1401-01-22 23:03
647
0
79505
همزمان با سالروز رحلت حضرت خدیجه (س)؛

فعالان رسانه گلستان در سوگ الگوی اخلاق «آیت‌الله علوی» نشستند/ مرجعی ماندگار با بیش از 60 جلد تالیف علمی

شماری از فعالان رسانه استان گلستان در حسینیه دزیانی‌های گرگان گردهم آمدند و یاد و خاطره مرجع جهان اسلام آیت‌الله علوی گرگانی را گرامی داشتند، مرجع تقلیدی که با بیش از 60 جلد تالیف علمی ماندگار شده است.

به گزارش گلستان ما، سازمان بسیج رسانه استان گلستان در آستانه رحلت حضرت خدیجه (س) با دعوت از فعالان رسانه استان یاد و خاطره آیت‌الله علوی گرگانی را گرامی داشتند، محفلی که با صوت دلنشین قرآن آغاز و با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی، مداحی ذاکر اهل بیت (ع)، اقامه نماز جماعت و صرف افطاری در حسینیه دزیانی‌های گرگان ادامه یافت.

حجت الاسلام گرزین: خدا به واسطه این علما جلوی بدعتها را می گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تسلیت شب وفات مظلومانه حضرت خدیجه (س) گفت: مرحوم آیت‌الله علوی‌گرگانی شخصیتی مخلص، متخلق، انقلابی و مردمی بود و بهترین راه برای معرفی و شناخت شخصیت ایشان توجه به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت رحلت آن مرجع تقلید است.

حجت‌الاسلام عباسعلی گرزین با بیان اینکه در پیام رهبر معظم انقلاب از مرحوم علوی‌گرگانی دو عنوان یاد شده است، افزود: نخست از لفظ آیت‌الله و دیگری مرجع بودن ایشان که معظم له برای کمتر کسی از این صفات استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آیت الله علوی گرگانی شخصیتی انسان شناس، سیاست شناس و حکیم بودند، ابراز کرد: ایشان در زمان حیات خویش در محضر علمای بزرگی بودند و کتب و شرح حال شان را خواندند و به مرتبه بزرگ و جایگاه متعالی دست یافتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با تاکید بر اینکه خدا به واسطه این علما جلوی بدعتها را می گیرد، گفت: این دسته از انسانها هستند که جلوی غلو، افراط و تفریط را می گیرند و دین را سالم نگه می دارند تا سینه به سینه منتقل شود و به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) برسد.

گرزین با اشاره به تقوا، ورع، ساده زیستی و زهد مثال زدنی آیت الله علوی گرگانی اشاره کرد و گفت: ایشان در سن 18 سالگی درس خارج فقه را نزد آیت الله بروجردی فراگرفت و در طول حیاتشان بیش از 60 جلد تالیفات علمی را از خود به یادگار گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه این شخصیت دردانه را کمتر شناختیم ، اظهار کرد: ودیعه الهی را از دست دادیم، مرجعی که وفادار به امام، پشتیبان نظام و مردم بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان با اشاره به اینکه مردمداری و خدمتگزاری از مهمترین مولفه های این عالم برجسته و مجاهد بود، تصریح کرد: همین عوامل باعث شد تا در قلوب مردم جای بگیرد و ماندگار شود.  

تجری: رسانه ها در معرفی شخصیت آیت الله علوی گرگانی پررنگ ظاهر شوند

در ابتدای این مراسم نیز مهدی تجری رییس سازمان بسیج رسانه گلستان گفت: براساس رسم هر ساله ضیافت افطاری اهالی رسانه و اعضای بسیج این سازمان برگزار می‌شود و با توجه به در پیش بودن چهلمین روز ارتحال ملکوتی آیت‌الله علوی‌گرگانی، صلاح دیریم تا ضیافت افطاری امسال با پررنگ کردن شخصیت و جایگاه ایشان انجام شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی مرجع تقلید جهان اسلام ۲۴ اسفند ماه سال 1400 دعوت حق را لبیک گفت و پیکرش پس از تشییع در گرگان در حرم حضرت معصومه (ص) آرام گرفت.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.