1403-06-18 13:05
143
0
91323
سیاست‌های ابلاغی دولت به بانک‌ها نرسید؛

بلاتکلیفی ۸ هزار متقاضی ودیعه مسکن گلستان

هشت هزار متقاضی مسکن استان گلستان چشم‌انتظار آن هستند که ابلاغیه دولت به بانک‌های گلستان برسد.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»؛ بررسی ما در استان گلستان نشان می‌دهد که در استان بالغ بر هشت هزار خانوار مستأجر متقاضی تسهیلات ودیعه مسکن هستند که برای آنها در بانک‌های عامل پرونده‌سازی شده ولی دست آنها به تسهیلات نرسیده است.

گرچه دولت ابلاغ کرده که تا پایان شهریور باید این تسهیلات تعیین و تکلیف شود؛ اما متأسفانه بانک مرکزی در اقدام عجیب بیان کرده که تا زمانی که بانک‌ها به سامانه دهک‌بندی متصل نشوند این مهم محقق نمی‌شود.

پرواضح است که اتصال بانک‌ها به سامانه دهک‌بندی چیزی نیست که یک‌شبه اتفاق بیفتد و مستلزم زمان است و این مسئله باعث شده که مستأجران گلستانی از تدابیر دولت برای اعطای تسهیلات ودیعه مسکن ناامید شوند.

برخی مستأجران که می‌گویند به آقای پزشکیان رأی دادند از پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما» خواستار پیگیری این ماجرا شدند و تأکید کردند از آقای رئیس‌جمهور بپرسید که محرومان و مستضعفان در سیاست‌های اقتصادی دولت در کجا قرار دارند و چرا تاکنون نسبت به پرداخت این تسهیلات اهمال‌کاری صورت‌گرفته است.

در ماه‌های اخیر میزان اجازه بها افزایش چشمگیری داشته و این مسئله باعث شده که بسیاری از مستأجران متقاضی دریافت چنین تسهیلاتی در سطح استان باشند.

از سویی دیگر در ماه‌های اخیر بیش از ۶ هزار نفر از متقاضیان دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی و خانگی در دهک‌های یک تا پنج از کمیته امداد درخواست تسهیلات داشتند که به دلیل بروکراسی دولت در ابلاغیه و تخصیص اعتبار به بانک‌ها بلاتکلیف مانده بودند.

البته ناگفته نماند که سال گذشته به‌واسطه همکاری بانک‌ها با کمیته امداد استان، گلستان توانست ۱۰۴ درصد منابع بانکی را جذب کند؛ اما در سالجاری شرایط به‌گونه‌ای دیگری است.

گفته می‌شود کمیته امداد استان گلستان برای کاهش بروکراسی اداری لیست مددجویان و متقاضیان را به تهران و از تهران به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال کرده و در حال حاضر لیست متقاضیان نیز به بانک مرکزی ابلاغ شده است.

اما باوجوداینکه برخی بانک‌ها با کندی نسبت به پرداخت این تسهیلات اقدام کردند برخی بانک‌ها نیز می‌گویند چنین ابلاغیه‌ای را دریافت نکردند.

با این تفاسیر باید بررسی شود که آیا سیاست‌های دولت چهاردهم نسبت به پرداخت تسهیلات محرومان تغییر کرده و یا آنکه کارشکنی در پرداخت این تسهیلات در جایی دیگری است.

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.