1403-06-30 14:01
69
0
91457
امام جمعه گرگان:

وحدت فرهنگ جامعه شود

امام جمعه گرگان گفت: وحدت باید مثل فرهنگ در جامعه باشد و از کسانی که به دنبال تفرقه هستند دوری کنیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«گلستان ما»؛ آیت‌الله سید کاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: فردا ولادت امام صادق(ع) است و مکتب اهل البیت(ع) و توسعه آن از زمان امام صادق(ع) و امام باقر(ع) شروع شد و شاگردان بزرگ علمی توسط  این ائمه معصوم تربیت شدند.

امام جمعه گرگان ادامه داد: شاگران امام صادق(ع) پرورش‌دهنده علم بودند، علم جایگاه بالایی دارد و از آن سلطان یاد می‌شود.

نورمفیدی افزود: در روایت داریم کسی که به علم برسد پیروز خواهد بود و اگر به علم نرسد دیگران بر آن غالب می‌شوند و لذا امت اسلامی باید طرفدار پیشرفت علم در همه زمینه‌ها باشند.

وی گفت: در هفته وحدت قرار داریم، امروز وحدت و یکپارچه شدن مسلمانان از اوجب واجبات است چرا که اگر وحدت بین مسلمانان باشد و کینه و خصومت و دشمنی بین آن‌ها حاکم نباشد می‌توانند حاکمیت خوبی در دنیا به‌وجود بیاورند.

نماینده ولی فقیه استان گلستان با بیان اینکه دشمن از اختلاف به‌عنوان روزنه‌ای برای نفوذ استفاده می‌کنند، افزود: کسانی که بر طبل تفرقه می‌کوبند جاهل هستند و بزرگان ما و شخصیت‌های دلسوز اسلام حرفشان امت اسلامی بوده است.

نورمفیدی بابیان اینکه باید وحدت مثل فرهنگ برای جامعه تبدیل شود، ابراز داشت: کسی که به‌دنبال تفرقه است شیطان است چرا که شیطان می‌خواهد بین شما جنگ و دعوا باشد و کلام خداوند است که آن‌هایی که با پیامبر هستند در برابر دشمن محکم ایستادند و با هم مهربان هستند.

وی افزود: کسی که حرف تفرقه‌انگیز می‌زند آن را باید از جمع بیرون بیندازید و از آن پیروی نکنیم.

امام جمعه گرگان به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و دشمن با اقدامات مختلف از کودتا تا جنگ به‌دنبال متوقف کردن انقلاب بود و در این مسیر کشورهای غرب حامی صدام بودند.

نورمفیدی ابراز داشت: در هشت سال دفاع مقدس از دین، نوامیس و کشور دفاع کردیم و نباید شخصیت‌های بزرگ و شهدای ما فراموش شود.

وی آموزش و پرورش را از مهمترین مسائل کشور دانست و افزود: هرچه در آموزش و پرورش هزینه کنیم سرمایه‌گذاری است چرا که در مدارس انسان ساخته می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.