1396-04-08 10:57
827
0
47817

تصاویری زیبا و خیره کننده از منطقه گردشگری درازنو

” درازنو ” ، روستایی در ستیغ قله البرز با سرزمینی مرتعی، مملو از گیاهان رنگارنگ وحشی و جنگل انبوه و سرسبز است که زندگی در آن ، انسان را از هیاهو و تنش زندگی ماشینی در شهرها رها می کند.

به گزارش گلستان ما، روستای ییلاقی ” درازنو “ در ملک سورم سرا از قریه بالاجاده در فاصله ۴۰ کیلومتری کردکوی و در کنار قله درازنو واقع شده است.

ارتفاع قله درازنو ۲۸۰۰ متر از سطح دریاست.

روستای ” درازنو ” به دلیل واقع شدن در ارتفاعات البرز، چشم انداز شگفت انگیزی به خلیج گرگان ( واقع در جنوب شرقی دریای خزر ) دارد.

به طوری که بیش از ۱۱ شهر و صدها روستا و ولایات گلستان و مازندران از این روستا قابل مشاهده است.

وجود دو غار طبیعی به نام های ” گنج خانه ” و ” انبار حسن خان ” از جاذبه های منحصر به فردی است.

دسترسی به روستای درازنو، از طریق کردکوی امکان پذیر است و در این مسیر، یکی از زیباترین پارک های جنگلی ولایت گلستان و ایران به نام پارک امام رضا (ع) قرار دارد.

وجود چشمه های متعدد و رودهایی که از به هم پیوستن چشمه ها یا ذوب برفها به وجود می آیند و همچنین آبشارهایی نظیر ” آبشار دوآب ” و ” آبشار هفت طبقه ” بر زیبائیهای این پارک جنگلی افزوده است.

برای رسیدن به درازنو باید بعد از عبور از پارک جنگلی امام رضا (ع) کردکوی و گذشتن از جاده هزار پیچ به ارتفاعات سر به فلک کشیده ای رسید که به آن درازنو می گویند.

بعد از رسیدن به ارتفاعات به تابلویی برخورد می کنیم که شما را به سمت درازنو هدایت می کند روستای اول بعد از جنگل مرس چشمه می باشد که نباید آن را با درازنو اشتباه گرفت.

درازنو روستایی ست که 2 کیلومتر جلوتر در دشتی بزرگ و زیبا و پای کوهی فراخ قرار دارد.

درازنو قدمتی چند صد ساله دارد.قدمتی که بر کسی پیدا نیست اما شواهد حاکی از آن است که در ابتدای محل چرای دام عده ای از بالاجاده ای ها بوده که طوایف زیادی را شامل می شد.

تصاویری از این منطقه زیبا که نیمی از البرز پوشیده از ابر است:

عکاس: مصطفی لیاقتی

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.