1401-04-19 04:37
640
0
80747
کرونا همچنان در کمین است؛

کارت زرد کرونا به 5 شهر گلستان/ روند ابتلا صعودی شد

شمار مبتلایان کرونایی اعم از سرپایی و بستری چند روزی است که در استان گلستان روند صعودی به خود گرفته است و در این میان پنج شهر این استان به رنگ هشدار «زرد» رسیدند.

به گزارش گستان ما؛ با افزایش روند مبتلایان به کرونا تعداد شهرهای با وضعیت زرد استان گلستان به عدد پنج شهرستان افزایش و تعداد هشت شهرستان با وضعیت آبی هستند گرچه هیچ‌یک از شهرهای گلستان در وضعیت قرمز و نارنجی نیستند اما باید با رعایت مسائل بهداشتی نگذاریم این بیماری شیوع پیدا کند.

گلفیروزی: 17مبتلای کرونایی روی تخت آی.سی.یو/ 8بیمار بدحال با کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران بستری در استان طی هفته گذشته افزایش داشته است به طوری که ۵۳ تخت در اختیار افراد مبتلا به ویروس کرونا قرار دارد که نسبت به هفته قبل این تعداد ۲۱ نفر افزایش دارد.

سعید گلفیروزی افزود: همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی گلستان ۱۷ و تعداد افراد بدحال هشت نفر است.

وی از مردم خواست نکات بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شرکت نکردن در اجتماعات را رعایت کنند تا وارد مرحله ششم همه‌گیری این ویروس نشویم.

گلفیروزی گفت: شهرهای کردکوی، بندر ترکمن، علی آباد، گمیشان و گالیکش در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و شهرهای گنبد گرگان بندرگز مراوه تپه،  آزاد شهر، کلاله ، رامیان و مینودشت در وضع آبی هستند.

وی با اشاره به اعیاد سعید غدیر قربان و خم تصریح کرد: دورهمی‌های خانوادگی، جشن و عزاداری به خصوص در محیط بسته، رستوران‌ها و تالارهای با فضای سرپوشیده ، کاهش استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری از جدی‌ترین عوامل افزایش مبتلایان به کرونا در گلستان خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.