1401-05-03 07:28
518
0
80919
دادستان شهرستان علی‌آباد کتول:

رعایت حجاب در کشور یک قانون است/ با برهم زنندگان نظم و امنیت اخلاقی برخورد می‌کنیم

دادستان شهرستان علی آباد کتول با اشاره به اینکه رعایت قانون، پیروی از اصول اخلاقی و شهروندی در جامعه یک وظیفه همگانی است، گفت: نباید به این بهانه که برخی موارد در قانون ذکر نشده است، نظم و امنیت عمومی و اخلاقی جامعه را بر هم زد.

مرتضی ذوقی در گفتگو با خبرنگار گلستان ما اظهار کرد: متاسفانه در هفته های اخیر عده ای از جوانان تحت تاثیر برنامه های شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی اقدام به بروز رفتارهای خارج از عرف و دون شخصیت جوان ایرانی کردند و با استفاده از البسه و پوشش نامناسب و رفتارهای هنجارشکنانه در جامعه ظاهر شدند که این رفتارها به هیچ عنوان مورد تائید نیست.

وی با بیان اینکه برخی هنجارهای اخلاقی در تمامی جوامع مشترک هستند و تعریف یکسانی دارند، افزود: برخی اصول و قواعد اخلاقی در تبصره این قواعد همگانی قرار دارند که افراد جامعه باید به آنها پایبند باشند.

دادستان شهرستان علی آباد کتول با تاکید بر اینکه رعایت حجاب در کشور ما یک قانون است، تصریح کرد: تخطی از قانون نیز بالتبع جرم محسوب می شود.

ذوقی در خصوص این پاسخ که بد حجابی چه ضرری برای سایرین دارد، بیان کرد: حجاب نشانه عفاف است و این دست تحلیل ها و مطرح کردن مطالب چالشی منبعث از تفکرات و خروجی های اتاق فکرهایی است که بخش اعظم هزینه آن را کشورهایی مثل عربستان پرداخت می‌کنند تا آینده و هویت و عفاف نسل جوان را هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: قطعاً حجاب یک مسئله شخصی است و تعیین نوع آن در دست فرد است. اما اینکه یک نفر عنوان کند من حجابم را رعایت نمی‌کنم بقیه به من نگاه نکنند حرفی عوامانه و شبیه به همان ماجرای سوراخ کردن کشتی است.

دادستان شهرستان علی آباد کتول با بیان اینکه رعایت هنجارهای اخلاقی در جامعه یک ضرورت دینی، اخلاقی و عرفی است، گفت: آزاد کردن حجاب مانند این است که در احکام شرعی و دینی تعبد نداشته باشیم. به عنوان مثال شرب خمر در جامعه آزاد باشد و هر کسی می‌خواهد علناً مشروب بخورد و هر کسی نمی‌خواهد پرهیز کند. اگر حجاب این گونه آزاد باشد، پس در همه احکام شرعی باید این آزادی را قائل باشیم.

عضو شورای تامین شهرستان در ادامه به هنجار شکنی و ایجاد رعب و وحشت در سطح شهر توسط عده ای اشاره کرد و افزود: افرادی که فکر می کنند با تیراندازی شبانه در سطح شهر یا ایجاد ارعاب با سلاح سرد و تهدید مردم می توانند امنیت و آرامش مردم را بر هم بزنند و زمینه ناامنی را فراهم کنند سخت در اشتباه هستند.

ذوقی بیان کرد: امنیت مردم خط قرمز دستگاه قضا است و با افرادیکه مخل امنیت و آسایش مردم هستند به شدت برخورد می شود.

وی در خصوص ضرورت کنترل و استفاده بهینه از فضای مجازی گفت: برخی بر این باورند که فعالیت در فضای مجازی یک امر شخصی و بعضاً خانوادگی است که انتشار هر نوع پست و تولید محتوی در آن آزاد است و رعایت هنجارهای اخلاقی ضرورت ندارد.

دادستان شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: خطرات هنجار شکنی و عدم پایبندی به اصول اخلاقی در فضای مجازی در مواقعی بیش از سطح شهر تبعات منفی دارد و قطعاً با چنین مواردی بر اساس قانون برخورد جدی می شود و بستن برخی صفحات در ماه های اخیر ناشی از همین پایبند نبودن به اصول اخلاقی بوده است.

ذوقی در خصوص همکاری مردم با دستگاه ها قضا و نیروهای امنیتی گفت: بدون شک دستگاه قضا، پلیس، نیروهای امنیتی و سپاه و بسیج در جهت پاسداری از ارزش های انقلاب و حفظ آرامش و امنیت مردم تلاشی همه جانبه و شبانه روزی دارند.

وی از مردم شریف منطقه خواست ضمن رعایت اصول شهروندی بر اساس دین مبین اسلام، اخلاقیات و آموزه های دینی و اخلاقی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف در زمینه های مختلف بر اساس وظیفه شهروندی خود، اقدام کنند و با در جریان قرار دادن نیروهای قضایی و امنیتی سهمی بزرگ در ایجاد نظم و امنیت در شهر خود داشته باشند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.