1403-05-28 09:29
141
0
91084
رئیس دانشگاه آزاد بندرگز:

اربعین ترس به جان صهیونیسم می‌اندازد

رئیس دانشگاه آزاد بندرگز گفت: اربعین که به لطفاً اباعبدالله الحسین (ع) شکل‌گرفته باعث می‌شود دشمنان به اهداف خود نرسند و صهیونیسم با دیدن این اجتماع به دلش ترس می‌افتد.

 مجید محمدنژاد در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: در آیات و روایات و کلام ائمه معصومین (ع) در خصوص زیارت اربعین توصیه‌های زیادی شده است، به‌طوری‌که امام حسن عسکری (ع) یکی از پنج نشانه مؤمنان را زیارت اربعین اباعبدالله الحسین (ع) می‌داند.

رئیس دانشگاه آزاد بندرگز ادامه داد: بسیاری از بزرگان دین و علمای ما نیز به زیارت اربعین سفارش کردند برای مثال امام صادق (ع) فرمودند «هر کسی که ما را پس از مرگ در اربعین زیارت کند گویا ما را در حیات زیارت کرده» و در جایی دیگر می‌فرمایند «هر کسی که حسین (ع) را بامعرفت زیارت کند خداوند ثواب هزار حج برایش می‌بخشد و گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌بخشد.»

محمدنژاد بیان کرد: برخی از ائمه اطهار نیز به امام حسین (ع) متوسل می‌شدند برای مثال امام هادی (ع) بیمار شدند و شخصی را برای زیارت اباعبدالله حسین (ع) فرستادند و از ایشان درخواست شفاعت کردند.

وی افزود: امروز اربعین آثار سیاسی نیز در پی دارد درست است که اربعین سفری برای تغییروتحول مسلمان است و فرد زائر باید به عشق امام حسین (ع) از زیور و تجملات دنیا دل بکند و به سمت امام حسین (ع) برود؛ اما اربعین محل بروز و ظهور اقتدار شیعیان است و تجلی وحدت تشییع است و در روایت داریم که دلدادگی به خاندان ائمه عصمت و طهارت (ع) باعث اتحاد و همبستگی بین مسلمانان می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد بندرگز متذکر شد: به کمک اربعین حسینی است که می‌توانیم این فرهنگ وحدت‌آفرین را تقویت کنیم و به دنیا نشان دهیم این وحدت در بین تشییع وجود دارد.

محمدنژاد بیان کرد: در حج مسلمانان اتحاد خود را نشان می‌دهد؛ ولی جمعیتی که در اربعین حضور پیدا می‌کنند بیش از حج است و در اربعین چیزی حدود ۲۰ میلیون نفر از کشورهای مختلف حضور پیدا می‌کنند و این مسئله بسیار مهم و تأثیرگذار است و این اجتماع میلیونی باعث می‌شود نقشه‌هایی که استکبار در نظر گرفته نقش‌برآب شود.

وی خاطرنشان کرد: تئودور هرتزل که بنیان‌گذار صهیونیسم نیز محسوب می‌شود در کتاب دولت یهود به اجتماع حج مسلمانان غبطه خورده و آرزو داشته چنین اجتماعی را یهودی‌ها داشته باشند تا بتوانند به اهداف خود برسند.

رئیس دانشگاه آزاد بندرگز ابراز داشت: اربعین که به لطفاً اباعبدالله الحسین (ع) شکل‌گرفته باعث می‌شود دشمنان به اهداف خود نرسند و صهیونیسم با دیدن این اجتماع به دلش ترس می‌افتد.

محمدنژاد افزود: یکی دیگر از ویژگی‌هایی اربعین یاری امام‌زمان (عج) است و امام باقر (ع) می‌فرماید که با وحشت افتادن دل دشمنان امام‌زمان (عج) یاری می‌شود و این اجتماع بزرگ لذا باعث خوشحالی امام عصر (عج) خواهد بود.
 انتهای خبر/
 
 
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.