1401-11-12 01:15
816
0
83308
دورهمی معلولان ورزشکار با مسئولان گلستان؛

مهاجر: هیئت اندیشه‌ورز به کمک «ورزش معلولان» می‌آید/ فرساد: «ستاد پیگیری» تشکیل شود

فقر امکانات ورزشی شرایط سختی برای معلولان گلستانی ایجاد کرده است، مسائلی که در یک دورهمی مطرح شد و مسئولان تشکیل هیئت اندیشه‌ورز و ستاد پیگیری را راهکاری در رفع مشکلات معرفی کردند.

به گزارش گلستان ما، معلولان گلستان با محدودیت دسترسی به امکانات شرایط سختی را تجربه می‌کنند، ایام‌الله دهه فجر بهانه‌ای شد تا ورزشکاران و مسئولان در یک دورهمی صمیمی؛ مسائل و مشکلات را مطرح و برای پیگیری آن تصمیم‌گیری شود.

مهاجر: سهم معلولان از امکانات ورزشی نادیده گرفته نشود

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با ابراز خرسندی از اینکه در جمع ورزشکاران معلول و حرفه‌ای است، گفت: امروز گردهم آمدیم تا راحت‌تر موضوعات را مرور کرده و برای بهبود آن چاره‌اندیشی کنیم.

سید علی مهاجر؛ مطالبه‌گری در هر بخشی را اثربخش خواند و افزود: ۵۴ هزار معلول در استان گلستان وجود دارد اما متاسفانه پیشگیری در این حوزه اتفاق نیفتاده است.

وی ادامه داد: در این فضا می‌خواهیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم البته هرکدام سهمی برای بهتر شدن شرایط داریم، جمع نخبگانی در قالب هیئت اندیشه‌ورز باید تشکیل شود، ورزشکارانی که درگیر مسئله هستند باید مطالبه‌گری کنند اگر این مطالبه‌گری و پیگیری اتفاق نیافتد مشکلات درجای خود باقی خواهد ماند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اهمیت ورزش در افزایش توان جسمی و روحی تصریح کرد: معلولان برای دوری از انزوا به ورزش روی آوردند، راه‌اندازی هیئت اندیشه‌ورز در این زمینه می‌تواند حلقه میانی بین مردم و مسئولان باشد.

مهاجر خطاب به ورزشکاران معلول استان گفت: نظام مسائل شما متفاوت و متعدد است و قرار هم نیست مشکلات ناگهان برطرف شود، تلاش بر این است با محور نظام مسائل؛ برنامه‌ریزی کرده و به موفقیت برسیم، باید ویژه‌تر و با تمرکز بیشتری نسبت به معلولان تصمیم‌گیری شود.

وی بیان کرد: آمادگی داریم ماهانه یک بار در هیئت اندیشه‌ورز حضور پیدا کنم، مهمترین موضوعات ورزش معلولان باید در هیئت اندیشه‌ورز احصاء و بیان شود تا برای حل مسائل برنامه داشته باشیم و زمان‌بندی کنیم.

مهاجر با اشاره به اینکه ۲۶ هیئت اندیشه‌ورز در استان شکل گرفته است، افزود: شکل‌گیری این هیئت کمک می‌کند تا در یک سال بتوانیم مشکلات را به صورت زیرساختی و ریشه‌ای حل کنیم.

فرساد: کمبود امکانات در شأن جامعه معلولان نیست

دستیار استاندار گلستان در امور ورزش نیز در این جلسه گفت: برای دردهای معلولان اگر از شرم جان بدهیم جا دارد، برای رفع و پیگیری مشکلات معلولان ورزشکار باید ستاد شکل بگیرد تا شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

علیرضا فرساد با برشمردن امکانات ورزشی بیان کرد: محدودیت امکاناتی نظیر کمبود زمین و سالن اختصاصی، راکت، توپ، لباس متحدالشکل و ... مسائل کوچکی است که باید با شتاب بیشتری برطرف شود.

وی افزود: در سایت سعدآباد زمین چندهکتاری آماده است که باید هر چه سریعتر کلنگ‌زنی آغاز شود و مجموعه ورزشی با امکانات کافی در اختیار معلولان قرار بگیرد.

دستیار استاندار گلستان در امور ورزش تاکید کرد: هر چه ما بگوئیم محدودیت‌ها را درک می‌کنیم فقط حرف‌های شعاری و تکراری است، سختی‌ها و کمبود امکانات اصلا در شأن جامعه معلولان نیست و اینکه بعد از سالها همچنان دغدغه این ورزشکاران تامین راکت و لباس و توپ و سالن باشد.

فرساد ابراز کرد: باید فرآیند ویژه‌ای برای معلولان در نظر گرفته شود، ادارات استان در تخصیص اعتبار از محل ماده 53 به تکالیف خود عمل نکردند اگر این موضوع به درستی مطالبه شود جامعه معلولان درگیر موضوعات مالی نخواهند بود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.