1394-09-25 22:34
1355
0
24495

خزاعی : همه مسائل و مشکلات به تحریم وابسته نیست/ نقشه راه تامین منابع مالی پروژه ها طراحی شود / نداشتن دانش، انگیزه و بی‎توجهی گاهی سبب عقب‎ماندگی می‎شود

معاون وزیراقتصاد و دارایی عدم جذب مناسب سرمایه را یکی از مشکل های گلستان دانست و اذعان داشت : نقشه راه تامین منابع مالی پروژه های استان تهیه شود که کار پیچیده‎ای نیست این کار می تواند در جهت حل برخی از مشکلات سرمایه گذاری و تامین منابع مالی کمک موثری باشد .

به گزارش گلستان ما ؛ محمد خزاعی امروز(25 آذر) در شورای اداری استاندری گلستان با اشاره به اینکه  پرونده PMD روز گذشته بسته شد، تصریح کرد: یکی از مشکل‎ترین مباحث هسته‎ای همین بود و جزء تصورات نبود که روزی این پرونده بسته شود.

وی ادامه داد : این اتفاقی که افتاده را دست‎کم نگیرید، چراکه پیروزی بزرگی برای نظام بوده که با عنایت الهی، درایت و ریزبینی مقام معظم رهبری و تلاش‎های جانانه دولت انجام گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی افزود: حجم پروژه های ارائه شده و مصوب شده گلستان نسبت به سال گذشته افزایش 25 برابری داشته است و قطعا آماده سازی طرح های این پروژه ها کار سنگینی بود.

خزاعی با انتقاد از به روز نبودن برخی آمارها ارائه شده در جلسه گفت : باید از سازمان مدیریت و برنامه ریزی آمار به روز را تهیه می کردید چون آمار سال 91 زیاد به کار ما نمی آید .

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فراوان سرمای گذاری در استان تاکید کرد: دسترسی آسان به بازارهای  کشورهای حوزه cis یکی از ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در این استان است .

معاون وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: این استان را با این همه ظرفیت می توان گلستان سرمایگذاری و اشتغال کشور نامید و سوال اینجاست که چرا نرخ بیکاری در این استان بالا است .

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر زیر ساخت ها و انگیزه لازم وجود نداشته باشد هر چقدر که منابع مالی به استان تزریق شود مطمئن باشید راه به جایی نخواهیم برد.

خزاعی در ادامه به تشییع پیکر جانباز شیمیایی و رزمنده مدافع حرم حاج محمد اتراچالی در گرگان اشاره کرد و  تصریح کرد : امروز یکی از حرم‎های دفاع از نظام اسلامی توسعه تولید و اشتغال است.

وی با اشاره به تسهیلات یک میلیارد و 600 میلیون دلاری آماده پرداخت بانک توسعه با نرخ 3 درصد در زمان تحریم ، افزود : همه مسائل و مشکلات به تحریم وابسته نیست و نداشتن دانش، انگیزه و بی‎توجهی گاهی سبب عقب‎ماندگی می‎شود.

رئیس کل سازمان سرمایه گذاری عدم جذب مناسب سرمایه را یکی از مشکل های گلستان دانست و اذعان داشت : نقشه راه تامین منابع مالی پروژه های استان تهیه شود که کار پیچیده‎ای نیست این کار می تواند در جهت حل برخی از مشکلات سرمایه گذاری و تامین منابع مالی کمک موثری باشد .

وی ادامه داد: باید بدانیم از چه راهی و از چه منبعی می توان سرمایه را برای پروژه های استان تامین کرد تا در آینده مانند برخی از پروژه های استان با مشکل مواجه نشود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.