1401-04-16 00:00
671
0
80714
استاندار گلستان:

گلستان دارای ۲ مرکز کاریابی بین‌المللی است/ مراودات شغلی توسعه می‌یابد

استاندار گلستان از وجود دو مرکز کاریابی بین‌المللی خبر داد و این مهم را در تقویت اشتغال مهم ارزیابی کرد.

به گزارش گلستان ما، علی محمد زنگانه در ملاقات و گفتگو با وزیر کار و امور اجتماعی جمهوری تاتارستان اظهار کرد: تاسیس نمایندگی اتاق تعاون گلستان در تاتارستان موجب توسعه مراودات شغلی می شود.

به گفته وی؛ تاسیس نمایندگی اتاق تعاون استان گلستان در تاتارستان و در شهر کازان موجب توسعه مراودات در حوزه اشتغال و تجارت می شود

استاندار گلستان توجه به اشتغال را از مهمترین اولویت‌های دولت خواند و افزود: گلستان ۲ مرکز کاریابی بین المللی دارد که می تواند نیروی کار به خارج از کشور اعزام کند.

زنگانه ابراز امیدواری کرد مراودات خوبی در حوزه کاریابی بین المللی و همچنین تقویت تعاونی ها به عنوان بخش مردمی اقتصاد رقم بخورد.

وی با مغتنم شمردن نمایشگاه بین المللی آگرو استان تاتارستان روسیه با محوریت صنایع غذایی و محصولات کشاورزی بیان کرد: مزیت های مشترک کشاورزی و دامپروری در این نمایشگاه موجب گسترش روابط گلستان و تاتارستان می شود.

استاندار گلستان گفت: این نمایشگاه در کازان فرصت بسیار خوبی محسوب می شود و مزیت های مشترک کشاورزی و دامپروری موجب گسترش روابط گلستان و تاتارستان خواهد بود.

زنگانه توضیح داد: اتاق تعاون استان گلستان با غرفه های خوبی در این نمایشگاه حاضر شده و امیدواریم در سال های آتی بتوانیم قدرتمند تر ظاهر شویم.

وی گفت: طی نشست هایی که با وزیران کشاورزی و صنعت داشتیم و نهایتا نشستی که با رییس جمهور تاتارستان خواهیم داشت تفاهم نامه ای در خصوص همکاری در حوزه کریدور ریلی شمال به جنوب، امکان گسترش واردات و صادرات دو طرفه، تامین نهاده های دامی استان، تبادلات علمی دانشگاه علوم کشاورزی و مرکز تحقیقات استان با مراکز علمی تاتارستان، رشد مکانیزاسیون کشاورزی استان با توجه به پیشرفت های جمهوری تاتارستان به امضا خواهد رسید.

استاندار گلستان بیان کرد: امکان صادرات محصولات پتروشیمی از جمهوری تاتارستان به هند از طریق اینچه برون فراهم است، تولیدات پتروشیمی و صادرات آن به هندوستان می‌تواند از طریق اینچه برون انجام شود.

زنگانه گفت: جمهوری تاتارستان در حوزه نهاده های دامی و خوراک دام و همچنین صنایع پشتیبان حوزه کشاورزی و مواد اولیه برای تولید روغن نیاز استان گلستان را تامین و استان گلستان هم می تواند نیاز به محصولات باغی شما را تامین کند.

وی ادامه داد: علاوه بر امکان حمل و نقل دریایی، استان گلستان در منطقه آزاد اینچه برون، نقطه ورودی کریدور شمال جنوب است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه مشوق های خوبی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد وجود دارد، افزود: این سیاست تشویقی می تواند امکان انتقال کالا و صادرات از کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای آزاد را فراهم کند.

زنگانه ابراز کرد: جمهوری تاتارستان و ایران و مخصوصا استان گلستان در حوزه های فرهنگی، مذهبی، اقتصادی و فعالیت های کشاورزی قرابت های زیادی دارند

وی ابراز امیدواری کرد گلستان می تواند در زمینه های علمی، دانش بنیان و توسعه صنعت پشتیبان حوزه کشاورزی و تبادل نهاده های دامی همکاری های خوبی با تاتارستان داشته باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.