1402-03-14 23:54
697
0
85222
پژوهشگر و استاد برجسته تاریخ اسلام:

نام امام(ره) به‌عنوان احیا‌گر حیثیت‌ ایرانی جاودانه می‌ماند

پژوهشگر و استاد برجسته تاریخ اسلام گفت: نام امام(ره) به‌عنوان احیا‌گر حیثیت ایرانی تا ابد جاودانه می‌ماند.

به گزارش گلستان‌ما؛ حشمت الله قنبری در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)  در جمع مردم ولایت مدار شهر گرگان اظهار کرد:امام(ره) زندگی خود را برسفره شهادت آغاز کرد و در دورانی که ایران در تاریک ترین زمان خود قرار داشت قیام کرد.

 

پژوهشگر و استاد برجسته تاریخ اسلام ادامه‌داد: حکومت‌های ظالم،عادل و انسان های منفعل و  طغیان‌گر در تاریخ ایران دیدا بودیم ولی رضا پهلوی و محمدرضا پهلوی دست نشانده بودند و محکمترین اسناد تاریخی دلالت می‌کند که انگلیسی‌ها رضاخان میرپنج را  حاکم کردند و زمانی که تاریخ مصرف آن تمام شد با ذلالت از ایران خارج کردند و در یک ائتلاف بین المللی محمدرضا پهلوی را بر این کشور حاکم کردند.

 

قنبری ابراز داشت: غربی‌ها زمانی که با قهر انقلابی ملت ایران روبرو شدن لاجرم آن را مثل یک مهره سوخته بی‌ارزشی  آواره کره خاکی کردند.

 

وی گفت: تردید نداشته باشید که در طول تاریخ ایران هیچ دوری سیاه‌تر و ظلمانی‌تر از دوره سلطنت پهلوی‌ها نبوده و این ادعای مبتنی بر علم  تاریخ است.

 

پژوهشگر و استاد برجسته تاریخ اسلام تاکید کرد: 

ما مسلمان بودیم اما کشور را جریان وابسته به یهود مدیریت می کرد اکثر وزرای دوران پهلوی وهابی های وابسته به جریان یهود بودند و کشور با تصمیم مسئول میز آمریکا د  وزارت‌خارجه مدیریت می‌شد.

 

قنبری ابراز داشت: در این زمان خفقان و سلطه یک روحانی و یک مرجع تقلید قیام می‌کند و ابتدا به شاه نصحیت کردند که ما نمی‌خواهیم شما دست‌نشانده و وابسته باشید اما حکومت فرعونی وقت امام(ره) را تبعید کرد.

 

وی افزود: در سال ۴۲ این رژیم امام(ره) را دستگیر و تبعید کردند و زمانی که امام(ره) دستگیر کردند و سوار خودرو شد تنهای تنها بود و حتی اجازه نمازخواندن به سوی قبله را به آن ندادند.

 

پژوهشگر و استاد برجسته تاریخ اسلام ابراز داشت: امام مردم را به میدان آورد و روزی که از این دنیا رفت بیش از ۱۲ میلیون نفر  زیر پیکر تابناک امام(ره) را گرفتند تا بگویند که جامعه توحیدی چیست.

 

قنبری گفت: امام(ره) نهضتی را به انقلاب تبدیل کرد و اگر انقلاب اسلامی ایران روز ۲۲ بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید در ۲۳ همان سال جمع می‌شد تردید نداشته باشید نام امام(ره) به عنوان احیا گر حیثیت ایرانی تا ابد جاودانه می‌ماند.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.