1401-11-26 07:26
1129
0
83599
دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

مملکت اسلامی باید عاری از فساد، رشوه و پارتی‌بازی باشد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه عدالت اجتماعی یکی از مولفه‌های جامعه اسلامی است، گفت: مملکت اسلامی باید عاری از فساد، رشوه و پارتی‌بازی باشد.

به گزارش گلستان ما، حمید حجت‌الاسلام شهریاری در دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان اظهار کرد: تکفیر یک عمل شیطانی و مورد قبول قرآن و سنت نبوی نیست، در سنت نبی اکرم (ص) و فقه تشیع و اهل سنت، تکفیر مذموم شده است.

وی افزود: در منابع حدیثی شیعه و سنی آمده که مسلمان کسی است که شهادتین بگوید و به آن باور داشته باشد و حدود الهی را رعایت کند نماز بخواند، هر نوع تکفیر خلاف سنت نبوی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تکفیر مهم است، گفت: مذاهب اسلامی از تنازع و گریبان‌گیری خیابان باید پرهیز کنند که این یکی از مفاهیم قرآنی است.

شهریاری با اشاره به اینکه توهین به مقدسات مذاهب اسلامی تحریم است، توضیح داد: استکبار جهانی به دنبال این است که جنگ بین ما و سعودی‌ها، ترک‌ها، آذربایجان روسیه ایجاد کند، دشمنان می‌خواهند بین کشورهای اسلامی جنگ شود در حالیکه اساس اسلام به صلح است، بر جنگ نیست؛ ما خواهان جنگ با سعودی نیستیم، جنگ خلاف اصول و نظام شیعی است.

وی ادامه داد: جنگ در عصر غیبت حتی با کفار مورد قبول نیست اما اگر آنها دست به تعرض بزنند ما در مقام دفاع برمی‌خیزیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: مسلمانان اگر در جلوگیری از جنگ، ترور، پیشگیری از تکفیر، نزاع و مشاجرات و توهین موفق عمل کنند مذاهب اسلامی نسخه دشمن را خواهد پیچید، البته دتا رسیدن به تمدن اسلامی فاصله زیادی داریم باید بین مذاهب اسلامی همکاری شکل بگیرد.

شهریاری با تاکید بر اینکه باید همکاری بین مذاهب اسلامی شکل بگیرد و دشمنی با دشمنان و دوستی با دوستان محور باشد، اظهار کرد: باید بین مسلمانان هم افزایی وجود داشته باشد وقتی کشورهای اسلامی دچار مشکل می‌شوند همه به کمک هم آیند و پیکره اسلامی ید واحدی باشد، اگر عضوی به درد آید همه اعضا باید درد بگیرد، این یک امت واحده است.

وی بیان کرد: در حوزه علم، دانش، فناوری، عدالت اجتماعی، رفع فقر باید همکاری و همدلی تداوم پیدا کند، عقاید و باورهای اسلامی مسلمانان محترم شمرده شود، اخلاق اسلامی رعایت شود، به یکدیگر دروغ نگوییم، در جنگ با دشمنان شجاع باشیم و فرار نکنیم، سخن چین و بددل نباشیم، طاهرالقلب باشیم این ها ویژگی هایی است که در یک حکومت اسلامی باید وجود داشته باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تاکید بر اینکه ملتزم بودن به شریعت اسلامی از دیگر مولفه‌های مهم است، گفت: فرزندان نمازخوان و باحجاب تربیت کنیم، جوانان مقید به شریعت اسلامی تربیت کنیم، آن وقت می توانیم بگوییم امت اسلامی هستیم.

شهریاری تاکید کرد: باید از رشوه، فساد، پارتی بازی در مملکت اسلامی جلوگیری کنیم، از اینکه بستگان خودمان را منسوب به جایی کنیم از اینکه فرصت‌های برابر را در اختیار همه شهروندان قرار دهیم باید پرهیز کنیم، مبارزه با فساد باید شکل بگیرد، عدالت اجتماعی تسری پیدا کند.

وی گفت: جامعه اسلامی نباید طوری باشد که مسلمان گرسنه بماند، باید به حال محرومان و فقرا رسیدگی کنیم، همه جای امت اسلامی باید عاری از فقر و محرومیت باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی؛ شکل‌گیری بسیج مقاومتی را ضرورتی انکارناپذیر دانست و افزود: اگر دشمن پایش را داخل کشور گذاشت همه باید در برابر دشمنان امت واحده باشیم؛ پله پرش موشک تمدن اسلامی در اتحاد و همدلی و عدم اختلاف و تحمل مخالف است.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.