1401-07-12 00:05
778
0
81743

ضرورت جدال احسنت در بحث حجاب/ گره های ذهنی حجاب باید باز شود

مدرس دانشگاه امام حسین (ع) بر لزوم جدال احسنت در زمینه حجاب تاکید کرد و گفت: اگر گره های ذهنی جامعه در بحث حجاب باز شود مردم خودشان تصمیم می گیرند چه پوششی مناسب است.

به گزارش گلستان ما، دکتر محمد جوانی عصر امروز در نشست تخصصی با اعضای بسیج رسانه استان گلستان پیرامون اهمیت علوم شناختی در جنگ شناختی اظهار کرد: کافی است فکر و ذهن جامعه در زمینه حجاب اصلاح شود، اگر برهنگی اندیشه درست شود برهنگی پوشش خود به خود درست خواهد شد باید گره های ذهنی حجاب در جامعه باز شود.

وی تصریح کرد: برخی از جوانان جامعه تحت تاثیر ارزشهای رقیب به نکبت کشیده شدند، دشمن آنها را از تغییر باور به تغییر رفتار هدایت می کند.

این مدرس دانشگاه با طرح این موضوع که چگونه علی کریمی بازیکن فوتبال و یا مهران مدیری بازیگر مطرح و سرشناس کشور کارشان به جایی می رسد که در صف دشمنان نظام اسلامی قرار میگیرند، پاسخ داد: همنوایی فشار اجتماعی و مارپیچ سکوت باعث شده تا چنین بلایی بر سر اینها بیاید.
جوانی ادامه داد: دشمن در عملیات شناختی از طریق لشکر سایبری که هر کدام ده یا صد اکانت با پروفایلهای جعلی دارند وارد کارزار شده و افراد مشهور کشورمان را رصد می‌کند و در بزنگاه های سیاسی و اجتماعی در پیج های مجازی آنها را تحریک می کند که درباره مسائلی اعلام موضع کنند و از این طریق اهداف خود را پیش می برد.

وی بیان کرد: دشمن در جنگ شناختی از طریق بزرگنمایی و ضریب دادن به اخبار چهره‌های مشهور آنها را وارد گردونه ای می کند که اصلا به صلاح شان نیست.
این مدرس دانشگاه ابراز کرد: در هیچ جای دنیا اجازه نمی دهند که دیگران برای افکار عمومی کشورشان تصمیم بگیرند اتفاقاتی که در کنگره آمریکا افتاد باعث شد حتی حساب های توییتری رئیس جمهور این کشور مسدود شود.

جوانی؛ دانش شناختی را یکی از علوم راهبردی برای موفقیت در جنگ نرم و عملیات روانی دشمن برشمرد و گفت: سالها پیش رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه به موضوع دانش شناختی را مورد تاکید قرار دادند اما دشمن نمی خواهد جامعه مومن و متدین انقلاب اسلامی به این دانش مجهز باشد.

وی با تاکید بر اینکه تمام دعوای عالم بر سر تصاحب مغز است، تصریح کرد: انسان به دلیل دارا بودن قوه شناختی و فرماندهی «مغز» به عنوان احسن الخالقین لقب گرفته است، اگر به کارکردهای شناختی در فرهیختگی پی ببریم میتوانیم سرانه مغزهای برتر را افزایش دهیم.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: اگر علم شناختی به دست دشمنان بیفتد دیگر لازم نیست با جنگ نظامی به مقابله با کشورها بیایند با جنگ شناختی اهداف خود را پیگیری می کنند.

جوانی با اشاره به اینکه امروز جنگها در چین و چروک های مغز است نه در پستی بلندی های زمین، ابراز کرد: در جنگ شناختی دشمن به دنبال این است که افکار، رفتار و گفتار متن متناسب با خواسته هایش باشد.
وی با این توضیح که دشمن در سه محور تکنیک، تاکتیک و استراتژی با ما می جنگد، گفت: همه ما دوز بالای منفی نگری داریم، اخبار منفی صد برابر انتشار اخبار مثبت مورد توجه قرار می گیرند.
این استاد دانشگاه، حکمرانی سایبری را یکی از دغدغه های جدی مقام معظم رهبری عنوان کرد و گفت: اینستاگرام یکی از بسترهای جنگ شناختی است و باید جراحی بزرگ سایبری اتفاق بیفتد.
جوانی با تاکید بر تقویت شبکه های داخلی مجازی بیان کرد: ویروس کرونا خطرناکتر است یا ویروس نفاق، فروپاشی و تجزیه طلبی؟ ضدعفونی بسترهای انتقال ویروس کرونا مهمتر است یا مسدود کردن بسترهای انتقال ویروس شناختی؟ اینها سوالاتی است که باید به درستی به آن پاسخ داده شود.

وی ابراز کرد: اگر دیروز در مقاطع مختلفی برای مهار کرونا، پای هزینه‌های بسیاری مثل تعطیلی مکرر بازار و ضرر به میلیون‌ها شغل ایستادیم، امروز هم لازم است فقط در یک مقطع کوتاه پای هزینه انتقال کسب‌وکارها از بسترهای آمریکایی_صهیونیستی به بسترهای داخلی باشیم.

محمدمهدی تجری رییس سازمان بسیج رسانه استان گلستان نیز در ابتدای این نشست تخصصی به فتنه‌های آخرالزمانی اشاره کرد و گفت: این اتفاقات باعث ریزش ها و البته رویش هایی هم بوده است.
وی ادامه داد: در گذشته شاهد فتنه های دشمن در بازه های طولانی تری بودیم اما اکنون در بازه های کوتاه مدت شاهد فتنه دشمنان هستیم.
تجری با اشاره به اینکه در فتنه های آخرالزمان غربال شدیدی بر اساس روایت های ائمه اطهار (ع) اتفاق می افتد، بیان کرد: به گونه ای که حق از باطل تفکیک می شوند باید مراقب حربه های دشمن که از طریق رسانه و سیستم های محاسباتی ورود کرده باشیم تا دچار خسران نشویم.
انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.