1401-05-11 07:50
605
0
81031
5 شهید مدافع حرم خان طومان به گلستان رسیدند؛

لاله‌های پرپر «خان‌طومان» در گلستان/ «محرم» میزبان میهمانان بهشت شد

دهه محرم امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است چراکه میزبان پیکر پاک 5 شهید مدافع حرم خان‌طومان شده و گلستان به بوی بهشت عطرآگین شده است.

به گزارش گلستان ما، امروز آئین استقبال از پیکر پاک 5 شهید مدافع حرم خان طومان در گلستان برگزار می‌شود و مردم شهیدپرور  این استان در محرم امسال میزبان میهمانانی از بهشت هستند.

برنامه‌های متفاوتی برای استقبال از پیکر شهدا در استان گلستان پیش‌بینی شده است، ائین استقبال از پیکر شهدای تازه تفحص شده خان طومان امروز همزمان با نماز ظهر و عصر در حسینیه عاشقان ثارلله (ع) شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

سردار ملک‌شاهکوهی: مدافعان امنیت نمی‌گذارند علم شهدای مدافع حرم بر زمین بماند

فرمانده سپاه نینوا گلستان در خصوص بازگشت پیکر ۵تن از شهدای مدافع حرم خان طومان گفت: در ایام عزاداری و سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و ۷۲ تن از یاران باوفایش و پس از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر گروه تفحص ایثارگران سپاه در منطقه سوریه، پیکر‌های مطهر شهیدان «حاج رحیم کابلی، محمد‌امین کریمیان ،مصطفی تاش موسی،عباس آسمیه و عبدالله اسکندری»تفحص و پس از تطبیق نمونه DNA در مرکز ژنتیک سپاه، شناسایی شده است.

سردار علی ملک شاهکوهی با بیان اینکه شهیدان سرافراز منطقه خان طومان در استمرار و امتداد خط عاشورا و تداوم راه گرانسنگ ایستادگی و مقاومت و دفاع و نجات مظلومین از چنگال استکبار و ایادی وهابیت، عمار گونه از زلال معرفت علوی بهره بردند، افزود: شهدا با تأسی از مولا و مقتدایشان حضرت حسین بن علی علیه السلام چنین مشق نمودند که باید در آوردگاه مقدس مقابله با خصم بداندیش و زشت سیرت، پرچم غیرت و عزت برافراشت و در این راه حسینی زیست و حسینی به مسلخ عشق روان شد.

وی تصریح کرد: بدون شک این راه بزرگ و پرافتخار همچنان ادامه دارد و هزاران هزار مدافع حریم ولایت و امنیت نخواهند گذاشت که علم برافراشته شهدای والامقام مدافع حرم بر زمین گذاشته شود و خون پاک و مطهرشان پایمال شود.

همرزم شهدای خان طومان و فرمانده سپاه نینوا گفت: شهادت این عزیزان افلاک نشین را به خانواده های معظم فداکار شهیدان و همه کسانی که  رسالت خطیر حراست و ترویج سیره شهیدان سرافراز را بر دوش گرفتند تبریک و تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال تداوم راهشان را برای همه مردم ولایت مدار ، عاشقان و دلسوختگان حریم اهل بیت عصمت و طهارت مسئلت می نمایم.

صادقی: گرگان و علی آبادکتول میزبان شهدای خان‌طومان

سخنگوی سپاه نینوا در گفتگو با خبرنگار گلستان ما با اشاره به اینکه ۵ شهید تازه تفحص شده خان طومان در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام وارد گلستان شدند، گفت: مراسم استقبال از شهداء امروز در شهرستان‌های گرگان و علی آبادکتول برگزار می‌شود.

احسان صادقی افزود: پیکر پاک و مطهر شهید عبدالله اسکندری، شهید حاج رحیم کابلی، شهید عباس آسمیه شهید مصطفی تاش موسی، شهید حجت‌الاسلام محمدامین کریمیان وارد استان گلستان شد.

معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه نینوا توضیح داد: همسر شهید بزرگوار رحیم کابلی اصالتا علی آبادی است لذا مراسم تشییع و استقبال از شهداء امروز ساعت ۱۱ صبح در علی آبادکتول و روستای پیچک محله برگزار می شود.

صادقی بیان کرد: پیکر پاک این شهیدان بعد از علی آبادکتول به گرگان منتقل می شود تا ساعت ۱۳ همزمان با نماز ظهر و عصر از حسینیه عاشقان ثارالله (ع) سپاه نینوا با حضور پرشور  مردم، عزاداران سید الشهداء (ع) و نیروهای مسلح به صورت نمادین تشییع شود.

وی از همه مردم شهید پرور استان و مردم ولایتمدار دارالمومنین گرگان جهت تجدید بیعت با آرمان‌های والای شهیدان و شرکت در این مراسم معنوی دعوت کرد.

این شهدا از استان‌های مازندران، البرز و فارس هستند که برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) و مبارزه با تروریست‌های تکفیری عازم سوریه شده بودند.

خبرنگار: زهره رجبی

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.