1402-05-26 09:56
692
0
86114
در گفتگو با گلستان ما مطرح شد؛

تعبیر جالب مدیرکل غله گلستان از مسیر پرداخت یارانه نان

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: مسیر یارانه نان باید تغییر کند و دولت باید چاره‌ای برای آن بیندیشد.

محمدباقر منوچهری با حضور در تحریریه گلستان ما با خبرنگاران این مجموعه دیدار و گفتگو کرد، در این دیدار مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان گفت: در اداره کل غله و خدمات بازرگانی تکلیف ما در خرید گندم و تأمین آراد برای مصارف خبازی و صنف و صنعت است، وقتی آراد از کارخانه خارج می‌شود و در عرضه بازار قرار می‌گیرد وظیفه نظارت بر آن برعهده جهاد کشاورزی و وزارت صمت است.
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان ادامه داد: در گلستان با توجه به میزان خرید گندمی که اتفاق افتاده مشکلی در تأمین آراد مورد نیاز واحد‌های خبازی و صنف وصنعت نداریم و نگرانی در این بخش وجود ندارد.
منوچهری در خصوص مطالبات گندمکاران از دولت گفت: کسری بودجه از قبل در سازمان برنامه وبودجه وجود داشت و با اصلاحیه افزایش قیمت این کسری افزوده شده و باید فکری برای آن شود.
وی افزود: در استان گلستان ۵۵۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری کردیم که براساس قیمت پایه ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تقریباً ۹۲ درصد بهای کشاورزان گلستانی پرداخت شده ولی براساس قیمت ۱۵ هزار تومان تاکنون موفق به پرداخت ۷۰ درصد مطالبات کشاورزان گلستانی بودیم.
این مقام مسئول یادآور شد: تقریباً حدود سه هزار میلیارد تومان مطالبات گندمکاران گلستانی باقی مانده است که انتظار می‌‎رود با تدابیر دولت این مطالبات پرداخت شود.
منوچهری یادآور شد: مسیر یارانه‌ها نان باید عوض شود، ۴۰ سال است که اینگونه عمل کردیم و مسیر یارانه‌ها مثل شیلنگ پلاستیکی است که در مسیر آن نشتی زیادی وجود دارد و وقتی فشار قیمت آن را افزایش می‌دهیم این شیلنگ پوسیده تحمل آن را ندارد و از هر نقطه‌ای از آن فوران می‌کند، قطعاً تغییر در مسیر پرداخت یارانه نان باعث کاهش مشکلات این حوزه خواهد شد و دولت باید برای آن چاره‌اندیشی کند.
انتهای خبر/۴۲۰۲
 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.