1400-09-26 15:48
748
0
77596
امام جمعه گالیکش:

مُحبّ اهل بیت بودن یکی از مشترکات میان شیعه و سنّی است

امام جمعه گالیکش؛ مُحبّ اهل بیت بودن را یکی از مشترکات میان شیعه و سنّی برشمرد

به گزارش گلستان ما، حجت الاسلام دلبری در نماز جمعه این هفته ضمن عرض تسلیت و ضروری دانستن برگزاری جلسات عزاداری حضرت فاطمه در ایام فاطمیه در مساجد، منازل، حسینیه ها با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی اظهار کرد: با سیاه پوش کردن مساجد، حسینیه ها، سطح شهر و نصب پرچم های سیاه بعنوان عزادار آن حضرت بودن بر سر درب منازل شهر و روستا شعائر الهی را زنده نگاه داریم.

وی در خصوص سخن نسجنیده و اهانت آمیز اخیر نسبت به ساحت مقدس ائمه‌ی اطهار علیهم السلام گفت: محبّت اهل بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امّت اسلامی و مورد احترام همه‌ی مذاهب و اقوام در ایران و جهان اسلام است .

حجت الاسلام دلبری در ادامه خطاب به نمازگزاران جمعه گالیکش بیان کرد: موضِع به هنگام و قابل تحسین علمای اهل سنت در محکومیت این هتاکی نشان داد حساب اکثریت برادران، خواهران و علمای اهل سنت از معدود افراد مغرض و هتاک جداست و گوهر بی بدیل و عظیم القدر وحدت امّت اسلامی باید کماکان پاس داشته شود.

خطیب جمعه گالیکش گفت: دو قشر فرهنگی حوزه و دانشگاه در حرکات اجتماعی و در روند فکری و فرهنگی جامعه نقش آفرین بوده و هستند و جایگاه بسیار بالایی داشته و دارند و علاوه بر این دنبال اهداف مشترکی هستند و باید مواظب و مراقب باشند که دشمنان به فکر ایجاد اختلاف بوده و هستند.

 

 

وی با تاکید بر اینکه محبت نسبت به اهل بیت علیهم السلام فقط اختصاص به شیعیان ندارد، افزود: بلکه اهل سنت ما هم اهل بیت پیامبر خدا را دوست دارند و به بیان مقام معظم رهبری آنان سنی محبّ اهل بیت هستند.

امام جمعه گالیکش اظهار کرد: شناختن اهل بیت پیامبر برائت از آتش را موجب می شود و دوست داشتن آنها جواز عبور از صراط است.

دلبری با اشاره به اینکه عمده اهل سنت ما محبین اهل بیت علیه السلام هستند، گفت: لذا مقام معظم رهبری در سفر کردستان بارها به این مسئله اشاره کردند و از تعبیر اهل سنت محبّ اهل بیت علیهم السلام استفاده کردند.

وی با بیان اینکه شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی دو لبه‌ی یک قیچی هستند، اظهار کرد: بسیار خوب است سخنرانان و وعاظ در این بیست روز و دهه‌ی اول و دوم فاطمیه در خصوص بصیرت فاطمی و ولایتمداری آن حضرت صحبت کنند و همه‌ی مسلمانان، چه شیعه و اهل سنت در این محافل شرکت داشته باشند تا با حضور همراه با شور و شعور و بصیرت خودشان به جهانیان نشان دهند که محب اهل بیت بودن یکی از مشترکات آنهاست.

وی بیان کرد: در خصوص سخن نسجنیده و اهانت آمیز اخیر نسبت به ساحت مقدس ائمه‌ی اطهار علیهم السلام باید گفت؛ محبّت اهل بیت (ع) وجه مشترک و محور وحدت امّت اسلامی و مورد احترام همه‌ی مذاهب و اقوام در ایران و جهان اسلام است.

خطیب نماز جمعه گالیکش گفت: مردم خوشحال می شوند که دو نهاد علمی حوزه و دانشگاه با هم متحد هستند و بخاطر آن است که این دو قشر حوزوی و دانشگاهی در حرکات اجتماعی و در روند فکری و فرهنگی جامعه نقش آفرین بوده و هستند و جایگاه بسیار بالایی داشته و دارند و علاوه بر این چه حوزوی ها و چه دانشگاهیان دنبال اهداف مشترکی هستند و باید مواظب و مراقب باشند که دشمنان به فکر ایجاد اختلاف بوده و هستند.

وی ادامه داد: از جمله نکاتی که باید مورد توجه حوزه و دانشگاه قرار بگیرد؛ سخت کوشی در آموختن و یادگیری که از مختصات حوزوی ها هست باید دانشگاهیان هم آن را بکار گیرند، آینده نگری همراه با طرح و برنامه که از مختصات دانشگاه هاست باید مورد توجه حوزویان هم قرار بگیرد، چرا که هر دو گروه با مردم در ارتباط هستند و همراه مردم و در کنار مردم بوده و هستند که باید هم رفتار اجتماعی خودشان را قوی و قوی تر کرده و مشکلات مردم را برطرف کنند .

دلبری توضیح داد: امروزه حلال مشکلات همه مردم بودند و هستند، خصوصا دو قشر فرهنگی حوزه و دانشگاه باید حول محور رهبری و ولایت قرار بگیرند تا مثل همیشه باعث اقتدار و عزت انقلاب اسلامی و محور مقاومت و سقوط و نابودی همه‌ جانبه دشمنان اسلام شوند .

 

 

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.