1401-10-23 00:43
2388
0
82916
کارشناس رسانه مطرح کرد؛

ضرورت آرایش جنگی در جنگ ترکیبی دشمن

سردبیر سابق فارس بر ضرورت آرایش جنگی در جنگ ترکیبی دشمن تأکید کرد و گفت: هدف اصلی دشمن جنگ ذهنی، کند کردن و شکستن اراده‌هاست.

به گزارش گلستان ما، رضا سیفی امشب در نشستی که به همت نهضت سواد رسانه گلستان برگزار شد در خصوص اهمیت جهادتبین در شرایط کنونی اظهار کرد: دشمن در طول این سالها یک راهبرد رسانه‌ای داشته که با تکنیک‌های متفاوت آن را اجرایی کرده است، برای مقابله با این حربه دشمن باید هر فرد آرایش جنگی بگیرد و به بیان واقعیت‌ها و تبیین بپردازد. 

وی افزود: مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات افسران جنگ نرم باید این باشد که ابتدا نقشه دشمن را بدانند و سناریوی آن را پیش‌بینی کنند و سپس تصمیم بگیرند که برای خنثی‌سازی آن چه راهکاری اتخاذ کنند.

 دستیار رسانه‌ای‌ شهرداری تهران گفت: اگر نتوانیم نقشه دشمن را بخوانیم در عمل دچار اشتباهات محاسباتی می‌شویم.

وی ادامه داد: یکی از بهترین افرادی که در طول این ۴۳ سال توانست نقشه دشمن را بخواند، مقام معظم رهبری بود و برای آنکه منظومه فکری رهبری را بدانیم  باید سخنرانی‌ها و کتاب‌های ایشان را بخوانیم. 

سردبیر سابق خبرگزاری فارس گفت: برای آنکه در زمان‌های بحرانی مثل حوادث اخیر دچار انحراف نشویم باید دو راهبرد را بدانیم؛ ابتدا باید صحنه را درست و جامع دید نه مقطعی و با برش؛ چراکه اگر مقطعی ببینیم در تحلیل حوادث دچار اشتباه خواهیم شد و دوم آنکه از موضوعات فرعی و اصلی را  تشخیص دهیم.

سیفی؛ مهمترین استراتژی رسانه‌ای دشمن را تشریح کرد و گفت: دشمن در طول این سال‌ها یک راهبرد رسانه‌ای داشته که با تکنیک‌های متفاوت آن را اجرایی کرده است.

وی ادامه داد: راهبرد اصلی دشمن ناامید کردن مردم است به طوری‌که مردم و خصوصا جوانان را هم از گذشته و هم از آینده ناامید می‌کند.

این کارشناس رسانه ادامه داد: از طریق رسانه‌های داخلی و خارجی شان به جوانان القاء کردند که گذشته آنها تباه شده و آینده آنها هم جز سیاهی خبری نیست. 

سیفی گفت: دشمن در همین دو گزاره تمام توان و انرژی خود را گذاشت و علت اینکه برخی از جوانان نسبت به کشور ذهنیت سیاهی دارند همین دو کارکرد بوده است  و شکل گیری این ذهنیت در واقع باعث شد مخاطبانش را به نقطه جوش برساند و سپس بگوید عامل این آینده تیره جمهوری اسلامی است.

وی افزود: با این کار تیر خلاص را به مخاطب زده و در این زمان نقطه جوش را به نقطه خشم  تبدیل کرده است.

دستیار رسانه‌ای شهرداری تهران ادامه داد: هدف اصلی دشمن، جنگ ذهنی، کند کردن و شکستن اراده‌هاست.

سیفی گفت: در طول این ۴۳ سال دشمن با جنگ نظامی، فرهنگی، اقتصادی وارد شد اما نتوانست به علت گرایشات فرهنگی و اعتقادی مردم پیروز شود از این‌رو وارد جنگ ادراکی و ذهنی شد.

وی گفت: در جنگ نظامی وقتی فردی را از دست بدهیم یک نفر از جبهه خودی کم می‌شود در جنگ فرهنگی و اعتقادی به جبهه مقابل جذب می‌شود اما در جنگ ذهنی فرد در جبهه حق باقی می‌ماند اما نقشه دشمن را پیاده می‌کند. 

سیفی توضیح داد: یک نوع مسخ شدگی در فضای مجازی برای جوانان به وجود آوردند و یک جامعه شبکه‌ای را شبیه به کمپ های منافقین  ایجاد کردند که فرد با بیرون در ارتباط نیست و هر چه که تشکیلات بگوید قبول می‌کند و هر چقدر برای او مصداق و دلیل بیاورید باور نمی‌کند.

این کارشناس رسانه گفت: پلتفرم‌ها و شبکه‌های فضای مجازی در مالکیت دشمن قرار دارند و این باعث می‌شود اخباری که آنها بخواهند در این چرخه به دست مخاطب برسد و جبهه حق در مارپیچی از سکوت به سر ببرد.

سیفی گفت: برای مقابله با این حربه دشمن؛ باید در این فضا هر فرد آرایش جنگی بگیرد و به بیان واقعیت‌ها و تبیین بپردازد.

انتهای پیام 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.