1400-11-09 19:42
625
0
78370
افزایش شمار مبتلایان کرونایی؛

کرونا همچنان می‌تازد/ موج ششم سویه جدید مدارس گلستان را غیرحضوری کرد

استاندار گلستان از افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان خبر داد و گفت: موج ششم سویه جدید مدارس گلستان را برای مدت یک هفته غیرحضوری کرد.

به گزارش گلستان ما، علی محمد زنگانه در خصوص افزایش شمار مبتلایان کرونا در استان اظهار کرد: طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان غیرحضوری خواهند بود.

وی با اشاره به آغاز موج ششم کرونا و افزایش مورد ابتلا در سنین پایین تر افزود: طی یک هفته آتی تمام مدارس گلستان در همه مقاطع تحصیلی غیرحضوری خواهند بود.

استاندار گلستان با بیان اینکه سویه امیکرون به شدت در حال گسترش است، ابراز کرد: علی رغم اینکه تمام شهرستان های استان در هفته گذشته در وضعیت آبی قرار داشتند، این هفته ۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۵ شهرستان آبی هستند.

زنگانه با بیان اینکه نیمی از مبتلایان جدید تا کنون واکسن نزدند، اظهار کرد: نیمی دیگر نیز ۳ دز را بصورت کامل تزریق نکرده اند، متاسفانه میزان تزریق دز سوم در برخی شهرستان ها زیر ۱۰ درصد است که از مردم تقاضا داریم برای تکمیل زنجیره ایمنی و کاهش ابتلا حتما برای دریافت دز سوم مراجعه کنند.

وی بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک خصوصا در اماکن عمومی و پر جمعیت تاکید کرد و گفت: تمام مسابقات ورزشی بدون حضور تماشاگر برگزار می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: با توجه به ایام الله دهه مبارک فجر برنامه بهره برداری از پروژه ها بیشتر بصورت متمرکز و با حداقل جمعیت برگزار می شود برنامه پیاده روی همگانی نیز ملغی است.

زنگانه با بیان اینکه برای برگزاری آیین ۲۲ بهمن در جلسه هفته آینده تصمیم گیری خواهد شد، گفت: در حال حاضر در استان گلستان ۱۸۳ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که ۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ۱۳ نفر به دستگاه وصل هستند

وی با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ۱۵ بیمار مشکوک به ابتلا در استان داشتیم، ادامه داد: هر ۱۵ نفر آلوده به ویروس امیکرون بوده‌اند، در یک هفته گذشته یک مورد فوت ناشی از کرونا داشتیم که باید مراقبت کنیم آمار افزایشی نشود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.