1403-03-12 10:22
181
0
90227
امام جمعه مینودشت:

پیروزی انقلاب پایان سلطه بر کشور بود

امام جمعه مینودشت گفت: پیروزی انقلاب اسلامی نه‌تنها پایان سلطه شاهنشاهی و استکبار بود، بلکه آغازگر دوره‌ای جدید از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شد.

حجت‌الاسلام رضا کشیری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما» اظهار داشت:امام خمینی (ره) شخصیتی بی‌نظیر و استثنایی در تاریخ معاصر ایران و جهان اسلام بودند و وی با بینش عمیق و اراده‌ای قوی، توانستند ملت ایران را از زیر سلطه نظام شاهنشاهی و استکبار جهانی خارج کنند.

وی افزود: امام خمینی(ره) با تکیه بر ایمان و اعتقاد به خداوند متعال و اعتماد به مردم، نهضتی را آغاز کردند که سرانجام به انقلاب شکوهمند اسلامی در سال 57 منجر شد. و تأثیر وی بر انقلاب نه تنها به‌عنوان رهبر بلکه به‌عنوان الگوی تقوا، ساده‌زیستی و مقاومت، بی‌بدیل و جاودانه است.

کشیری در ادامه گفت: امام خمینی (ره) نه تنها با رهبری خود مردم را به سوی آزادی و استقلال هدایت کرد، بلکه با شخصیت والای خود الگوی بی‌نظیری از تقوا و ساده‌زیستی برای جامعه اسلامی بود و با اراده‌ای آهنین و نگاهی عمیق به مسائل، توانست تحولی اساسی در ساختار سیاسی و اجتماعی ایران ایجاد کند و سرانجام امام با توجه به اصول و مبانی اسلامی و با اتکا به قدرت لایزال الهی، ملت ایران را به سوی هدفی والا و مقدس هدایت کرد که منجر به سقوط رژیم پهلوی و تأسیس جمهوری اسلامی شد.

وی افزود:پیروزی در جنگ تحمیلی یکی از نقاط عطف تاریخ انقلاب اسلامی است که بدون رهبری حکیمانه و شجاعانه امام خمینی  (ره) ممکن نبود. امام امام خمینی  با فرمان‌های تاریخی و سخنرانی‌های روح‌بخش خود، روحیه‌ای استوار و مقاوم در ملت ایران و نیروهای مسلح به وجود آورد.وی با تأکید بر مفاهیمی چون ایثار، شهادت و مقاومت، نیروهای مردمی و بسیج را به جبهه‌های نبرد فراخواند و با توکل به خدا و اتکا به مردم، دشمنان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام گذاشت و بدون شک، رهبری امام خمینی  و هدایت‌های الهی وی نقش بسزایی در این پیروزی بزرگ داشت.

حجت‌الاسلام رضا کشیری در ادامه تأکید کرد:در دوران جنگ تحمیلی، ملت ایران با اتحاد و همبستگی مثال‌زدنی، تحت رهبری امام امام خمینی (ره) توانستند مقاومت کنند و سرانجام پیروزی را به دست آورند. امام(ره) با روحیه بخشیدن به مردم و نیروهای مسلح، جبهه‌های نبرد را تقویت کرد و با سیاست‌های هوشمندانه خود توانستند دشمنان را در رسیدن به اهداف خود ناکام بگذارد و مسلما این پیروزی مرهون رهبری الهی و مدبرانه امام خمینی (ره) است که با توکل به خدا و ایمان به مردم، کشور را از خطرات بزرگی نجات دادند.

کشیری تصریح کرد: دوره شاهنشاهی در ایران، دوره‌ای از وابستگی و سلطه بیگانگان بود. رژیم پهلوی با سیاست‌های خود، ایران را به مستعمره‌ای غیررسمی برای قدرت‌های غربی تبدیل کرده بود. مردم در فقر و نابرابری به سر می‌بردند و فساد و بی‌عدالتی در دستگاه‌های حکومتی بیداد می‌کرد و منابع ملی کشور به تاراج می‌رفت و آزادی‌های سیاسی و اجتماعی به شدت سرکوب می‌شد.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی، امام خمینی (ره) با قیام خود علیه ظلم و استبداد، توانستند ملت ایران را به آگاهی و بیداری دعوت کنند و با ایجاد وحدت و همبستگی، انقلاب اسلامی را به پیروزی برسانند و این پیروزی نه تنها پایان سلطه شاهنشاهی و استکبار بود، بلکه آغازگر دوره‌ای جدید از استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی شد.

امام جمعه مینودشت در پایان سخنی با جوانان داشت و گفت: پیام من به جوانان عزیز و نسل‌های آینده این است که راه امام خمینی  (ره) و شهدای انقلاب را با ایمان، تلاش و مقاومت ادامه دهند. باید همواره به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشند و در راه حفظ استقلال و عزت کشور کوشا باشند. جوانان باید با تحصیل علم و دانش و با اخلاق اسلامی، خود را برای ساختن ایرانی آباد و سربلند آماده کنند و از آموزه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بهره‌مند شوند. به یاد داشته باشیم که آینده روشن ایران در گرو همت و اراده جوانان این مرز و بوم است.

حجت‌الاسلام رضا کشیری ادامه داد: جوانان باید همواره به یاد داشته باشند که آینده کشور در دستان آن‌ها است. با تحصیل علم و دانش، تقویت ایمان و اخلاق اسلامی، و پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی، می‌توانند ایران را به سمت پیشرفت و تعالی هدایت کنند. از آموزه‌های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب بهره ببرند و با تلاش و پشتکار خود، کشوری آباد و سربلند بسازند.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.