1401-06-12 11:37
407
0
81470
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور:

عقب‌ماندگی در صنعت خودرو نمونه بارز عدم تعامل با دانشگاه است/ برای تحول‌آفرینی راه‌های میانبر انتخاب شود

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: برای حرکت های تحول آفرین باید راه های میانبر انتخاب شود دانشگاه ها ظرفیت خوبی دارند، عقب‌ماندگی در صنعت خودرو نمونه بارز عدم تعامل با دانشگاه است.

به گزارش گلستان ما، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس استانی دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای استان گلستان اظهار کرد: کشور اگر در صنعت خودرو به موفقیت نرسیده برای این است که راه‌های میانبر را نرفته؛ اگر تعامل با دانشگاه در این زمینه صورت می‌گرفت قطعا اتفاق های بهتری را در این صنعت شاهد بودیم.

وی توفیقات دانشگاه در تولید علم، توان نظامی و دفاعی را شگرف و افتخارآمیز خواند و تصریح کرد: زمانی که در بخش‌های مختلف، دانش به خدمت گرفته شود حتما موفقیت حاصل خواهد شد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه تولد دانشگاه در ایران در دوره معارض اتفاق افتاد، افزود: اما بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی برخلاف رویکرد گذشته قرار بر این بود که تحول در دانشگاه ها ایجاد شود و این مجموعه علمی طلایه دار تمدن نوین اسلامی شوند چراکه هدف بزرگ این انقلاب اتصال آن به انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است.

رستمی، اسلامی شدن دانشگاه‌ها را یکی از مطالبات جوی رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: سال گذشته معظم له در دیدار با دانشجویان اشاره داشتند اسلامی شدن دانشگاه‌ها یکی از مسائل روی دست مانده است.

وی با بیان اینکه رهبری بزرگترین مدافع علم در کشور هستند، افزود: قبل از انقلاب اسلامی 170 هزار دانشجو در کشور داشتیم و تعداد اندکی در تحصیلات تکمیلی درص می‌خواندند اما به برکت انقلاب اسلامی جمعیت دانشجویی کشور 20 برابر شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در خصوص سهم ایران در تولید علم گفت: سهم دانشگاه های کشور در تولید علم جهانی در سال 1356 یک هزارم بوده است و این رقم به دو درصد رسیده و رشد 20 برابری داشته است.

رستمی با بیان اینکه ایران در علوم پیشرفته مانند نانو جزو پنج کشور جهان است، ابراز کرد: حتی آمریکایی ها اعتراف داشتند ایران در زمینه نانو شگفتی آفرین است.

وی ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی باید پزشک از خارج وارد میکردیم اما اکنون توریسم پزشکی داریم و خدمات باکیفیت و مناسب ارائه می شود و کرونا در ایران که کشور تحت تحریم و در محاصره اقتصادی است کنترل شده اما در کشورهای مدعی همچنان آمار تلفات بسیار بالاست و برای آمریکا با تمام امکاناتی که دارد این اتفاق واقعا شرم آور است.

رستمی در پایان سخنانش از حجت الاسلام مازندرانی رئیس پیشین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای گلستان قدردانی کرد و ایشان را شناسنامه استان و از چهره های موفق، تاثیرگذار، انقلابی، جهادی و محکم در راه آرمان های انقلاب اسلامی معرفی کرد و از حجت الاسلام سیدرضا طاهری خواست تا در این مسئولیت خطیر منشاء تحول باشد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.