1403-05-23 06:41
217
0
91034
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

آخرین روند بررسی صلاحیت کابینه دولت چهاردهم

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کابینه خوبی در دولت چهاردهم به مجلس معرفی شده، گفت: اظهارنظر در خصوص تأیید وزرای پیشنهادی از سوی مجلس زود است.

 رمضانعلی سنگدوینی در گفتگو با خبرنگار سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» گفت: روند بررسی وزرای پیشنهادی و کابینه دولت از روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: وزرای پیشنهادی به ارائه برنامه پرداختند و نمایندگان مجلس نیز سؤالات خود و انتظارات مردم از کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم را ارائه کردند.

سنگدوینی بیان کرد: روز گذشته هفت وزیر پیشنهادی از جمله وزیر نفت، جهاد کشاورزی، وزیر نیرو، وزیر ارتباطات و فناوری، وزیر دادگستری، وزیر علوم و وزیر ورزش و جوانان به کمیسیون‌های تخصصی آمدند.

وی با بیان اینکه امروز صحن مجلس نیز شاهد حضور ۱۰ وزیر پیشنهادی کابینه دولت چهاردهم است، افزود: امروز در نوبت دوم وزیر نیرو به کمیسیون تخصصی خواهد آمد و همچنین وزرای بهداشت، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، آموزش‌وپرورش، اقتصاد نیز در کمیسیون‌های تخصصی حضور خواهند داشت.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روز گذشته در سه نوبت و تا ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه نسبت به بررسی صلاحیت این وزرای پیشنهادی پرداختند و امروز نیز این روند ادامه دارد و همچنین برخی از وزرای دولت نیز در فردا به مجلس و کمیسیون‌های تخصصی خواهند آمد.

سنگدوینی ابراز داشت: کابینه خوبی به مجلس آمده است و باید دیگر وزرا نیز به مجلس بیایند و روند آنها بررسی شود، اظهارنظر در خصوص نظر مجلس به وزرا زود است چرا که مجلس متشکل از ۶۰ درصد نمایندگان دور یازدهم، ۳۰ درصد نمایندگان دور جدید و بخشی از نمایندگان ادوار است و باید به اجماع نظر برسد.

وی ابراز داشت: دیدگاه‌های خوبی از سوی وزرای پیشنهادی نیز مطرح شده برای مثال طبق گفته وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان مدیریت ناکارآمد و سیاست‌بازی در عرصه ورزش به این عرصه آسیب وارد کرده، ضمن آنکه نبود برنامه بلندمدت و مشکلات حقوقی و قانونی در مجموعه باشگاه‌ها همچون وضعیت تملک آن‌ها مشکلات بسیاری به دنبال داشته و در روند فعالیت حرفه‌ای‌شان خلل ایجاد کرده است.

وی در خصوص اختیارات قانون برای تغییر وزرا پیشنهادی گفت: رئیس‌جمهور منتخب این اختیار را دارد که برخی اسامی برخی از وزرا را تغییر دهد؛ ولی چیزی تاکنون مطرح نشده است.

انتهای خبر/
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.