1400-11-29 20:51
888
0
78716
نماینده مردم تهران در مجلس:

رعایت سه شرط اساسی در توافق وین مهم است/ آمریکا نباید تحریم جدیدی علیه ایران وضع کند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آمریکا باید این تعهد را بدهد که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند در غیراینصورت توافق هیچ ارزشی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان در گفتگو با خبرنگار گلستان ما ضمن تسلیت رحلت حضرت زینب (س) در خصوص مذاکرات وین اظهار کرد: مذاکرات به مرحله حساسی رسیده ‌است و مذاکره کنندگان ما نباید بگذارند منافع ملت ایران پایمال نشود.

وی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا تصریح کرد: با آمریکا یک سابقه طولانی داریم آنها هیچ‌وقت به تعهداتش نسبت به ایران عمل نکردند، در برجام هم بدعهدی آمریکا با خروج ترامپ از مذاکرات بار دیگر نمایان شد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: دو روز گذشته نیز کنگره به بایدن نامه داده که ما هیچ توافقی را نمی‌پذیریم و از آن خارج خواهیم شد.

نبویان با اشاره به اینکه آمریکا باید تعهد بدهد که از برجام خارج نمی‌شود، تاکید کرد: همچنین آمریکا باید تعهد بدهد اکنون که می‌خواهد وارد برجام شود، بایدن این توافق را وسیله‌ای قرار ندهد برای این‌که مکانیسم ماشه را اعمال کند.

وی ادامه داد: آمریکا باید این تعهد را بدهد که تحریم جدیدی علیه ایران وضع نکند در غیراینصورت توافق هیچ ارزشی نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه تامین منافع ملت ایران مهم‌ترین چیز است، ابراز کرد: کنگره آمریکا و بایدن باید بداند ایران از منافع ملت‌اش کوتاه نمی آید و مذاکره‌کنندگان باید به این نکات توجه کنند.

نبویان گفت: توافق برای این است که تحریم‌ها برداشته شود، آمریکا می‌گوید من هیچ تعهدی نمی‌دهم که تحریم‌ها را دوباره وضع نکنم لذا این توافق چه ارزشی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه سه شرط اساسی فوق باید حتما در توافق وین رعایت شود، ادامه داد: مذاکره‌کنندگان ما باید به این مهم توجه داشته باشند مبادا توافقی انجام دهند که مانند برجام، ژنو، لوزان و توافقاتی که دولت قبل انجام داده و خسارت جدی به منافع ملت ایران وارد شده است مبادا این توافق منجر به خسارت شود.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.