1403-03-11 02:37
228
0
90212
امام جمعه گرگان:

شاهد عزم جهانی در محکومیت جنایتکاران رژیم صهیونیستی هستیم

امام جمعه گرگان با بیان اینکه جنایات رژیم غاصب اسرائیل در رفح اعتراض شدید ملت‌های دنیا را برانگیخته است، افزود: شاهد عزم جهانی برای محاکمه جنایت‌کاران جنگی هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری و تحلیلی «گلستان ما»، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه گرگان با محکوم کردن شدید جنایات اسرائیل در رفح و کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان بی‌دفاع غزه اظهار داشت: اسرائیل امروز به جنون سیاسی رسیده و همانند انسانی در حال غرق‌شدن است که به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زند؛ اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه است و نابودی این رژیم به اذن الهی نزدیک است.

وی با بیان اینکه جنایات رژیم غاصب اسرائیل در رفح اعتراض شدید ملت‌های دنیا را برانگیخته است، افزود: تا جایی که دادستان کل دیوان بین‌المللی کیفری اعلام کرده که به دنبال بازداشت نتانیاهو و وزیر جنگ اسرائیل است و این اقدام نشان‌دهنده عزم جهانی برای محاکمه جنایت‌کاران جنگی است و در همین راستا بسیاری از کشورهای اروپایی نیز اعلام کرده‌اند که از صدور حکم دیوان بین‌المللی حمایت خواهند کرد؛ اما آمریکا، طبق معمول، از جنایات اسرائیل دفاع می‌کند و همچنان در برابر اراده بین‌المللی برای اجرای عدالت مقاومت می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان با اشاره به ۱۴ خرداد و سالروز ارتحال ملکوتی معمار کبیر انقلاب، امام خمینی (ره)، گفت: خدمات بزرگ امام خمینی (ره) محدود به مردم ایران و مسلمانان نبود؛ بلکه با ایجاد تحولی بزرگ در جهان، به تمامی بشریت خدمت کرد و امام خمینی (ره) با هدایت انقلاب اسلامی، نشان داد که کشورها می‌توانند بدون اینکه زیر سلطه ابرقدرت‌ها باشند، به حیات خود ادامه دهند و استقلال و آزادی خود را حفظ کنند.

خطیب جمعه گرگان تصریح کرد: قبل از انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)، تمامی کشورهای دنیا زیر سلطه ابرقدرت‌های شرق یا غرب قرار داشتند؛ اما امام خمینی (ره) به جهان نشان داد که می‌توان بدون وابستگی به این قدرت‌ها، استقلال و آزادی واقعی را به دست آورد و حفظ کرد و پس از آن، این پیام انقلاب اسلامی، الگوی بسیاری از ملت‌ها برای رهایی از یوغ استعمار و استبداد شد.

نورمفیدی همچنین به نامه رهبر معظم انقلاب به دانشجویان آمریکایی اشاره کرد و گفت: شما دانشجویان شایسته آمریکایی امروز در جایگاه مهمی قرار دارید. به دلیل ظلمی که اسرائیل بر مردم مظلوم وارد می‌کند و حمایت آمریکا از این جنایات، شما در مقابل رژیم خود قرار گرفته‌اید و این بسیار ارزشمند است و این موضع‌گیری شما نشان‌دهنده بیداری وجدان‌ها و مقاومت در برابر ظلم و بی‌عدالتی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان افزود: آمریکا سال‌هاست تلاش می‌کند رژیم خونخوار اسرائیل را مظلوم و مردم بی‌دفاع غزه را ظالم نشان دهد. این سیاست نادرست و مغرضانه به فرهنگ بشریت خیانت می‌کند و تلاش می‌کند واقعیت‌ها را وارونه جلوه دهد و افکار عمومی جهانی را فریب دهد. اما آگاهی و بیداری ملت‌ها، به‌ویژه جوانان و دانشجویان، مانع از موفقیت این سیاست‌های نادرست خواهد شد و حقیقت در نهایت پیروز خواهد شد.

نورمفیدی تأکید کرد که تنها با اتحاد و همبستگی ملت‌های مظلوم و حمایت جهانی از حقوق انسانی، می‌توان در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کرد و به عدالت و آزادی دست یافت. این مسیر، هرچند سخت و دشوار، اما به لطف الهی و با عزم و اراده ملت‌ها، دست‌یافتنی است. باید با همبستگی و مقاومت در برابر ظلم، راه را برای آینده‌ای بهتر و عادلانه‌تر هموار کنیم و به سوی جهانی پر از صلح و عدالت گام برداریم.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.