1403-05-06 15:43
158
0
90829
امام‌جمعه بندرگز:

امربه‌معروف محدود به حجاب نیست

امام جمعه بندرگز گفت: فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را نباید تنها در حجاب مسدود و محدود کنیم و نباید آن را صرفاً برای نماز و روزه بدانیم و باید این فریضه در دیگر واجبات تسری دهیم.

 حجت‌الاسلام عین‌الله شهابی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک فریضه الهی واجب همگانی است که باید به آن اهتمام شود.

امام جمعه بندرگز ادامه داد: مسئولیت این فریضه الهی به دوش همگان نهاده شده است و همه ما باید احساس تکلیف نسبت به امورات جامعه داشته باشیم.

شهابی بیان کرد: فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را نباید تنها در حجاب مسدود و محدود کنیم و نباید آن را صرفاً برای نماز و روزه بدانیم و باید این فریضه در دیگر واجبات تسری دهیم و همه امورات زندگی و در واجب و مستحب و مکروه و حرام امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر وجود دارد.

وی افزود: از بسم‌الله قرآن کریم بحث معروف مطرح است، بندگان خدا اگر می‌خواهید کاری انجام دهید توجه و توکل به خدای متعال داشته باشیم و بعد کار را آغاز کنید وگرنه کارها ابتر می‌ماند.

امام جمعه بندرگز ابراز داشت: امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک فریضه حساس و مهم است که همه واجبات الهی به آن گره‌خورده و باید دقت کنیم و به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

شهابی یادآور شد: امام حسین (ع) برای فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر قیام کرد با شور و شعور زیبا مراسم‌های عزاداری اباعبدالله حسین (ع) برگزار می‌شود و باید به این فریضه در مراسمات عزاداری توجه شود.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) هدف از قیام خود را امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بیان کردند، گفت: از کسانی که در این ایام مسئولیت مراسمات عزاداری را برعهده می‌گیرند و اطعام دهی دارند قدردانی می‌کنیم و باید در این مراسمات به اهداف قیام عاشورا بپردازیم.

امام جمعه بندرگز تأکید کرد: مردم غزه امروز در چنگال شیاطین روزگار اسیر است و امیدواریم خدای متعال اسلام و مسلمین را نصرت عطا کند و شاهد آزادی قدس شریف باشیم.

انتهای خبر/
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.