1403-03-13 02:12
187
0
90238
کارشناس مسائل سیاسی:

عدالت برخورداری در دولت سیزدهم معنا شد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: به همان اندازه که دولت شهید رئیسی برای جاده تهران شمال همت داشت به جاده سیستان و بلوپستان و ایلام و ... رسیدگی کرد و این نشانه عدالت برخورداری بود.

علی سلیمان‌دوست در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» اظهار داشت: اگر می‌خواهیم ببینیم که شهید رئیسی چه دستاوردی داشته است، باید عملکرد دیگر روسای جمهور را بررسی کنیم. شهید رئیسی قاعده‌ای را به وجود آورد که با دیگر دولت‌ها متفاوت بود.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: وقتی دولت شهید رئیسی مسئولیت را برعهده گرفت، میزان خزانه کشور تقریباً صفر بود و حتی 54 هزار میلیارد تومان نیز کسری داشت. دولت همچنین 12 هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات به بخش‌های مختلف مقروض بود. در این شرایط، دولت رئیسی در مدت هشت ماه توانست علاوه بر معوقات مختلف دولت قبلی مانند تامین اعتبار رتبه‌بندی فرهنگیان، بدهی پاداش بازنشستگان تامین اجتماعی، بدهی معوقات فرودگاه‌های کشور و بدهی معوقات نیروهای مسلح که از یک تا پنج سال باقی مانده بود، عملکرد قابل توجهی داشته باشد.

سلیمان‌دوست بیان کرد: علاوه بر این، معوقات درمانی و کارانه کادر درمان نیز به این مبلغ کلان اضافه می‌شد. دولت رئیسی با اقداماتی سریع و موثر توانست واکسیناسیون کرونا را به خوبی انجام دهد و میزان فوتی‌های ناشی از این ویروس را به صفر برساند.

وی افزود: سیستم آبیاری کشور نیز بسیار ناکارآمد بود. در مناطقی مانند سیستان و بلوچستان و حتی استان گلستان شاهد تنش آبی بودیم که دولت رئیسی توانست این مشکلات را کاهش دهد. این دولت به جای انجام کارهای موقت، به اقدامات زیرساختی و پایدار روی آورد.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های بزرگی مانند آبرسانی غدیر و آبرسانی به هیرمند و اندیمشک با دست خالی و هزینه‌های زیاد، یکی از دستاوردهای بزرگ دولت رئیسی بود. دولت نشان داد که با همت و اراده می‌توان کارهای نشدنی را به انجام رساند.

سلیمان‌دوست بیان کرد: دولت رئیسی نشان داد که می‌توان پروژه‌های بزرگ را اجرایی کرد. جاده تهران به شمال که از زمان ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی وجود داشت و در دوره‌های مختلف تنها 3.5 فاز آن اجرایی شده بود، در دولت رئیسی به بهره‌برداری رسید. این دولت همچنین به جاده‌های سیستان و بلوچستان، ایلام و دیگر مناطق کمتر توسعه یافته نیز رسیدگی کرد که نشان از عدالت در توزیع امکانات داشت.

وی افزود: دولت رئیسی مشکلات برق، آب و گاز را نیز حل کرد و شاهد خدمت‌رسانی عظیمی در بخش‌های مختلف بودیم. بسیاری از داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. تا سال گذشته، انسولین قلمی تحت پوشش بیمه نبود، اما اکنون بیماران کلیوی به صورت رایگان درمان می‌شوند و اینها از توجه دولت سیزدهم به مسئله بهداشت و درمان بود.

سلیمان‌دوست اظهار داشت: درمان رایگان کودکان زیر هفت سال و تامین منابع مالی پوشش بیمه افراد کم‌بضاعت از دیگر دستاوردهای دولت رئیسی در بخش بهداشت و درمان بود. دولت همچنین برای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان جسارت به خرج داد.

وی افزود: از دولت دوم احمدی‌نژاد، خلیج گرگان وارد بحران شده و نیمه تعطیل بود. بزرگترین فاجعه خلیج گرگان این بود که استحصال ماهیان خاویاری ما به صفر رسیده بود؛ زیرا بستر مناسبی برای تخم‌گذاری ماهیان خاویاری نبود. گرچه در دولت‌های قبل صحبت‌هایی برای احیای خلیج گرگان شده بود؛ اما در دولت رئیسی این اقدام عملی شد و دولت توانست این کار بزرگ را اجرا کند.

کارشناس مسائل سیاسی به ولایتمداری شهید رئیسی اشاره کرد و بیان کرد: شهید رئیسی پناهی در ولایت بود.

سلیماندوست گفت: تا پایان دولت روحانی اگر نگوییم 100 درصد، بیش از 70 درصد نگاه راهبردی کشور به اروپا و آمریکا متمرکز بود. دنیا برای ما در آمریکا و اروپا خلاصه شده بود و این رویکرد سیاست خارجی ایران را به شدت تحت تأثیر قرار داده بود. با روی کار آمدن آقای رئیسی، در تحولات راهبردی این نگرش به طور قابل توجهی دگرگون شد.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.