1402-10-01 18:23
1444
0
88062
امید در گلستان به سبک ابراهیم رئیسی؛

مطالبات مردم گلستان از دریچه گلستان ما از سوی رئیس جمهور بی‌پاسخ نماند

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما به مهمترین مطالبات گلستانی‌ها از رئیس جمهور در آستانه سفر پرداخت که این مطالبات از سوی رئیس جمهور در این سفر بی‌پاسخ نماند.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما_ داود خاندوزی؛ در دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به استان گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به گلستان بیشترین مصوبات در میان استان‌های کشور مربوط به استان گلستان بود که در دور دوم سفر نیز شاهد افتتاح پروژه‌های مختلف و در نظر گرفتن مصوبات بهتر از دور گذشته برای استان خواهیم بود.

آغاز به‌کار رسمی منطقه آزاد «اینچه‌برون»، شروع مجدد عملیات اجرایی پتروشیمی گلستان پس از ۱۸ سال، بهره‌برداری از طرح زهکشی در ۲ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی حوزه قره‌سو و افتتاح متمرکز طرح‌های حوزه حمل و نقل و توسعه راه‌ها، از دیگر برنامه‌های سفر ۲ روزه آیت الله رییسی در گلستان بود.

اما در کنار این اقدامات و پروژه‌ها و همچنین تلاش مسئولان استانی برای خلیج گرگان و جزیره آشوراده پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما براساس رسالتی که بر دوش داشت به نکات مهم و مورد انتظار مردم از رئیس جمهور پرداخت و با وجود آنکه شاید بیان برخی از این مسایل به مذاق برخی مسئولان در آستان چنین سفری خوش نیامد تلاش کرد که رئیس جمهور را با مطالبات مردمی آشنا کند.

خوشبختانه این مطالبات و مباحث در سفر استانی به گلستان از زبان شیوای رئیس جمهور بیان شد و حتی خارج از برنامه‌ریزی‌ها سفر در راستای مطالبات مردم آیت‌الله رئیسی اقدام کرد که این اقدام امید را به دولت سیزدهم در دل مردم گلستان دوچندان بیشتر کرده و قطعا زمینه‌ساز حضور حداکثری مردم در مشارکت‌های اجتماعی و همکاری فعالانه با دولت خواهد شد.

در این گزارش به مطالبات پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما از رئیس جمهور و واکنش ایشان در سخنرانی‌ها و بیان مطالب در جمع فعالان اقتصادی و نخبگان گلستان اشاره می‌کنیم.

گزارش گلستان ما با عنوان «آب» در صدر انتظارات گلستانی‌ها از رئیس‌جمهور

در این گزارش عنوان شده بود که «آب» در صدر انتظارات گلستانی‌ها از رئیس‌جمهور قرار دارد و اعتبارات این بخش نتوانسته این ابر چالش استان گلستان را پوشش دهد. 

آیت‌الله رئیسی در جمع مردم گرگان گفت: برای هزینه های صرف شده دو سال گذشته در سد نرماب طی ۱۵ سال اخیر انجام نشده بود.

رئیس جمهور بیان کرد: حل مشکل آبرسانی در منطقه، هزینه های تکمیل سد نرماب را به طور کامل پرداخت خواهیم کرد البته این تنها یک مورد از دستورات رئیس جمهور در این خصوص است که در این گزارش مجال برای بیان دیگر دستورات رئیس جمهور نیست‌.

گزارش گلستان ما با تیتر انتظار مرزنشینان گلستان؛ حضور رئیسی در قلب مشکلات نقاط مرزی نیز مورد توجه قرار گرفت.

در این گزارش به مشکلات مناطق مرزی از جمله کمبود آب، ضعف والتاژ برق، کمبود مراکز آموزشی و درمانی و راه‌های دسترسی مهمترین انتظارات مرزنشینانی است که ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی و ۴۵۰ هزار راس دام را در گلستان در اختیار دارند تاکید شده است.

رئیس جمهور با وجود اینکه پیش از این برنامه‌ریزی برای حضور در مراوه‌تپه نداشت به این شهرستان سفر کرد و اعتبارات قابل توجه‌ای برای حل مشکلات این شهرستان اختصاص داد.

رئیسی نخستین رئیس جمهور کشور است که با تشریفات رسمی وارد مراوه‌تپه شده و با مردم این منطقه دیدار و گفتگو کرده است.

گزارش گلستان ما با عنوان دولت سیزدهم و رسالت از عبور بحران تیرهای فرسوده و تأمین برق صنایع گلستان

در این گزارش به مسئله تأمین برق در گلستان و توجه به فرسودگی شبکه تیرهای فرسوده از موضوعاتی است که در دولت سیزدهم و سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان نیازمند توجه و اهتمام جدی است. 

رئیس جمهور در جمع مردم مراوه‌تپه به این مسئله اشاره کرد و گفت: باید مشکلات تیر‌های فرسوده برطرف شود.

وی گفت: زمانی که سیل در این منطقه می‌آید مردم با مشکل رو به رو می‌شوند و شبکه خطوط انتقال برق نیز مورد تاکید است و حتما در دستور کار قرار می‌گیرد.

گزارش گلستان ما با عنوان : زنگار رونق اقتصادی از ریل گلستان برچیده شود

در این گزارش آمده است که تکاپوی جدی دولت بر تقویت ارتباطات بین این کشورها را نمی‌توانیم بدون مسیر دسترسی مناسب تعمیق داد و انتظار است سفر رئیس جمهور به گلستان بهانه‌ای برای افزایش سهم گلستان در حمل‌ونقل بین‌المللی باشد. 

رئیس جمهور در جمع مردم گرگان با کریدور غرب به شرق تاکید و بیان کر. این مسئله را در دولت پیگیری می‌کند.

گزارش گلستان ما تحت عنوان هزار و یک پازل برای رسیدن به توسعه گردشگری گلستان

در این گزارش تاکید شده بود که گردشگری گلستان برای رسیدن به توسعه نیاز به یک نقشه راه دارد و توسعه گردشگری متوازن انتظار مردم و فعالان این بخش از دولت سیزدهم است. 

رئیس جمهور در جمع مردم گرگان تاکید کرد: گلستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی دارد که در سفر اول از بلا استفاده ماندن این ظرفیت‌ها متاسف شدیم.

رئیسی از توجه دولت با ظرفیت‌های گلستان خبر داد و از این استان به استان ظرفیت‌ها یاد کرد و در سخنان خود به برخی از این ظرفیت‌های اقوام و گردشگری اشاره کرد و از برنامه‌های خود در این خصوص گفت.

وی همچنین بیان کرد: در کنار ظرفیت مهم و بزرگ کشاورزی استان، استعدادهای بسیار خوبی هستند که خداوند متعال به گلستان عطا کرده و مهم این است که از این ظرفیت‌ها به نحو صحیح بهره‌برداری کرد و بنای دولت مردمی این است که با همفکری و هم‌اندیشی با بزرگان این مهم را محقق کند.

گزارش گلستان ما با عنوان خام‌فروشی و سایه فقر بر گلستان

در این گزارش آمده است که گرچه گلستان از ظرفیت و پتانسیل بالایی در حوزه کشاورزی، معادن و دامپروری برخوردار است؛ اما خام‌فروشی کمر اقتصاد این استان را شکسته و باعث شده که سایه فقر بر سر این استان سنگینی کند.

رئیس جمهور در جمع مردم مراوه‌تپه به این مسئله اشاره کرد و گفت: مسائل کشاورزی و صنایع تبدیلی از نکات دیگر است که به آن تاکید داریم و برای زنجیره ارزش حایز اهمیت است، بنای در کشور  گذاشتیم خام فروشی نکنیم و این مسئله یک اولویت در دولت است.

گزارش : کشاورزی؛ پیشرانی با موتورهای خاموش در توسعه گلستان

در این گزارش آمده بود که کشاورزی که در دنیا به عنوان یکی از پیشران‌های اقتصادی شناخته می‌شود با وجود سهم ۳۴ درصدی اشتغال گلستان نتوانسته در استان جایگاه خود را پیدا کند. 

رئیس جمهور در جمع فعلان اقتصادی گرگان به اهمیت کشاورزی اشار کرد و پیگیری‌های پروژه های نیم تمام این بخش را در استانی مانند گلستان که صنعتی و هم کشاورزی است بسیار مهم دانست. 

رئیسی همچنین به توسعه صنایع تبدیل بخش کشاورزی استان در جمع مردم مراوه‌تپه تاکید کرد.

گزارش گلستان ما با تیتر : رونق اقتصادی بازارچه اینچه‌برون در گروی پیگیری‌های دولت

در این گزارش تاکید شده بود که قوانین وضع شده از سوی کشور ترکمنستان صادرات چمدانی را در منطقه مرزی اینچه‌برون مختل کرده و این مسئله باعث شده که بازارچه مرزی اینچه‌برون از آن تکاپوی اقتصادی برخوردار نباشد.

رئیس جمهورخارج از برنامه از منطقه مرزی اینچه برون عبور کرد و جویای مشکلات آنان شد.

گزارش گلستان ما با تیتر پروژه‌ نیمه تمام راه‌ گلستان ۲۱ ساله شد

در این گزارش آمده بود که مردم شرق استان گلستان خواستار آن هستند که رئیس جمهور دستور ویژه‌ای برای پروژه‌های نیمه تمام راه‌های گلستان صادر کند.

رئیس جمهور در افتتاح پروژه فاضلاب گنبدکاووس اظهار کرد: من به همه همکاران و همه کسانی که سخن من را می‌شنوند این است که دولت نسبت به سامان رساندن طرح‌های نیمه‌تمام مصمم است. دولت برنامه خودش را همین قرار داده است. مگر می‌شود کاری که ۳۰ سال پیش آغاز شد و به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده را رها کنیم؟

رئیسی بیان کرد: کارهایی که ضروری است را آغاز می‌کنیم، اما طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت‌ ما قرار دارند. همه کسانی که دست‌اندرکار این قبیل طرح‌ها هستند اعم از وزیران و کارکنان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های استانی و پیمانکاران پای کار باشند تا طرح‌ها به پایان برسند و مردم رفاه را لمس کنند.

وی همچنین در جمع مردم مراوه‌تپه برای اتمام پروژه‌ راه در شرق گلستان اعتبار ویژه‌ای اختصاص داد.

گزارش گلستان ما با تیتر راه‌آهن گرگان - مشهد پروژه فراموش شده در دولت

در این گزارش آمده بود که گرچه قرار بود که راه‌آهن گرگان - مشهد بنا بود که در بازده زمانی پنج‌ساله اجرایی شود؛ ولی اقدامات مسئولان در این زمانه در مقام حرف باقی‌مانده است.

رئیس جمهور در جمع مردم گرگان به کریدو غرب با شرق تاکید کرد.

گزارش گلستان ما با تیتر «گاز» کلمه سه حرفی به بزرگی اقتصاد گلستان

در این گزارش آمده است که انتظار مردم گلستان از رئیس‌جمهور این است که فکری برای شب‌های سرد زمستان و قطعی گاز کند که باعث می‌شود اهرم‌های تعطیلی صنایع و واحدهای تجاری که نبض تپنده اقتصاد استان است پایین کشیده شود.

آیت‌الله رئیسی در این سفر به توسعه روابط با کشور همسایه ترکمنستان که بخشی از گاز گلستان را تامین می‌کند تاکید کرد و همچنین به ابعاد حل مشکلات صنایع و تامین آبو برق و گاز در جمع فعالان اقتصادی پرداخت

این‌ گزارسات بخشی از مطالبه‌گری پایگاه خبری تحلیلی بود کا در این سفر با همکاری کارشناسان و انتظارات مردم بیان شد و در ادامه پیگیری این مسائل و تحقق بیانات رئیس جمهور خواهیم بود.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.