1403-07-10 12:55
38
0
91589
شکست راهبردی رژیم صهیونیستی در بازگرداندن شهرک‌نشینان؛

صهیونیست‌ها آوارگان همیشه تاریخ!

جنایات جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی با هدف بازگرداندن شهرک‌نشینان به سرزمین‌های اشغالی اگرچه هزینه گزافی را برای صهیونیست‌ها به دنبال داشت، اما زمینه‌ساز شکست راهبردی این رژیم در دستیابی به این هدف شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، عملیات تمام عیار طوفان الاقصی در سرزمین‌های اشغالی که یک سال پیش از سوی گردان‌های القسام صورت گرفت، یکی از بزرگترین و موثرترین ضربات مهلک جبهه مقاومت به پیکره رژیم صهیونیستی و ساختار اطلاعاتی آن بود.

در پی انجام این عملیات تمام عیار و غافلگیر کننده از سوی جبهه مقاومت نه تنها حیثیت خود ساخته این رژیم منحوس در بین افکار عمومی و جامعه جهانی از بین رفت بلکه خسارات سنگینی بر ساختار داخلی صهیونیست‌ها وارد شد.

پایگاه خبری فلسطین الیوم، همان زمان در گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی، ۲۶۵ نظامی صهیونیستی کشته شده‌اند.

سخنگوی ارتش اسرائیل نیز به نقل از وزارت بهداشت این رژیم از تداوم تشخیص و تفحص هویت نظامیان جان باخته خبر داد و اذعان کرد که شمار تلفات نظامیان ممکن است تا ۵۰۰ نفر نیز افزایش یابد.

اندکی بعد برخی رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که در عملیات طوفان الاقصی ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها کشته و ۳۴۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.

خسارات سنگین جبهه مقاومت بر پیکره رژیم صهیونیستی در جریان عملیات طوفان الاقصی اما تنها به تلفات جانی ختم نشد بلکه موجب شد در جریان این عمیات نظامی، شماری از ساکنین سرزمین‌های اشغالی به اسارت گردان‌های مقاومت در آیند.

همان زمان سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام در پیام تصویری مهمی اعلام کرد که بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ اسیر اسرائیلی نزد نیروهای مقاومت هستند و ۲۰۰ نفر از این افراد، در اسارت قسام قرار دارند.

اعلام این خبر در رسانه‌ها برای رژیم صهیونیستی یک بی‌حیثیتی بزرگ به شمار رفت و آرام آرام مسئله تبادل اسرا را به مطالبه عمومی شهرک نشینان از دولت نتانیاهو تبدیل کند.

رژیم صهیونیستی در حالی که هنوز در شوک غافلگیری از جبهه مقاومت بود در کمتر از ۶ ماه بعد با عملیات وعده صادق از سوی جمهوری اسلامی ایران و با هماهنگی حزب الله لبنان و انصارالله یمن در سرزمین‌های اشغالی مواجه شد.

مخالفت جهانی با صهیونیست‌ها خطری در حد تهدیدات نظامی

ناامنی در سرزمین‌های اشغالی نخستین مسئله شهرک‌نشینان بود. موضوعی که موجی از فرار از سرزمین‌های اشغالی را در کوتاه‌ترین زمان به دنبال داشت.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: یک میلیون صهیونیست فلسطین اشغالی را ترک کرده و به کشورها و شهرهایی که از آنجا آمده‌اند و به ویژه اروپا و آمریکا بازگشته‌اند.

نتایج نظرسنجی مرکز صهیونیستی «CJI» نیز نشان داده بود که ۲۹ درصد از صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی به فرار از فلسطین می‌اندیشند و ۷۱ درصد آنها نیز درخصوص وضعیت زندگی خود در ماه‌های آینده خوشبین نیستند.

براساس نظرسنجی ۸۴ درصد صهیونیست‌ها از دیپلماسی رژیم اسرائیل اعلام نارضایتی کردند و ۶۹ درصد نیز مخالفت با صهیونیست‌ها در سراسر جهان را یک خطر در حد تهدیدات نظامی اعلام کردند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از مهاجرت شهرک نشینان به کشورهای اروپایی و آمریکا و در نهایت فروپاشی این رژیم اما موجب شد تا صهیونیست‌ها به جنایات جنگی در غزه و لبنان دست بزنند.

در پی رفتارهای جنوب آمیز صهیونیست‌ها در غزه بیش از ۴۰ هزار زن، کودک و غیرنظامیان و در لبنان بیش از هزار نفر از مردم بی‌گناه به شهادت برسند.

به باور بسیار از تحلیلگران بین الملل رژیم صهیونیستی به دنبال بازگرداندن حیثیت بر باد رفته خود دست به جنایت جنگی زد اما ماجراجویی‌های آن در منطقه دستاوردی برای بازگرداندن ماهیت پوشالی آن نداشت.

رسانه رژیم صهیونیستی در گزارش اعلام کرده بودند، تل‌آویو قصد دارد مساله بازگشت ساکنان شهرهای شمال فلسطین اشغالی به خانه‌هایشان را به‌عنوان یکی از اهداف جنگ به تصویب برساند.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد، همه گزینه‌ها برای بازگرداندن صهیونیست‌های ساکن شمال اراضی اشغالی روی میز است.

با این حال اما جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا علی رقم دفاع از سیاست‌های نسل کشی رژیم صهیونیستی در منطقه در اظهاراتی گفته بود: «اسرائیل با جنگ گسترده با ایران یا حزب‌الله نمی‌تواند ساکنان شمال اسرائیل را به خانه‌های خود بازگرداند.»

روزنامه صهیونیستی اسرائیل هیوم نیز نوشت که عملیات الکترونیکی رژیم صهیونیستی ضد لبنان نمی‌تواند ساکنان شمال سرزمین‌های اشغالی را به منازلشان برگرداند و اوضاع کنونی را تغییر نخواهد داد.

*ترورها ناامنی را در سرزمین‌های اشغالی گسترش خواهد داد

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با راه دانا عنوان کرد: هزینه چند صد میلیارد دلاری جنگ برای رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را به بن بست کشانده است از این رو او دست به ترورهای وحشیانه می‌زند تا پای قدرت‌های بزرگ را به جنگ باز کرده و فشار افکار عمومی را از دوش خود بر دارد.

وی این را هم گفت که ادامه ماجراجویی‌های نتانیاهو در منطقه ناامنی را در سرزمین‌های اشغالی گسترش خواهد داد و موجب می‌شود که با دست زدن به ترور نه تنها امنیت تامین نشود بلکه فضا ناامن‌تر شده و موجب فرار میلیون‌ها شهرک نشین از سرزمین‌های اشغالی شود.

بدون شک جنایات جنوب آمیز رژیم صهیونیستی در تشدید نبرد میدانی درغزه و لبنان با هدف آزادی اسرا و از بین بردن مقاومت و ایجاد کمربند امنیتی در مرز لبنان برای برگشت شهرک نشینان صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی اگرچه هزینه گزافی را برای صهیونیست‌ها به دنبال داشت، اما زمینه ساز شکست راهبردی این رژیم در دستیابی به این هدف شد.

منبع: راه دانا

انتهای خبر/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.