1403-05-11 06:17
435
0
90896
تنش در شورای شهر گرگان بالا گرفت؛

ترس یا مصلحت در انتخابات پارلمان محلی

پس از ماجراجویی‌های اخیر برخی از اعضای شورای شهر گرگان، جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه به تعویق بیفتد تا ذره‌بین افکار عمومی به این پارلمان محلی بیش از گذشته جلب شود.

 به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ جلسه شورای اسلامی شهر گرگان با دستور کار انتخاب هیئت‌رئیسه جلسه شورای شهر گرگان به دلیل عدم حدنصاب اعضا لغو شد و این مسئله باعث تنش بین اعضای شورای شهر گرگان شده است
 در این جلسه انتخاب هیئت‌رئیسه سال چهارم در دوره ششم در دستور کار بود که به دلیل عدم حضور تعدادی از اعضا این جلسه لغو شد.

اعضای شورای اسلامی شهر گرگان بنا است در روزهای آینده این مسئله را در دستور کار قرار دهند، گفته می‌شود یکی از دلایل استقبال سرد برخی از اعضای شورای شهر حضور افراد پرحاشیه به‌عنوان گزینه ریاست شورا است.

شورای شهری که در سال‌های اخیر روزهای پرتلاطمی را تجربه کرده بود و حتی در روزهای اخیر حکم یکی از افراد شورا از سوی دستگاه قضایی نیز صادر شده باعث شده که برخی از اعضای شورا برای بازگشت به روزهای سیاه با طمأنینه تصمیم بگیرند و شاید این مسئله مزید بر علت شده که امروز این جلسه برگزار نشود.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان در ماه‌های اخیر که باعث آسیب به مدیریت شهری شده مردم گرگان انتظار دارند که شورائیان سنجیده‌تر از گذشته عمل کنند و روزهای باقی‌مانده به فکر خدمت به مردم شهر گرگان باشند.

برخی فعالان اجتماعی نیز نگران ماجراجویی‌های ماه‌های اخیر برخی از اعضای شورا برای سهم‌خواهی از مدیریت شهری هستند و انتظار دارند دستگاه‌های نظارتی بادقت عمل بیشتری ارتباطات و انتظارات برخی از اعضای شورا را از شهرداری بررسی کنند.

در این شرایط حالا مصاحبه یکی از اعضای شورای شهر گرگان نیز باعث بالارفتن تنش بین اعضای شورای اسلامی شهر گرگان شده است، ابوالفضل تجری در مصاحبه‌ای مدعی شده که رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر گرگان از ترس در جلسه انتخابات هیئت‌رئیسه شرکت نکردند زیرا می‌دانستند که گزینه آنها برای ریاست شورا رأی نمی‌آورد.

وی بیان کرده که وقتی رئیس شورا، شأن اعضا را حفظ نمی‌کند چطور می‌توانیم انتظار داشته باشیم که شهرداری به جایگاه و شأن اعضای شورا احترام بگذارد؟ متأسفانه انتخاب رئیسی ضعیف برای شورای شهر منجر به انتخاب شهرداری ضعیف و بی‌برنامه برای گرگان شد که شهر را نابود کرد.

البته این مطالب از سوی رئیس شورای اسلامی شهر گرگان نیز بی‌پاسخ نمانده و عیسی مهری در یادداشتی گفت: برادر عزیزم آقای ابوالفضل تجری «ما که زدوبند نکردیم و شهردار منطقه را به شهردار تحمیل نکردیم، نیروهای غیرمجاز به شهردار تحمیل نکردیم، ما که دلار و سکه از کسی نگرفتیم، اگر اسنادی دارند حتماً از طریق مراجع نظارتی و قانونی پیگیری کنید و نتیجه را هم به مردم بیان کنید.

شأن شورا، شهرداری و شهر را کسانی زیر سؤال می‌برند که شهردار رشوه‌گیر را به مردم شهر گرگان تحمیل کردند، اگر مهری رئیس ضعیفی بود چرا طی دو انتخاب پی‌درپی بعد از دستگیری شهردار و برخی اعضای شورای شهر به وی رأی دادند.

چرا به‌اتفاق ۹ نفر که خود شما هم جزو این افراد بودید رأی دادید و شما بهتر می‌دانید که آقای مهری حتی به عالی‌ترین مقام اجرایی استان و سایر دولتی‌ها نیز اجازه دخالت در امورات شورا را ندادند و منتظر هستیم تا هیئت‌رئیسه و رئیس قوی شما بیاید ان‌شاءالله که جزو باند حامیان فساد در شهرداری و شورا نباشد.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر گرگان پیشنهاد مناظره در نخستین جلسه هیئت‌رئیسه شورای شهر را داده تا مردم از واقعیت ماجرا آگاه شوند.

حالا باید منتظر ماند و دید که شورای اسلامی شهر گرگان که در روزهای گذشته در مظان اتهام در خصوص دخالت در امور شهری قرار داشته و حتی دو عضو این شورا نیز درگذشته بازداشت شدند چه تصمیم منطقی برای آینده باقی‌مانده این شورا خواهند گرفت.
 انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.