1401-12-10 07:43
1457
0
83814
«راهیان‌نور» عهد شیرین با شهدا؛

بیش از ۷ هزار گلستانی به راهیان‌نور می‌روند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان؛ «راهیان‌نور» را عهدی شیرین با شهدا دانست و از اعزام هفت هزار و ۳۳۸ گلستانی به این سفر معنوی خبر داد.

به گزارش گلستان ما، سیدعلی مهاجر با تشریح جزئیات اعزام زائران در قالب کاروان‌های راهیان‌نور اظهار کرد: ۷ هزار و ۳۳۸ گلستانی در قالب ۱۶۸ دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

وی اعزام کاروان‌های راهیان نور را در چهار سطح اقشار، محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی اعلام کرد و افزود: نخستین اعزام به مناطق عملیاتی جنوب از ۲۲ خرداد ماه در گلستان آغاز شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان توضیح داد: سفر راهیان نور پنج روزه است و برنامه‌های مختلفی در سطح مناطق عملیاتی کربلای ایران برنامه‌ریزی شده است.

مهاجر با اشاره به پیش‌بینی سه مرحله اعزام به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس ابراز کرد: در فصول مختلف اعزام کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب، جنوب، کردستان و کرمانشاه از گلستان انجام شده و در نوروز امسال نیز اعزام کاروان‌های راهیان نور از استان به مناطق عملیاتی جنوب در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به شرایط اعزام خانوادگی به سفرهای راهیان نور اشاره کرد و یادآور شد: بستری فراهم شده تا مردم در صورت تمایل به صورت خانوادگی به سرزمین نور اعزام شوند، علاقه‌مندان به سفر خانوادگی راهیان نور می‌توانند با سپاه‌های شهرستانی، حوزه‌های مقاومت و پایگاه‌های بسیج مراجعه کرده تا برای اسکان و پذیرایی مشکلی نداشته باشند و این سفر معنوی را در فضای آرام تجربه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، استقبال مردم گلستان در سطوح مختلف اقشار، محلات، دانش‌آموزی و دانشجویی از سفرهای راهیان نور را مطلوب خواند و ابراز داشت: امروز نیز اعزام دانشجویی را به مناطق عملیاتی کربلای ایران خواهیم داشت.

مهاجر با اشاره به اینکه تاکنون ۸۲۰ نفر از دانش‌آموزان پسر و دختر، ۷۳۰ نفر از اقشار و متخصصین و یک هزار و ۹۷۳ نفر از محلات برای کاروان راهیان نور اعزام شدند، گفت: در مجموع تاکنون سه هزار و ۵۲۳ گلستانی در قالب ستاد راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۸۱۵ گلستانی در مرحله دوم به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم اعزام‌ها دو هزار و ۳۸۱ نفر از دانشجویان، ۱۵۴ نفر اقشار و یک هزار و ۲۸۰ نفر از محلات به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام می‌شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، جلوگیری از تحریف تاریخ، ارزش‌ها و فرهنگ دفاع مقدس، انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های آینده را از اهداف این سفر معنوی دانست.

مهاجر گفت: راهیان نور ارائه الگوی دست یافتنی منطبق بر سیره شهدا و فرماندهان است، استکبارستیزی و ولایتمداری، تحکیم پیوند بین مردم و نیروهای مسلح، شناسایی، حفظ و ماندگارسازی میراث ارزشمند دفاع مقدس را می توان در اسن سفر معنوی درک کرد.

انتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.