1400-12-09 04:37
786
0
78886
آقای رئیسی محرومیت در گلستان را دریابید؛

گلستان در انتظار اقدام و عمل رئیس‌جمهور دولت مردمی/ چالش‌های زیرساختی مانع تقویت فرصت‌های شغلی است

رئیس جمهور قرار است به زودی سفر خود را با گلستان سبز ولی محروم ، انجام دهد و اکنون رفع مشکلات و ابرچالش‌های زیرساختی استان در انتظار اقدام و عمل دولت مردمی است.

به گزارش گلستان ما، فقر و محرومیت در استان گلستان در زیر سبزی درختان منطقه مدفون شده است. ظاهر سبز استان و نبود زیرساختها برای بهره برداری اصولی از این نعمت موجب پیدایش و گسترش فقر و محرومیت شدید ولی پنهان در این استان شده است.

تعداد زیاد خانواده های تحت پوشش نهادها و موسسات خیریه ، جمعیت جوان و فعال آماده کار ولی بدون فرصت شغلی در منطقه، کشاورزی پرحاشیه و بازهم نبود زیرساختهای صنایع تبدیلی برای این نعمت خوب کشاورزی و ... موجب شده است فقر و محرومیت این استان را تنها همان نهادهای حمایتی و گروههای جهادی مستقر در استان بدانند.

راه آهن، فرودگاه، سد، شهرکهای صنعتی، دریا، کوه، بیابان، مرزهای خشکی و دریایی و هزاران پتانسیل دیگر استان در کمترین حد توسعه و توجه بوده اند و این درحالی است که در صورت توجه اصولی و منطبق با برنامه ، این استان می تواند در بسیاری از زمینه ها سرآمد کشوری شود.

این سرزمین تا چندین سال پیش به عنوان سرمزین طلای سفید نام داشت و این امر به خاطر وجود مزارع بسیار گسترده پنبه در آن بود که متاسفانه به علت بی توجهی دولتهای وقت به آن، حالا کشت پنبه در کمترین حد خود در استان می باشد.

صنایع پرورش ماهیان خاویاری، میگو، زعفران، پسته، گندم و آرد، کلزا، ماهیان خوراکی ، نفت و گاز و پتروشیمی و ... از جمله پتانسیلهای عالی استان است که متاسفانه مورد بی مهری مسئولین دولت در سالهای قبل قرار گرفته اند.

حمل و نقل جاده ای به خصوص در قسمت حمل و نقل ریلی در این استان بسیار ضعیف رشد داشته که در صورت توجه دولت و اتصال خط آهن از گرگان به کلاله و مشهد، رونق حمل و نقل گسترش بهتری به خود خواهد گرفت.

صنعت هوایی نیز علی رغم وجود 2 فرودگاه کامل و آماده به فعالیت، تنها یکی در حال فعالیت است و فرودگاه قدس کلاله به خاطر نبود جایگاه سوخت در حال خاک خوردن است.

زیرساختهایی همچون: تله کابین سراسری از بندرگز تا مراوه تپه و خالد نبی و ... می تواند صنعت گردشکری را در منطقه بسیار توسعه دهد و موجبات اشتغال جوانان را فراهم کند.

مردم امیدوارند که با آمدن رئیس جمهوری مردمی به این استان، موجبات توسعه گلستان در همه نقاط مد نظر قرار بگیرد.

انتهای پیام/رضا جامی

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.