1401-11-24 04:38
840
0
83569
هشدارهای مصرف جدی شد؛

جهش 17 میلیون مترمکعبی مصرف گاز در گلستان

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان؛ نسبت به صرفه‌جویی در مصرف هشدار داد و گفت: با کاهش شدید دمای هوا میزان مصرف گاز به مرز 17 میلیون متر مکعب رسید.

به گزارش گلستان ما، علی طالبی با اشاره به افزایش قابل ملاحظه حجم مصرف گاز استان اظهار کرد: مشترکین گاز خانگی به منظور پایداری جریان گاز، صرفه‌جویی در مصرف را جدی بگیرند.

وی افزود: با  سرد شدن هوای استان و بارش نزولات آسمانی بویژه در نقاط کوهستانی و کاهش شدید دمای هوا، میزان مصرف گاز به طور چشمگیری افزایش یافته است که این موضوع ناترازی گاز را در مناطق مختلف استان به همراه  داشته است.

طالبی با بیان اینکه در حال حاضر مصرف گاز استان به مرز 17 میلیون متر مکعب افزایش یافته که این موضوع نگرانی‌های زیادی را بوجود آورده است، اظهار کرد: در صورت رعایت نکردن مصرف، علی رغم میل باطنی، مجبور به اعمال محدودیت‌های مصرف در برخی بخش‌ها خواهیم شد.

وی توصیه‌هایی در زمینه بهبود مصرف گاز عنوان کرد و افزود: جهت جلوگیری از افت فشار گاز و کمک به چرخه تولید و صنعت، مشترکین می توانند با اقداماتی  بسیار ساده منجمله کاهش حداقل یک درجه دمای منزل  خود، پویش هر خانه یک بخاری، تنظیم دمای رفاه منزل بین 18 تا 21 درجه، پوشیدن لباس‌های گرم زمستانه اقدام کنند.

طالبی؛ نصب پرده‌های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه‌های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، بستن شیر شوفاژ اطاق‌هایی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند و همچنین بسته نگهداشتن در اطاق‌های خالی و خاموش کردن بخاری موجود را از دیگر راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف گاز دانست.

وی با قدردانی از همراهی مردم در دوران بحران افت فشار گاز از آنها خواست تا یک بار دیگرنیز با انجام  اقدامات فوق  صرفه‌جویی را فراموش نکنند  تا نگرانی ها در خصوص افت فشار و قطعی گاز مشترکین در بخش‌های خانگی، صنعتی، سی‌ان‌جی و مراکز تولیدی به حداقل برسد.

طالبی با اشاره به افت فشار شدید گاز در استان گفت: گاز سی‌ان‌جی از ساعت 17.30 تا اواخر شب گذشته قطع شد.

انتهای پیام

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.