1401-10-30 13:29
572
0
83051
امام جمعه موقت گرگان:

توهین به شخصیت‌های دینی و انقلابی نشانه سقوط فکری است

امام جمعه موقت گرگان؛ توهین و اهانت به شخصیت‌های دینی، علمی، انقلابی و سیاسی را نشانه سقوط فکری کسانی دانست که بدون فکر، تحقیق و بررسی هر حرفی را بر زبان جاری می‌کنند.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام محمدقاسم لیوانی امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرستان گرگان در مصلی وحدت اظهار کرد: توهین و اهانت به شخصیت‌های دینی، علمی، انقلابی و سیاسی نشانه سقوط فکری کسانی است که بدون فکر، تحقیق و بررسی هر حرفی را بر زبان جاری می‌کنند، نباید با آبرو و حیثیت افراد بازی کرد.

وی با بیان اینکه همه باید زمانی در محضر خداوند پاسخگو باشیم، افزود: اگر به خدا و قیامت اعتقاد داشته باشیم به راحتی شخصیت افراد را زیرسوال نمی‌بریم، باید مراقب باشیم در نوشته‌ها، گفته‌ها و رفتارهایمان دچار خطا و اشتباه نشویم.

امام جمعه موقت گرگان گفت: شخصیت‌های بزرگ دینی همواره سیره زندگی خود را به مکارم اخلاقی ائمه نزدیک می‌کنند و سرمشق زندگی خود قرار می‌دهند.

لیوانی با بیان اینکه سه چیز نشانه بزرگواری یک انسان است، افزود: کسی نسبت به شما بدی، ظالم و یا بی‌حرمتی کرد آن فرد را مورد عفو قرار دهید اگر کسی چنین کاری کند نشان می‌دهد که روح بلندی دارد، چرا که عفو و گذشت نشان‌دهنده روح بزرگواری انسان است.

وی خطاب به نمازگزاران بیان کرد: اگر کسی قطع رحم کرده شما این کار را نکنید، خویشاوندان نسبت به یکدیگر مهربان باشند، اگر به هر دلیلی ناراحتی پیش آمد از یکدیگر قطع ارتباط نکنید، این رفتار از یک انسان بزرگ و با شخصیت بروز می‌کند.

لیوانی ادامه داد: اگر جاهلی با شما برخورد بدی کرد شما در برابر این برخورد بدش صبور باشید تحمل این رفتارش را داشته باشید که این نشانه بزرگواری یک انسان است، اگر قرار باشد آدم جاهلی برخورد بدی کرد ما همان برخورد بد را با او داشته باشیم پس فرقی بین ما و او وجود ندارد.

وی گفت: بندگان خوب خدا کسانی هستند که وقتی کار خوب انجام می‌دهند خوشحال هستند، بخشش دیگران و گذشت از آنها سیره بزرگان دین ما است.

امام جمعه موقت گرگان بیان کرد: باید همواره شکرگزار خدا باشیم انسان همیشه در معرض آزمایشات زیادی قرار دارد افراد خوب در برابر مصائب و سختی‌ها همواره صبور هستند و زود از کوره در نمی‌روند و به دیگران توهین نمی‌کنند.

لیوانی با اشاره به ولادت امام محمد باقر در سوم بهمن ماه مصادف با اول ماه رجب گفت: ویژگی‌های اخلاقی ائمه اطهار (ع) را همواره باید الگوی زندگی خود قرار دهیم.

امام جمعه موقت گرگان؛ توهین و اهانت به شخصیت‌های دینی، علمی، انقلابی و سیاسی را نشانه سقوط فکری کسانی دانست که بدون فکر، تحقیق و بررسی هر حرفی را بر زبان جاری می‌کنند.

لیوانی تاکید کرد: نباید هزاران محسنات شخصیت‌های علمی، دینی، انقلابی و سیاسی نادیده گرفته شود و یک اشکال آنها را چنان بزرگنمایی کرد که حیثیت و آبروی او زیرسوال برود، باید در نوشته‌ها، گفتارها و رفتارها مراقبت شود و آبرو و حیثیت افراد مورد هجمه ناجوانمردانه قرار نگیرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.