می گویند هر نوع بیمه ای داشته باشید می توانید عضو خانه مطبوعات شوید و یک روز می گویند باید بیمه خبرنگاری و رسانه مطبوع را داشته باشید .

یک روز لیست اعضا را 137 نفر اعلام می کنند و یک روز هم لیست 105 نفره ، با نگاهی تامل بر انگیز به لیست منتشره براحتی متوجه حذف پایگاه های خبری تحلیلی می شویم در حالیکه در نهایت تعجب اسم دو سایت را گذاشتند(برای جور کار) اما از بقیه خبری نیست .

اگر واقعا مشکل بیمه هست 105 نفری که اسم شان منتشر شده صفحه اول دفترچه بیمه خود را ارائه کنند تا ببینیم چند نفر از آنها واقعا بیمه رسانه خود می باشند .

در واقع ارشاد با شیوه ای کاملا سیاستمدارانه ابتدا نقش هیئت مدیره فعلی را کمرنگ و در نهایت خنثی و بی اثر کرد و سپس با این توجیه که این هیئت مدیره توانایی برگزاری انتخابات خانه مطبوعات را ندارد ، راسا به این کار مبادرت کرده و در این راستا از اهرم هایی چون برخی استعلامات از وزارتخانه بهره برده است .

وانگهی امروز برخی خبرنگاران که در استان در نقاط دور افتاده ای چون مراوه تپه ، کلاله ، گمیشان ، گالیکش ، گنبدکاووس ، آزادشهر و رامیان و ... مشغول فعالیت هستند و شغل اصلی آنها نیز همین است از عضویت در خانه جا مانده اند فقط به دلایل واهی و توجیهات بی اساس ، که دعا می کنیم ان شاء الله تعمدی در این کارها نباشد .

امروز خبرنگاران استان گلستان از این همه سرگردانی و بی توجهی و توجیهاتی که مبنا و پایه ای ندارد خسته شده اند و در عین حال نیز می دانند این خانه مطبوعات نیز نخواهد توانست برای آنها کاری انجام دهد اما عطش پست و سمت عضویت هیئت مدیره باعث شده تا همچنان برخی افراد به این ریسمان پوسیده چنگ بزنند .

بنظر می رسد انتخابات این دوره از خانه مطبوعات با کمترین تعداد از خبرنگاران استان برگزار شود و ترکیب انتخاب شده نیز طبعا با این تعداد نمی تواند نماینده قانونی خبرنگاران استان باشد و قطعا در ادامه کار میز مانند انجن صنفی روزنامه نگاران با انتقادات جدی همکاران خود مواجه خواهد شد.

انتهای پیام /

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

خبرنگار گرگانی

... بازی هایی که این دو نهاد در استان در آوردند واقعا بی ارزش شده است/ حیف این مطالبی که علیه این دو نهادی که اصلا نمیدانند خبرنگار کیست و چیست و چه کار میکند / آنها بروند خبرنگاران به اصطلاح خبرنگارنی را که حتی بلد نیستند خبر تنظیم کنند و یا کار آنها شده کپی و دزدی مطالب از پایگاههای خبری/ این حرف من را میتوانید با یک سرچ ساده در اخبار ها دید که چه کسی خبر ها زودتر و پر محتوا تر منتشر میکند/ من مانده ام خبرگزاری هایی که در طول روز ۶ خبر تولیدی هم ندارند و روزنامه هایی که کلا اخبار خود را از وبسایتها و پایگاههای خبری میدزدند و به نام خود در رسانه و روزنامه خود منتشر میکنند چطور میتوانند در این نهاد عضو و در انتخابات ثبت نام کنند/ نکند بوی انتخابات مجلس به مشامان رسیده و یا یارانه های ارشاد/ ای بابا ای کاش اینقدر سنگ انتخابات رو به سینه میزدند به همین خبرنگاران خود آداب برخورد و معاشرت و یا عدم....اخبار های دیگران را یاد میدادند/ خخ همین....بازی های این ها باعث شده است که وضعیت رسانه های استان اسف وار باشد/ من که فاتحه این دو نهاد رو خودندم / شما هم بخونید...........

0
0
پاسخ
1394-09-29 03:43
معبر سایبری فندرسک

انگار اینا فقط میخوان بگن که ما کاملا بی ... هستیم و فقط از از ما بهترون ها حمایت می کنیم.

0
0
پاسخ
1394-09-29 04:47
خبرنگار آگاه

خیلی جالبه آقای عرب احمدی که مدیر خبرگزاری تسنیم هستن کارمند صدا و سیما و بیمه اون اداره هست و بیمه خبرنگاری نیستن ! پس چطور این آقا که کاندیدای انتخابات هم شدن اسمشون تو لیست جدید هست ؟؟یا قانون برای همه باشه یا برای هیچ کس !!

0
0
پاسخ
1394-09-29 05:51
یه بنده خدا

درود بر ص ! / خخخخخخخخ

0
0
پاسخ
1394-09-29 07:43
دوست

من نمیدونم دم از قانون میزنن ولی ...

0
0
پاسخ
1394-09-29 09:36

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.