1401-12-15 04:55
1114
0
83903

دانش‌آموزان گنبدی، هدف بعدی ضدانقلاب/ تکرار خرابکاری سریالی در مدارس

تعدادی از دانش‌آموزان مدرارس فاطمه الزهرا و دبستان سما گنبدکاووس با علائم مسمومیت بیمارستان منتقل شدند.

به گزارش گلستان ما؛ تعدادی از دانش آموزان مدراس فاطمه الزهرا و دبستان سما گنبدکاووس با علائم مشابه مسمومیت بیمارستان منتقل شدند؛ خبر اولیه روز گذشته خبرگزاری‌های استان گلستان بود.

در همان ساعات اولیه، سیدرضا نظری، مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفتگو با خبرنگاران، گفت: ۱۵ دانش آموز گنبدی با علائم گازگرفتگی و مسمومیت راهی بیمارستان شدند که ۱۲ نفر از آنها بعد از درمان مرخص شده و سه نفر بستری هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: این افراد هم مشکل جدی نداشته و وضعیت عمومی آنها خوب گزارش شده است.


وی بیان کرد: جای نگرانی نیست و بررسی ابعاد موضوع توسط دستگاه‌های متولی از جمله علوم پزشکی و فرمانداری ادامه دارد.
نظری افزود: بعد از روشن شدن دقیق موضوع، ابعاد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: برخی از دانش آموزان به مراکز درمانی منتقل شده که تعداد زیادی از آنها به صورت سرپایی مداوا و مرخص شدند.
سعید گل فیروزی تصریح کرد: 3 نفر از دانش آموزان در مراکز درمانی بستری شدند و حال عمومی همه آنها مساعد است. دانش آموزان بستری هم طبق نظریه پزشکان بزودی مرخص می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خاطرنشان کرد: اولیا دانش آموزان و مردم عزیز نگران نباشند زیرا هیچ اتفاق خاصی که سبب نگرانی شود وجود ندارد.

روایت دانش‌آموز گنبدی از نحوه مسمومیت دانش‌آموزان

یکی از دانش آموزان هنرستان فاطمه الزهرا که در بیمارستان شهید مطهری بستری است در گفتگو با خبرنگاران، گفت: حوالی ساعت 9:30 صبح بود که یکی از دانش آموزان پنجره کلاس را باز میکند و یک بوی شیرین داخل کلاس پیچیده می شود. در همین حین تعدادی از هم کلاسی ها دچار تنگی نفس و سرفه می شوند.

علت حادثه امروز مدارس در دست بررسی است

مهدی دهرویه پس از عیادت از دانش‌آموزان یاد شده که با با حضور مدیرکل آموزش و پرورش گلستان همراه بود؛ اظهار کرد: صبح امروز تعدادی از دانش آموزان گنبدی در برخی از مدارس با علائم شبیه مسمومیت مانند حالت تهوع و غیره روبرو شدند که طبق گزارشات مدیران، نیروهای امدادی و اورژانس در محل حادثه حاضر و به مداوا پرداختند.

وی تصریح کرد: بسیاری از دانش آموزان با دیدن آمبولانس و علائم مسمومیت در همکلاسی های خود دچار استرس و اضطراب شده و افت فشار پیدا کردند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: تعدادی از دانش آموزان در همان محل مدرسه و یا سرپایی در مراکز درمانی مداوا و مرخص شده و 3 نفر در مراکز درمانی بستری هستند که بزودی مرخص می شوند.

وی افزود: حال عمومی همه دانش آموزان مساعد بوده و برای هیچ یک از دانش آموزان مشکل خاصی بوجود نیامده است.

دهرویه بیان کرد: از رسانه ها و فعالان فضای مجازی انتظار داریم در چنین شرایطی، فضا را ملتهب نکرده و با انتشار  اخبار کذب که صحت ندارند و فقط باعث نگرانی مردم می شود، سبب نگرانی خانواده ها نشوند.

فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: همه دانش آموزان مانند فرزندان ما بوده و سلامتی آنها خط قرمز ما است ولی آموزش آنها ادامه دارد و ما بر مدارس شهرستان نظارت خواهیم داشت.

وی بیان کرد: علت حادثه در دست بررسی بوده و با عاملین حادثه برخورد قاطع و قانونی خواهد شد.

ماجرا چیست؟ 

به گزارش گلستان ما؛ آنچه که محتمل است ماجرای مسمومیت‌های سریالی با آنکه در تعداد کمی از مدارس کشور اتفاق افتاده اما ریشه ای از جنس خرابکاری و ضد امنیتی دارد. آن هم با توجه به اسناد علنی دعوت به خرابکاری در مدارس و دانشگاه ها توسط ضد انقلاب، هم در رسانه و فضای مجازی هم در میدان! عوامل خرابکار احتمالا وابسته به نفاق با هدایت سرویسهای خارجی اقدام به ایجاد نا امنی می کنند، رسانه های خارجی اقدام به اتهام زنی به نهاد دین و مذهب و نظام می کنند و دقیقا چند رسانه و شخص معلوم از جریان سیاسی موسوم به اصلاح طلبها در اقدامی هماهنگ با اتهام زنی های مشابه عملا تلاش می کنند تا دشمن را از مهلکه نفرت عمومی اندکی نجات داده و نفرت داخلی از خودی ها ایجاد کنند!

گرچه با فراگیر شدن موضوع در رسانه ها بسیاری از موارد بی نظمی در مدارس شیطنت دانش آموزان و شوخی با موضوع و برخی نیز تلقین و ترس با عوامل محیطی معمولی مثل بوی شوینده ها و میوه ها نیز گزارش شده و موارد خرابکارانه تعداد محدود تری دارند.

وظیفه مردم در این شرایط جنگ ترکیبی، توجه به این نکته است که نباید اجازه بدهند بوق های تبلیغاتی قوه ادراک و تصمیم گیری آنها را با اختلال مواجه کنند. باید بدانند که از این نا امنی ها دشمن سود می برد و با توهین به شعور مخاطب در رسانه هایش این اتفاقات را به داخل کشور ربط داده و عملا این را می گوید: ما یقین دارم که مردم ساده لوح هستند و هر دروغی را باور می کنند! 

«خرابکاری شرافتمندانه» یکی از شعارهای دشمن در ایام اخیر بود، همان توجیهی که ابر قدرتهای حامی این براندازان برای انداختن بمب اتم و شیمیایی بر سر مردم ژاپن و ایران و... از آن استفاده می کردند. همان اعتقاد داعش که کشتن را فضل می دانست. بنا براین مردم به جای قرارگرفتن در سناریوی دشمن، اینبار هم باید هوشمندانه وحدت و یکپارچگی خود را بیش از پیش نشان دهند وبدانند هر تریبون و رسانه ای که به نظام و مردم اتهام زنی می کند یا دعوت به آشوب می نمایند هدفی جز گسترش تهدید و خطر ندارد.

انتهای پیام/


 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.