1403-06-27 09:02
256
0
91416
یادداشت؛

وحدت برهم‌زننده بازی‌های حقوق‌بشری

علی منصوری کارشناس رسانه در یادداشتی نوشت: وحدت امت اسلامی رمز پیروزی و برهم‌زننده بازی‌های تکراری حقوق بشری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، میلاد مسعود پیامبر رحمت حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، پیام‌آور برادری، محبت و دوستی بر پایه آموزه‌های قرآنی است، که نمونه آن در آیه إِنّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ… هویداست.

تولد نبی مکرم اسلام (ص) در عصر جاهلیت عرب و پیام الهی آن حضرت توانست جامعه بشریت را برای رسیدن به زندگی پاک و به دور از نخوت و کینه دعوت کند و جامعه امت واحده را تشکیل دهد؛ همگان را تحت یک پرچم واحد فرا بخواند و چگونه زیستن و انسانیت را با احکام قرآن زنده کند.

نیاز امروز جهان اسلام و بشریت در عصر جاهلیت مدرن نیز وحدت حول محور توحید و آرمان‌های اسلام است.

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در دیدار جمعی از علمای اهل‌سنت علاج و راه مقابله با توطئه‌های دشمن را تکیه بر وحدت خواندند و فرمودند: «موضوع وحدت نه یک تاکتیک، بلکه یک اصل قرآنی است. ایشان دستیابی به هدف مهم عزت امت اسلامی را جز از راه اتحاد میسّر ندانستند و فرمودند: امروز یکی از واجبات قطعی حمایت از مظلومان غزه و فلسطین است و اگر کسی از این تکلیف سرپیچی کند، قطعاً نزد پروردگار مورد سؤال قرار خواهد گرفت.»

در واقع مطالبه رهبر فرزانه انقلاب از عموم و خواص جامعه در هفته وحدت دو موضوع اصلی است: ۱- تبیین وحدت و اهمیت و تاثیرگذاری آن برای جهان اسلام و امت اسلامی ۲- کنشگری و روشنگری از فجایع و جنایات اسرائیل و حامیان اصلی رژیم صهیونیستی در غزه و دفاع واقعی از آنان در رسانه‌ها و خطابه‌ها است.

بازی‌های سیاسی و شیطنت‌های استکبار جهانی در وقایع ناگوار غزه با سه هدف قابل ارزیابی است؛ اولاً خرید فرصت برای جنایات بیشتر اسرائیل از طریق سازمان‌های حقوق نا بشری سازمان بین المللی، ثانیاً تلاش برای ایجاد تفرقه بیشتر در جوامع اسلامی و ثالثاً تضعیف روحیه برای مردم غزه و جبهه مقامت اسلامی را فراهم نمایند.

مرور بر جنایات جنگی اسرائیل از بدو تولد این مولود نامشروع و نقض قوانین بین‌المللی از سوی جانیان جنگی می‌تواند کمک کند تا به اهمیت مواضع امامین انقلاب اسلامی، بهتر اشرافیت یافت.

راهبرد امامین انقلاب اسلامی برای آزادسازی سرزمین فلسطین و آزادی قدس عزیز؛ وحدت و انسجام جهان اسلام و شناخت دقیق اهداف دشمن و مقابله منطقی با آن است.

حضرت امام (ره) فرمودند؛ اسرائیل غده سرطانی است و با محکوم نمودن کمپ دیوید معتقد بودند که اسرائیل، زاییدهٔ توطئه و دسیسه مستکبران شرق و غرب با هدف نابودی بلاد اسلامی شکل گرفته و امریکا شیطان بزرگ است.

 پیام صریح امام (ره) به حجاج هنگامی که شیطان را سنگ می‌زنید با خدای خود تعهد کنید که همهٔ شیاطین انسی و ابرقدرت‌ها را از بلاد اسلامی عزیز خود برانید؛ «ای مسلمانان جهان! و ای پیروان مکتب توحید! رمز تمام گرفتاری‌های کشورهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است. خداوند تعالی در یک جمله بیان فرموده، «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ ا… جَمیعاً وَلا تَفَرَقُوا» اعتصام به حبل‌ا...، بیان هماهنگی جمیع مسلمین است. همه برای اسلام و به سوی اسلام و برای مصالح مسلمین و گریز از تفرقه و جدائی و گروه‌گرائی که اساس همه بدبختی‌ها و عقب‌افتادگی هاست. از خداوند متعال عظمت اسلام و مسلمین و وحدت کلمه مسلمانان جهان را خواستارم، بدانید که جهان اسلام امروز اسیر دست امریکاست.»

از منظر مقام معظم رهبری؛ فلسطین پاره تن اسلام است، قلب دنیای اسلام و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام و مشکلِ اشغال آن را مشکل جهان اسلام می‌داند و راه‌حل منطقی در مسئله فلسطین، همه‌پرسی و نظرخواهی از همه صاحبان حق در سرزمین فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی و همچنین فلسطینی‌های آواره درباره ساختار نظام کشور، رژیم حاکم و مهاجران یهودی است و می‌فرمایند: «ما یقین داریم با ادامهٔ مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود و بیت‌المقدس و مسجدالاقصی و سایر نقاط آن سرزمین اسلامی به آغوش جهان اسلام باز می‌گردد؛ ان‌شاا… همهٔ شماها زوال دشمنان بشریّت، یعنی همین تمدّنِ آمریکاییِ منحط و زوال اسرائیل را به لطف الهی خواهید دید.»

جنایات اسرائیل در طول این ۷۵سال اشغالگری یک واقعیت انکارناپذیری را تداعی می‌کند که به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب امام خامنه‌ای (حفظه‌ا…): «اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد.»

تاکتیک‌های جنگی اسرائیل در اشغال گام به گام سرزمین‌های فلسطین از سال ۱۹۴۷میلادی گرفتن زمین و تثبت آن؛ هدیه بی‌شرمانه ۵۵ درصدی سرزمین‌های فلسطین از طرف سازمان ملل به صهیونیست‌ها، زمینه تجاوزات بیشتر را برای رژیم غاصب فراهم ساخت، و هم‌اکنون بیش از ۸۵ درصد سرزمین فسطین در اشغال رژیم جنایتکار صهیونیستی قراردارد.

کشتار و قتل‌عام دسته‌جمعی مردم فلسطین اعم از شیعه وسنی، زندانی طویل‌المدت مبارزان ومجاهدان فلسطینی همراه با شکنجه‌های قرون وسطایی، و بازی‌های سیاسی و محکومیت‌های بی‌اثر سازمان‌های حقوق بشری و مجامع بین‌المللی و سازمان ملل از اسرائیل و لفاظی سران اروپایی در برابر خیانت‌های اسرائیل باعث گردید که جسارت رژیم کودک‌کش اسرائیل، برای قتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه بیشتر شود.

حملات بی‌امان و پی‌درپی هوایی ارتش اسرائیل به ساختمان‌های مسکونی، مدارس، اردوگاه‌ها با پوشش حمایتی مستقیم آمریکا و اروپا و سکوت مرگبار بعضی از سران کشورهای اسلامی وابسته به امریکا و اسرائیل، موجب کشتار بیش از ۱۰۰ هزار فلسطینی و آواره شدن مردم مظلوم فلسطین و ترور بیش از ۲هزار و  ۷۰۰ نفر از دانشمندان ومجاهدان اسلامی را در تاریخ ثبت نماید.

نمونه‌هایی از بازی‌های سیاسی سازمان‌های حقوق نا بشری سازمان بین‌الملل و افراد وابسته به نهادهای غیر بشری عبارتند از:

* دبیر کل سازمان ملل، شهرک‌سازی‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را غیرقانونی و نقض آشکار قوانین بین‌المللی اعلام کرده و خواستار توقف شده است.

* ساخت دیوار شش لایه دیوار حائل به دور شهرک‌نشینان یهودی به منظور دیوار مرزی با کرانه باختری، مصر، اردن، سوریه، لبنان و غزه. مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دادگاه بین‌المللی لاهه دیوارکشی را غیرقانونی دانستند.

* کمیسیون مستقل تحقیقات بین‌المللی سازمان ملل متحد شواهد واضحی از جنایات جنگی اسرائیل وجود دارد! 

* رئیس بین‌المللی پزشکان بدون مرز، گفت که میلیون‌ها غیرنظامی در غزه به دلیل محاصره سوخت و دارو توسط اسرائیل با مجازات دسته‌جمعی روبرو هستند. 

*دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا درباره قطع آب، محاصره غزه و از بین بردن زیرساخت‌های آبی توسط اسرائیل و دسترسی‌ نداشتن ۲ میلیون نفر از مردم غزه، آن را با قوانین بین‌المللی ناسازگار خواندند.

* موضع‌گیری بی‌شرمانه برایان کاستنر، دیده‌بان حقوق بشر مبنی بر استفاده ارتش اسرائیل از مهمات فسفرسفید درغزه؛ آیا استفاده اسرائیل از مهمات فسفر سفید برعلیه مردم غزه از جنایت جنگی محسوب می‌شود یا خیر؟ می‌گوید بستگی به هدف مورد نظر این حمله دارد.

اسرائیل پس از اشغال حداکثری سرزمین‌های فلسطین، تلاش فراوانی جهت تثبیت سرزمین‌های اشغالی کرد؛ پیمان کمپ دیوید، پیمان اسلو ۱ و اسلو ۲ میان اسرائیل و سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف)، قرارداد مریلند میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین، پیمان کمپ دیوید ۲ در میان تشکیلات خودگردان فلسطین و اسرائیل، طرح صلح عربستان سعودی و طرح نقشه راه و معامله قرن؛ طرح ترامپ رئیس‌جمهور وقت آمریکا بخش کوچکی ار دسیسه‌های امریکا و اسرائیل است.

راهبردهای اساسی و راه‌حل آزادسازی سرزمین‌های فلسطین و آزادی قدس بازگشت به اسلام حقیقی و دستورات قرآن کریم است بازگشت به سنت رسول خدا (ص) و دستورات الهی رهبران دینی است.

قرآن مسلمانان را برای رهایی از چنگال دشمنان به وحدت وهمبستگی فرا می‌خواند: واعتصموا بحبل ا… همگی به ریسمان خدا چنگ زنید، و پراکنده نشوید و نعمت خدا را بر خود یاد کنید.

وَ قَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّةً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَةً: و همگی با مشرکان بجنگید، چنانکه آنان همگی با شما می‌جنگند؛ در حقیقت، خدا دوست دارد کسانی را که در راه او صف در صف، چنان که گویی بنایی ریخته شده از سُرب‌اند، جهاد می‌کنند.

حرکت مردمی انتفاضه ۱و۲و ۳ برای آزادسازی فلسطین و شکل گیری سازمان آزادی‌بخش فلسطین، جنبش جهاد اسلامی، جنبش حماس و محور مقاومت توسط گروه‌های مختلف فلسطینی وعملیات طریق‌القدس روح تازه‌ای در امت اسلامی و جوانان و مردان و زنان آزاده دنیا ایجاد کرده است، لذا هفته وحدت بهترین فرصت برای انسجام امت اسلامی با تکیه بر اخوّت مومنین است.

تبیین جنایات اسرئیل غاصب برعلیه مردم مظلوم فلسطین و انسان‌های بی‌پناه غزه می‌تواند اثرگذاری در اراده ملت‌ها داشته باشد.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.