1401-07-27 14:11
724
0
81917
معاون پارک علمی و فناوری در راستای حل مشکلات استان عنوان کرد؛

حمایت پارک از پایان نامه های ماموریت گرا/ «دستیار فناوری و همیاردانشجویی» به کمک کسب و کار آمدند+فیلم

معاون پارک علمی و فناوری استان گلستان با اشاره به اینکه از پایان‌نامه‌های ماموریت‌گرا حمایت می‌کنیم، از اجرای دو طرح «دستیار فناوری و همیاردانشجویی» برای کمک به کسب و کار دانشجویی خبر داد.

دکتر حامد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار گلستان ما پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دانشگاه و مراکز علمی محل پیشرفت کشور هستند، اظهار کرد: 150 هزار دانشجوی دکترا در کشور داریم و سالانه نزدیک به 15 هزار رساله دانشجویی دفاع می‌شود اگر از این رساله‌ها در راستای حل مسائل جامعه استفاده شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

وی افزود: کاربردی کردن نتایج و دستاوردهای تحقیقاتی و رساله‌های دانشجویی می‌تواند در گره‌گشایی مشکلات بسیار اثربخش و نقش بی‌بدیل داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه بیان کرد: وجود نخبگان در مراکز و پارک های علم و فناوری سرمایه بزرگی است و آنچه که به عنوان داشته اصلی در این مراکز مطرح است استعداد، خلاقیت، شکوفایی ایده های فناورانه و نوآورانه این جوانان و نخبگان است.

رضایی با اشاره به اینکه نخبگان در جامعه می توانند نقش بی بدیل داشته باشند، گفت: باید جایگاه و نقش آنها را مشخص کرده باشیم در هر استانی قشر قابل توجهی از جوانان مشغول به فعالیت هستند شاید مهمترین نقش آنها در حوزه کسب و کار است.

وی با بیان اینکه در استان گلستان نزدیک به 66 هزار دانشجو داریم، گفت: تعداد زیادی از این دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی و دکترا هستند پایان نامه های خود را می توانند ماموریت گرا کنند و در راستای حل مسائل استان قدم بردارند.

معاون پارک علمی و فناوری استان گلستان افزود: توجه به نخبگان مورد توجه دولت سیزدهم است جمعی از جوانان و نخبگان با مراجعه به مرکز می توانند از خدماتی که ارائه می شود استفاده کنند.

رضایی با اشاره به اجرای طرح «دستیار فناوری» در پارک علم و فناوری بیان کرد: طرحی است که می تواند پایان نامه های دانشجویان را به سمت کاربردی و تحقیقاتی کردن و حل مسئله پیش ببرد، حمایت های مالی از این بخش می شود و به دانشجویان کمک می کند تا به شکل دقیق تر و عمیق تر به مسائل و مشکلات استان بپردازند.

وی بیان کرد: در طرح «دستیار فناوری»؛ دانشجو به مدت 6 ماه می تواند در مراکز کسب و کار حضور پیدا کرده و در این حوزه تجربه لازم را به دست آورد و حقوقی هم به آنها در قالب طرح دانشجویی پرداخت می شود.

معاون پارک علمی و فناوری استان گلستان گفت: طرح همیار دانشجویی نیز داریم که در این طرح دانشجویان می توانند با مراجعه به مراکز علمی و پژوهشی و بنگاه های کسب و کار و بازدیدهایی که از این مراکز خواهند داشت در تورهای فناوری شرکت کنند تا تجربیات آنها افزایش یابد و بتوانند در آینده وارد کسب و کار می شوند و در این زمینه بهره کافی را ببرند.

رضایی؛ توجه به جوانان و نخبگان را در جهش و پیشرفت کشور مهم خواند و گفت: توجه به این مولفه می تواند در آینده نگری جامعه نقش اساسی و مهمی را ایفا کند.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.