1400-12-03 14:43
799
0
78786
دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم ارتباط با کشورهای همسایه/ نباید تنها به اروپا دل بست

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از راه های توسعه همه جانبه ارتباط با همه کشورهای دنیا است و اکتفا به تنها کشورهای اروپایی و آمریکا که ماهیت آنها برای ما آشکار شده است؛ امری اشتباه است.

عبدالکریم رجبی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما؛ گفت: سیاست وزارت امور خارجه و دولت باید همه جانبه باشد و نباید اشتباهات گذشته و اکتفا و تکیه به کشورهای اروپایی و آمریکا تکرار شود.

وی افزود: اگر هم قرار است با کشورهای اروپایی و آمریکا ارتباطاتی برقرار شود؛ باید در راستای چارچوب های نظام و در راستای منافع ملت ایران باشد تا به وا سطه آن ضرری به کشور و منافع ملت وارد نشود.

دبیر کارگروه اقتصادی مجلس ادامه داد: اینکه بگوییم باید تنها به کشورهای اروپایی و آمریکا مذاکره کنیم؛ تصمیمی اشتباه است؛ چرا که جهان و معادلات آن در این کشورها خلاصه نشده و هستند کشورهایی که ظرفیت های بالقوه ای برای بالفعل شدن داشته باشند که به واسطه برقراری ارتباط با آنها، منافعی برای ملت ایران حاصل شود.

نماینده اسبق شرق گلستان تاکید کرد: متاسفانه در دولت قبل کشورهای منطقه و همسایه که می توانستند در حوزه های مختلف همکاری های همه جانبه با ایران داشته باشند؛ نا دیده گرفته شدند که باید در دولت کنونی به این نکته توجه شود.

وی به سفر رییس جمهور پس از 10 سال به قطر اشاره کرد و گفت: سفر رئیس جمهور به قطر و امضای اسناد همکاری با این کشور برای نظام و ملت ایران منشاه خیر و برکت خواهد بود و اقدام می تواند دروازه ای برای ورود به مذاکرات با دیگر کشورهای همسایه نیز باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.