1403-02-28 15:50
273
0
90027
امام جمعه گرگان:

امام رضا (ع) مجسمه اخلاق بود

امام جمعه گرگان گفت: امام رضا (ع) مجسمه اخلاق بود و باید از سری این امام همام درس بگیریم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۱ ذی‌القعده سالروز ولادت امام رضا(ع) است، از دور و نزدیک همواره زائر این حضرت هستیم و این احترام‌ها باید توام با درس گرفتن از آنها باشد.

امام جمعه گرگان ادامه داد: احترام به معصومین(ع) باید ما را به خدای متعال نزدیک کند و پیامبر فرمودند که در روز قیامت نزدیک‌ترین افراد به من کسانی است که اخلاقش خوب باشد و با خانواده و اهلش بهترین باشد.

نورمفیدی بیان کرد: مهمترین انسان‌ها و نزدیک‌ترین انسان‌ها به این کلام خدای متعال ائمه اطهار(ع) هستند و امام رضا (ع) مجسمه اخلاق بود.

وی افزود: با وجود اینکه امام رضا(ع) ظاهرا ولی‌عهد بود ولی این مقامات هیچ گونه تغییری در خلق و خوی این امام همام به وجود نیاورده است.

امام جمعه گرگان افزود: زیارت اگر واقعی باشد همانطور که پیامبر(ص) فرمودند که خداوند غم و قصه آن را برطرف می‌کند و گناهش را می‌بخشد‌.

نورمفیدی افزود: باید با زیارت درس بگیریم و خود را بسازیم و اگر حاجتی می‌خواهیم در مسیر بندگی باشد تا متحول شویم و تغییر کنیم.

وی افزود: روز سوم خرداد روز فتح خرمشهر است و این مسئله عجیبی در تاریخ کشور است، صدام قبل از فتح خرمشهر از این شهر به عنوان ناموس ملت عراق یاد کرده بود و می‌گفت خرمشهر بصره و کرکوک است و باید آن را حفظ کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان ادامه داد: به تعبیر حضرت امام(ره) خرمشهر را خدا آزاد کرد و ۳۰ روز پس از فتح المبین این حماسه رقم خورد.

نورمفیدی بیان کرد: در روز گذشته رئیس جمهور در سفر به استان مازندران دستوراتی در خصوص برنج دادند که شامل دو استان شمالی بود و انتظار داریم که استان گلستان را مثل گیلان و مازندران در خصوص برنج مورد توجه قرار دهند.

 

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.